Jestliže dodavatel pneumatik Pirelli vyslovil v pondělí dopoledne svou vážně míněnou hrozbu, že pokud nebude schválen jeho testovací program, tak nehodlá dodržet smlouvu na roky 2017-2019, odpoledne už se chmurné mraky nad F1 rozplynuly.
Komise F1 schválila plánované testy italského výrobce pneumatik s cílem poskytnout mu více času pro přípravu nových pneumatik pro sezónu 2017. Byla to podmínka dalšího setrvání Pirelli v F1, protože by dle jeho tvrzení neměl dostatek času na vývoj nových požadovaných pneumatik.
Lhůta pro splnění požadavků Pirelli měla vypršet v pondělí 18. dubna v 16:00 středoevropského času. Ještě před uplynutím tohoto limitu však Strategická skupina F1 a Komise F1 jednomyslně odsouhlasily požadavek Pirelli ohledně jeho testovacího programu.
Boss Pirelli Paul Hembery už na začátku tohoto měsíce, že schválení testovacího programu by mělo být co nejdříve vyřešeno, aby se Pirelli mohlo začít věnovat požadavkům na nové pneumatiky, které by měly vstoupit v platnost v příští sezóně. "Prakticky jsme už na limitu. Už nám zbývá jen šest měsíců, abychom mohli prostudovat celou věc a uvést ji do praxe, což nebude snadné. Týmy chtějí perfektní pneumatiky, ale jak utíká týden za týdnem, máme stále méně času, abychom to zvládli. Finální termín je konec dubna. Pokud nebudeme moci pracovat podle našich představ, bude nemožné dodat pneumatiky, které jsou požadovány. Nechceme riskovat naše dobré jméno kvůli produktu, který nebude dostatečně vyzkoušen a bez údajů potřebných k jeho perfektnímu provedení. Bohužel už jsme se setkali s tím, že když je pak nějaký problém, vina padne vždy na nás," připomněl Hembery na začátku dubna obavy italské pneumatikářské firmy.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.