Wolff stále vnímá Ferrari jako velkou hrozbu, popisuje poškození Hamiltona

Sebastian Vettel v Číně
Sebastian Vettel v Číně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 18. dubna 2016 6:20
Sdílej:

Mercedes se sice o víkendu v Číně dočkal dalšího vítězství a s velkým náskokem vede šampionát, přesto jeho sportovní ředitel Toto Wolff považuje Ferrari stále za velkou hrozbu. Rozebírá také poškození vozu Lewise Hamiltona, jemuž se na dlouhé rovince nedařilo předjíždět.

Nico Rosberg se šestým vítězstvím v řadě za sebou zařadil k úspěšným pilotům, jako je Alberto Ascari, Michael Schumacher a Sebastian Vettel - taková šňůra se nepodařila zatím ani Lewisovi Hamiltonovi, který prožil opět smolný víkend. Mercedesu ale Ferrari včerejší závod ulehčilo, protože jeho piloti spolu kolidovali hned v první zatáčce.

"Rozhodně jsou hrozbou. Tento víkend byli s motorem o něco konzervativnější než v Bahrajnu a to je jen otázkou času. Zavadili o sebe vzájemně po startu, což těžce narušilo jejich závod. Vettelovo auto během něj bylo dvakrát poškozeno," uvědomuje si Wolff.

"Když vezmete v úvahu, kde se nacházeli na prvního kola, a že skončili na druhém a čtvrtém místě, pak to pro ně musí být uspokojující výsledek. Jsou velkým soupeřem," uznává sportovní ředitel Mercedesu, jehož Hamilton utrpěl v první zatáčce také poškození.

"Mysleli jsme si, že start Ferrari na super-měkkých nám pomůže, a proto jsme Lewise poslali na měkké, protože mohl přinejlepším dosáhnout na pódium, čtvrté místo zřejmě bylo realistické, kdyby se mu podařilo projít závodem bez poškození," komentuje Wolff těžkou pozici svého pilota po startu z posledního místa.

Jak vážně měl Hamilton poškozen svůj vůz? "Přední křídlo se uvolnilo a na následující rovince se zaseklo pod podlahou a poškodilo její náběžnou hranu a my jsme v několika zatáčkách přišli o obrovskou porci přítlaku, což vůz učinilo velmi lehkým vpředu. Kvůli tomu měl pocit, že je auto ještě více poškozeno."

"Při vizuální prohlídce během zastávky v boxech jsme nic neviděli, žádná data se nezdála být v nepořádku, ale ztráceli jsme hodně aerodynamického přítlaku, takže se auto muselo velmi těžce ovládat. Kvůli tomu by toho moc nevydržely ani pneumatiky, a to narušilo celý závod.

Pak jsme se snažili vymyslet strategii, která by mu pomohla dostat se až na maximálně čtvrtou či pátou pozici, jenže mu v těch klíčových zatáčkách scházel přítlak - tam, kde potřebujete dostat auto do pozice pro předjíždění na následující rovince. A viděli jste, že neměl šanci ta auta před sebou předjet," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.