V padoku po závodu v Číně přibývá hlasů, které se shodují na tom, že Red Bull už má lepší auto než Mercedes. Zatím ale stále doplácí na nižší výkon pohonné jednotky Renault. Daniil Kvjat si však myslí, že brzy budou moci být Stříbrným šípům vyrovnaným soupeřem.
Red Bull se v Šanghaji zásluhou Daniela Ricciarda kvalifikoval do první řady vedle Mercedesu Nica Rosberga. Kvůli defektu v úvodu závodu ale dojel Australan až na čtvrtém místě. Rakouský tým ale na pódiu přesto nechyběl, o což se postaral druhý pilot Daniil Kvjat, jenž byl dokonce vyhlášen nejlepším jezdcem Velké ceny Číny 2016.
K dobrým výsledkům přispěla také lepšící se výkonnost Red Bullu RB12, který již někteří začínají řadit před dominující Mercedes - a to nejen v pomalých zatáčkách, jak jasně dokládá rozbor GPS dat. "Věřím, že Red Bull je nejlepším šasi v poli," prohlásil například Kevin Magnussen pro domácí Extra Bladet.
Red Bull v Číně jezdil s nižším přítlakem než soupeři, aby kvůli slabšímu motoru neztrácel ve třetím sektoru s nejdelší rovinkou v kalendáři. I přesto se v pomalejších částech okruhu dokázal vyrovnat Mercedesu a Ferrari.
"Nedělní závod nám dodal spoustu sebevědomí. Myslím, že naše tempo bylo téměř srovnatelné s Ferrari. A dokázali jsme, že jsme již třetím nejrychlejším týmem. Mercedes je stále hodně před námi, plánujeme však kolem závodu v Kanadě velká vylepšení. Snad nám pomohou vyrovnaně bojovat s Mercedesem," uvedl Daniil Kvjat.
V Montrealu má nasadit novou specifikaci pohonné jednotky s vyšším výkonem (hovoří se o 35 koních) také Renault, což by Red Bullu mohlo pomoci dostat se před Ferrari. To ale také nezahálí a hodlá se před rakouským týmem udržet. V Maranellu stále věří, že díky novinkám si to budou moci letos s Mercedesem rozdat o titul.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.