Jestliže dodavatel pneumatik Pirelli vyslovil v pondělí dopoledne svou vážně míněnou hrozbu, že pokud nebude schválen jeho testovací program, tak nehodlá dodržet smlouvu na roky 2017-2019, odpoledne už se chmurné mraky nad F1 rozplynuly.
Komise F1 schválila plánované testy italského výrobce pneumatik s cílem poskytnout mu více času pro přípravu nových pneumatik pro sezónu 2017. Byla to podmínka dalšího setrvání Pirelli v F1, protože by dle jeho tvrzení neměl dostatek času na vývoj nových požadovaných pneumatik.
Lhůta pro splnění požadavků Pirelli měla vypršet v pondělí 18. dubna v 16:00 středoevropského času. Ještě před uplynutím tohoto limitu však Strategická skupina F1 a Komise F1 jednomyslně odsouhlasily požadavek Pirelli ohledně jeho testovacího programu.
Boss Pirelli Paul Hembery už na začátku tohoto měsíce, že schválení testovacího programu by mělo být co nejdříve vyřešeno, aby se Pirelli mohlo začít věnovat požadavkům na nové pneumatiky, které by měly vstoupit v platnost v příští sezóně. "Prakticky jsme už na limitu. Už nám zbývá jen šest měsíců, abychom mohli prostudovat celou věc a uvést ji do praxe, což nebude snadné. Týmy chtějí perfektní pneumatiky, ale jak utíká týden za týdnem, máme stále méně času, abychom to zvládli. Finální termín je konec dubna. Pokud nebudeme moci pracovat podle našich představ, bude nemožné dodat pneumatiky, které jsou požadovány. Nechceme riskovat naše dobré jméno kvůli produktu, který nebude dostatečně vyzkoušen a bez údajů potřebných k jeho perfektnímu provedení. Bohužel už jsme se setkali s tím, že když je pak nějaký problém, vina padne vždy na nás," připomněl Hembery na začátku dubna obavy italské pneumatikářské firmy.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.