V padoku po závodu v Číně přibývá hlasů, které se shodují na tom, že Red Bull už má lepší auto než Mercedes. Zatím ale stále doplácí na nižší výkon pohonné jednotky Renault. Daniil Kvjat si však myslí, že brzy budou moci být Stříbrným šípům vyrovnaným soupeřem.
Red Bull se v Šanghaji zásluhou Daniela Ricciarda kvalifikoval do první řady vedle Mercedesu Nica Rosberga. Kvůli defektu v úvodu závodu ale dojel Australan až na čtvrtém místě. Rakouský tým ale na pódiu přesto nechyběl, o což se postaral druhý pilot Daniil Kvjat, jenž byl dokonce vyhlášen nejlepším jezdcem Velké ceny Číny 2016.
K dobrým výsledkům přispěla také lepšící se výkonnost Red Bullu RB12, který již někteří začínají řadit před dominující Mercedes - a to nejen v pomalých zatáčkách, jak jasně dokládá rozbor GPS dat. "Věřím, že Red Bull je nejlepším šasi v poli," prohlásil například Kevin Magnussen pro domácí Extra Bladet.
Red Bull v Číně jezdil s nižším přítlakem než soupeři, aby kvůli slabšímu motoru neztrácel ve třetím sektoru s nejdelší rovinkou v kalendáři. I přesto se v pomalejších částech okruhu dokázal vyrovnat Mercedesu a Ferrari.
"Nedělní závod nám dodal spoustu sebevědomí. Myslím, že naše tempo bylo téměř srovnatelné s Ferrari. A dokázali jsme, že jsme již třetím nejrychlejším týmem. Mercedes je stále hodně před námi, plánujeme však kolem závodu v Kanadě velká vylepšení. Snad nám pomohou vyrovnaně bojovat s Mercedesem," uvedl Daniil Kvjat.
V Montrealu má nasadit novou specifikaci pohonné jednotky s vyšším výkonem (hovoří se o 35 koních) také Renault, což by Red Bullu mohlo pomoci dostat se před Ferrari. To ale také nezahálí a hodlá se před rakouským týmem udržet. V Maranellu stále věří, že díky novinkám si to budou moci letos s Mercedesem rozdat o titul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.