Mercedes věří, že Ferrari v Číně v obavách o spolehlivost svých pohonných jednotek po poruchách v prvních dvou závodech snížilo jejich výkon. Pokud jde o situaci v jejich týmu, Lewis Hamilton se podle sportovního ředitele Tota Wolffa na Nica Rosberga dotáhne.
Stáj z Maranella se nedostala v Šanghaji ani do první řady, a to i přesto, že Lewis Hamilton nezajel jediné měřené kolo. Nica Rosberga v ní doplnil Daniel Ricciardo s Red Bullem, který pohání Renault.
Mercedes však stále nepovažuje nic za jisté, protože cítí, že Ferrari stále nepředvedlo to, čeho je schopné. V Číně podle něj záměrně jezdili s nižším výkonem motoru: "U Ferrari jsme viděli, že s motory byli o tomto víkendu konzervativnější než v Bahrajnu. A je to jen otázkou času, než budou zpět ve své formě, pokud jde o výkonnost motoru," uvádí Toto Wolff.
Letošní sezóna obsahuje rekordních 21 závodů, proto se podle něj může situace ještě dramaticky změnit. Cítí se Mercedes jako jasný favorit na titul? "Ne. Protože i když se to pokusíte vzít vědecky a spočítat pravděpodobnost, tak je lepší do takových věcí nezabíhat. Jde o třetí z 21 podniků, statisticky toho přijde ještě mnohem více, proto nemůžete hovořit o žádném favoritovi."
Podle něj nemá nic jistého ani Nico Rosberg, jenž zatím všechny tři letošní závody vyhrál. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton se vrátí do hry: "V této části sezóny to je o sbírání bodů, aniž byste se dívali na šampionát. Odstup je značný, ale jde o velmi ranou fázi šampionátu. Tři závody máme za sebou, 18 před sebou. A Lewis je duševně velmi silný. Nepochybuji tedy o tom, že to ke konci bude těsné," dodává Wolff.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.