Ferrari si je jisté tím, že nebýt úvodní kolize, tak by za normálních podmínek Mercedesy mohlo před zraky svého prezidenta porazit a Velkou cenu Číny o víkendu vyhrát. Nakonec z toho ale bylo jen druhé a páté místo.
"Za normálních podmínek bychom měli velmi dobrou šanci na vítězství. Měli jsme spoustu smůly. A je to samozřejmě frustrující, když se tyto věci stanou," myslí si šéf týmu Maurizio Arrivabene. Scuderia však na boj o vítězství mohla zapomenout již v první zatáčce po startu, kdy došlo v tlačenici k vzájemnému kontaktu mezi Kimim Räikkönenem a Sebastianem Vettelem.
Podle Arrivabeneho na tom ale Ferrari není špatně a vítězství brzy přijde: "Potřebujeme ale dále vytrvávat a dříve či později a já doufám, že dříve - první stupínek na pódiu přijde, protože auto je ve skutečnosti dobré. Předvedli jsme, že bylo silné, a strategie byla perfektní. Otočíme list a budeme se těšit na budoucnost, budeme trochu pozitivnější."
Do Šanghaje se přijel na velkou cenu podívat i prezident Ferrari Sergio Marchionne. Co podle Arrivabeneho říkal na výkony jejich týmu? Ví, jaké závodění je, a samozřejmě nebyl spokojený, stejně jako já."
"Viděl závod a okolnosti. Můžete toho napovídat spoustu, ale nic s tím nenaděláte. Takové věci se stávají, musíte to akceptovat. Ale samozřejmě spokojený nebyl. Kdyby byl spokojený, pak bych se sám sebe ptal: 'Je tohle opravdu skutečný prezident?'" dodává Arrivabene.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.