Ferrari udělalo dobré rozhodnutí, když loni odmítlo poskytnout své pohonné jednotky Red Bullu. Stáj z Maranella by to dle svého prezidenta, Sergia Marchionneho, vzhledem k rychlosti svého soupeře považovala za obrovskou chybu.
Rakouský tým se loni snažil dohodnout s Mercedesem a s Ferrari, ti však vzhledem k jeho konkurenceschopnosti spolupráci odmítli, a tak zůstal u Renaultu. Red Bull očekával pomalejší vstup do sezóny s tím, že se zlepší až od Kanady po vylepšení francouzských motorů, jenže po třech závodech na Ferrari ztrácí jen 4 body a jeho pilot Daniel Ricciardo je před Kimim Räikkönen i Sebastianem Vettelem.
V Číně potvrdil, že jeho šasi patří k těm nejlepším ve startovním poli, když v pomalých zatáčkách již dokonce předčí i Mercedes. "Udělali bychom ohromnou chybu," komentuje Marchionne loňskou situaci, kdy spolu jednali o dodávkách motorů.
"Nicméně i tak by neměli být před námi, a tohle jen potvrzuje chyby, které jsme [v kvalifikaci] udělali," vrací se šéf Ferrari k závodnímu víkendu v Číně.
Kvality vozu Red Bull si všímá i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "Když se podíváte na jejich rychlost, tak je velmi silná. Bylo by to příjemné, kdyby se dostali zpět do hry, když vezmeme v úvahu, že Ricciardo přišel kvůli defektu o svůj závod. Můžete si představit, že by dal Vettelovi celkem zabrat. Když se tedy ohlížím za tímto víkendem, tak se zdá, že získali celkem dost výkonnosti."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.