Mercedes věří, že Ferrari v Číně v obavách o spolehlivost svých pohonných jednotek po poruchách v prvních dvou závodech snížilo jejich výkon. Pokud jde o situaci v jejich týmu, Lewis Hamilton se podle sportovního ředitele Tota Wolffa na Nica Rosberga dotáhne.
Stáj z Maranella se nedostala v Šanghaji ani do první řady, a to i přesto, že Lewis Hamilton nezajel jediné měřené kolo. Nica Rosberga v ní doplnil Daniel Ricciardo s Red Bullem, který pohání Renault.
Mercedes však stále nepovažuje nic za jisté, protože cítí, že Ferrari stále nepředvedlo to, čeho je schopné. V Číně podle něj záměrně jezdili s nižším výkonem motoru: "U Ferrari jsme viděli, že s motory byli o tomto víkendu konzervativnější než v Bahrajnu. A je to jen otázkou času, než budou zpět ve své formě, pokud jde o výkonnost motoru," uvádí Toto Wolff.
Letošní sezóna obsahuje rekordních 21 závodů, proto se podle něj může situace ještě dramaticky změnit. Cítí se Mercedes jako jasný favorit na titul? "Ne. Protože i když se to pokusíte vzít vědecky a spočítat pravděpodobnost, tak je lepší do takových věcí nezabíhat. Jde o třetí z 21 podniků, statisticky toho přijde ještě mnohem více, proto nemůžete hovořit o žádném favoritovi."
Podle něj nemá nic jistého ani Nico Rosberg, jenž zatím všechny tři letošní závody vyhrál. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton se vrátí do hry: "V této části sezóny to je o sbírání bodů, aniž byste se dívali na šampionát. Odstup je značný, ale jde o velmi ranou fázi šampionátu. Tři závody máme za sebou, 18 před sebou. A Lewis je duševně velmi silný. Nepochybuji tedy o tom, že to ke konci bude těsné," dodává Wolff.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.