Jestliže dodavatel pneumatik Pirelli vyslovil v pondělí dopoledne svou vážně míněnou hrozbu, že pokud nebude schválen jeho testovací program, tak nehodlá dodržet smlouvu na roky 2017-2019, odpoledne už se chmurné mraky nad F1 rozplynuly.
Komise F1 schválila plánované testy italského výrobce pneumatik s cílem poskytnout mu více času pro přípravu nových pneumatik pro sezónu 2017. Byla to podmínka dalšího setrvání Pirelli v F1, protože by dle jeho tvrzení neměl dostatek času na vývoj nových požadovaných pneumatik.
Lhůta pro splnění požadavků Pirelli měla vypršet v pondělí 18. dubna v 16:00 středoevropského času. Ještě před uplynutím tohoto limitu však Strategická skupina F1 a Komise F1 jednomyslně odsouhlasily požadavek Pirelli ohledně jeho testovacího programu.
Boss Pirelli Paul Hembery už na začátku tohoto měsíce, že schválení testovacího programu by mělo být co nejdříve vyřešeno, aby se Pirelli mohlo začít věnovat požadavkům na nové pneumatiky, které by měly vstoupit v platnost v příští sezóně. "Prakticky jsme už na limitu. Už nám zbývá jen šest měsíců, abychom mohli prostudovat celou věc a uvést ji do praxe, což nebude snadné. Týmy chtějí perfektní pneumatiky, ale jak utíká týden za týdnem, máme stále méně času, abychom to zvládli. Finální termín je konec dubna. Pokud nebudeme moci pracovat podle našich představ, bude nemožné dodat pneumatiky, které jsou požadovány. Nechceme riskovat naše dobré jméno kvůli produktu, který nebude dostatečně vyzkoušen a bez údajů potřebných k jeho perfektnímu provedení. Bohužel už jsme se setkali s tím, že když je pak nějaký problém, vina padne vždy na nás," připomněl Hembery na začátku dubna obavy italské pneumatikářské firmy.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.