Konec kariéry nebo ještě jedna sezona u Ferrari? Kimi Räikkönen v Číně nevyužil příležitost, aby o nové smlouvě jednal se šéfem koncernu FCA, Sergio Marchionnem.
Smlouva mezi Kimim Räikkönenem a Ferrari vyprší na konci sezony 2016. To jeho kolega, Sebastian Vettel, má jistotu i pro budoucnost. 37 letý Fin má vlastně dvě možnosti - pokračovat u Ferrari a nebo ukončit kariéru. Tento víkend se Kimimu naskytla skvělá příležitost - do Číny totiž zavítal prezident Ferrari a také šéf koncernu FCA, Sergio Marchionne.
Kimi s ním však o prodloužení smlouvy nejednal: "Potkal jsem se s ním vloni na konci roku a také už letos. Je vždy zajímavé s ním hovořit. Máme ale teprve třetí závod sezony, uvidíme tedy, co přinese budoucnost."
Předpokladem pro prodloužení smlouvy by byly lepší výkony na trati ve srovnání s loňským rokem. To se v začátku sezony 2016 Räikkönenovi daří. Kvalifikační duel vyznívá se skore 2:1 zatím pro Vettela, Němec má také více bodů (33:28). Ve srování s loňskem je to však dobrý výsledek (loňské kvalifikační skore bylo 4:15 a bodové 150:278 z pohledu Fina).
Potenciální náhradníky Fina je těžké v tuto chvíli odhadovat. Určitě však svými výkony poutá pozornost Australan Daniel Ricciardo, ten má však s Red Bullem dlouhodobou smlouvu. V minulosti byl s Ferrari spojován Nico Hülkenberg. Zapomínat se nesmí ani na hvězdu budoucnosti, Maxe Verstappena.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.