VC ČÍNY - KVALIFIKACE: Velmi zajímavou kvalifikaci poznamenalo větší množství incidentů včetně červených vlajek, jak probíhala?
I přes silný déšť ve 3. tréninku a předpovědím jsme třetí trénink začínali na poměrně suché trati. Ta však měla jen 24°C, zatímco vzduch měl 22°C. Foukal celkem silný vítr rychlostí 3,3 m/s. Okolo okruhu se však naháněly mraky, šance na déšť nebyla vůbec vyloučena, spíše se předpokládal během kvalifikace.
Na konci boxové uličky se netvořila zácpa jako při minulém formátu, nyní jsme se totiž vrátili k tomu minuloročnímu. Někteří piloti se vydali na traŤ na přechodných pneumatikách, Hamilton ale do sluchátek hlásí, že je trať do konce zadní rovinky celkem suchá, na cílové rovince je trošku mokro. Pokračuje ale do rychlého kola.
Manory se vydaly na superměkkých pneumatikách. To se zanedlouho vymstilo Pascalu Wehrleinovi. Ten pouze přejel s otevřeným DRS jeden z mokrých pruhů, kde se zároveň nacházel menší hrbol, a narazil do bariér po straně cílové rovinky. Nebyl to velký náraz, ale i tak byly vyvěšeny červené vlajky.
Při zbývajícím času 14:38 neměli jezdci na svém kontě ještě žádný měřený čas. Přerušení se protáhlo, protože se organizátoři rozhodli pokusit vysušit. Mercedes během dlouhých červených vlajek prošetřuje nespecifikovaný problém na motoru Lewise Hamiltona.
V 9:25 našeho času byly vyvěšeny zelené vlajky, organizátoři trošku vysušili problematické místo s hrbolem na trati, jinak trať zůstala na několika místech mokrá. Piloti se ale na trať vydali na supersoftech. Nejdříve se na čele usadily mclareny, za nimi haasy, které promíchaly renaulty.
Šest minut před koncem jde do čela Rosberg, střídá ho Räikkönen, na druhé místo jde Bottas, red bully se řadí za Rosberga. A Vettel jde do čela. Hamilton mezitím měl stále problémy se svou pohonnou jednotkou. Tři minuty před koncem zajel do boxů, ale nakonec se mu nepodařilo vyjet, bude startovat poslední!
Na konci první části tedy jistě měli vypadnout Wehrlein a Hamilton, v ohrožení byly i manory, renaulty a saubery. Magnussen vytlačuje mimo postup Gutierreze. A oba saubery se na poslední chvíli zachránily na úkor renaultů.
Z první části vypadli: Magnussen, Gutierrez, Palmer, Harjanto, Wehrlein a Hamilton.
Q2
V druhé části jde na čelo Rosberg už po páru minutách, a to na měkkých pneumatikách. Pokud na těchto pneumatikách posoupí do 3. části, bude na nich startovat v závodě. Za něj se řadí force indie a mclareny. Verstappen se následně probíjí na 3. místo a před něj jde Sainz.
Na druhé a třetí místo se řadí red bully na superměkkých, zatímco na této směsi vyjíždí i jezdci Ferrari. Rosberg je tedy jediný, kdo má dostatek sebevědomí, aby se pokusil projít do Q3 na měkkých pneumatikách.
Räikkönen jde na měkčí směsi pneumatik na první místo, hned za něj se řadí jeho týmový kolega. Oba jsou jen o desetinky před Rosbergem, který jel na pomalejších pneumatikách. Vypadalo to na klidný konec kvalifikace, ale když zbývaly dvě minuty do konce, většina jezdců se vydala znova na trať.
A nakonec tomu tak nebude, červené vlajky zavály ve druhém sektoru, když se Hülkenbergovi uvolnila levá přední pneumatika. Za minutu a 17 vteřin už nikdo nestihne zajet do rychlého kola. Závěr tedy neposklytl drama. To se nelíbilo hlavně mclarenům, Alonso si postěžoval do rádia.
Z Q2 vypadávají: Massa, Alonso, Button, Grosjean, Ericsson a Nasr.
Q3
Třetí část začala poklidně, mezi prvními na trati byl i Rosberg, na konci zadní rovinky trošku probrzdil a zaznamenal čas 1:36,111. Pérez měl mezitím málem podobnou nehodu jako Wehrlein, ale zachránil to.
Ricciardo jde na druhé místo, na cílovou rovinku míři Räikkönen a jde na čelo! Vettel mezitím stojí v boxech a Kvjat najel na umělou trávu nasáklou vodou, ale naštěstí pro něj nedostal smyk. Trať na chvíli osiřela, ale asi tři minuty před koncem ticho prolomil Bottas a za ním na trať vyjeli i další.
Rosberg v prvním sektoru na Icemana ztratil desetinku sekundy. Bottas mezitím rychlý v prostředním sektoru. Tam už získal desetinu a půl i Rosberg. Bottas průběžně 3. Rosberg jde na první místo!
Ricciardo jde na místo druhé. Vettel mezitím chybuje a ztratil pár desetin, jde na průběžné 4. místo. Räikkönen nakonec zůstává na třetím místě. Vyhrává tedy Rosberg s půlvteřinovým náskokem.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.