VC ČÍNY - KVALIFIKACE: Velmi zajímavou kvalifikaci poznamenalo větší množství incidentů včetně červených vlajek, jak probíhala?
I přes silný déšť ve 3. tréninku a předpovědím jsme třetí trénink začínali na poměrně suché trati. Ta však měla jen 24°C, zatímco vzduch měl 22°C. Foukal celkem silný vítr rychlostí 3,3 m/s. Okolo okruhu se však naháněly mraky, šance na déšť nebyla vůbec vyloučena, spíše se předpokládal během kvalifikace.
Na konci boxové uličky se netvořila zácpa jako při minulém formátu, nyní jsme se totiž vrátili k tomu minuloročnímu. Někteří piloti se vydali na traŤ na přechodných pneumatikách, Hamilton ale do sluchátek hlásí, že je trať do konce zadní rovinky celkem suchá, na cílové rovince je trošku mokro. Pokračuje ale do rychlého kola.
Manory se vydaly na superměkkých pneumatikách. To se zanedlouho vymstilo Pascalu Wehrleinovi. Ten pouze přejel s otevřeným DRS jeden z mokrých pruhů, kde se zároveň nacházel menší hrbol, a narazil do bariér po straně cílové rovinky. Nebyl to velký náraz, ale i tak byly vyvěšeny červené vlajky.
Při zbývajícím času 14:38 neměli jezdci na svém kontě ještě žádný měřený čas. Přerušení se protáhlo, protože se organizátoři rozhodli pokusit vysušit. Mercedes během dlouhých červených vlajek prošetřuje nespecifikovaný problém na motoru Lewise Hamiltona.
V 9:25 našeho času byly vyvěšeny zelené vlajky, organizátoři trošku vysušili problematické místo s hrbolem na trati, jinak trať zůstala na několika místech mokrá. Piloti se ale na trať vydali na supersoftech. Nejdříve se na čele usadily mclareny, za nimi haasy, které promíchaly renaulty.
Šest minut před koncem jde do čela Rosberg, střídá ho Räikkönen, na druhé místo jde Bottas, red bully se řadí za Rosberga. A Vettel jde do čela. Hamilton mezitím měl stále problémy se svou pohonnou jednotkou. Tři minuty před koncem zajel do boxů, ale nakonec se mu nepodařilo vyjet, bude startovat poslední!
Na konci první části tedy jistě měli vypadnout Wehrlein a Hamilton, v ohrožení byly i manory, renaulty a saubery. Magnussen vytlačuje mimo postup Gutierreze. A oba saubery se na poslední chvíli zachránily na úkor renaultů.
Z první části vypadli: Magnussen, Gutierrez, Palmer, Harjanto, Wehrlein a Hamilton.
Q2
V druhé části jde na čelo Rosberg už po páru minutách, a to na měkkých pneumatikách. Pokud na těchto pneumatikách posoupí do 3. části, bude na nich startovat v závodě. Za něj se řadí force indie a mclareny. Verstappen se následně probíjí na 3. místo a před něj jde Sainz.
Na druhé a třetí místo se řadí red bully na superměkkých, zatímco na této směsi vyjíždí i jezdci Ferrari. Rosberg je tedy jediný, kdo má dostatek sebevědomí, aby se pokusil projít do Q3 na měkkých pneumatikách.
Räikkönen jde na měkčí směsi pneumatik na první místo, hned za něj se řadí jeho týmový kolega. Oba jsou jen o desetinky před Rosbergem, který jel na pomalejších pneumatikách. Vypadalo to na klidný konec kvalifikace, ale když zbývaly dvě minuty do konce, většina jezdců se vydala znova na trať.
A nakonec tomu tak nebude, červené vlajky zavály ve druhém sektoru, když se Hülkenbergovi uvolnila levá přední pneumatika. Za minutu a 17 vteřin už nikdo nestihne zajet do rychlého kola. Závěr tedy neposklytl drama. To se nelíbilo hlavně mclarenům, Alonso si postěžoval do rádia.
Z Q2 vypadávají: Massa, Alonso, Button, Grosjean, Ericsson a Nasr.
Q3
Třetí část začala poklidně, mezi prvními na trati byl i Rosberg, na konci zadní rovinky trošku probrzdil a zaznamenal čas 1:36,111. Pérez měl mezitím málem podobnou nehodu jako Wehrlein, ale zachránil to.
Ricciardo jde na druhé místo, na cílovou rovinku míři Räikkönen a jde na čelo! Vettel mezitím stojí v boxech a Kvjat najel na umělou trávu nasáklou vodou, ale naštěstí pro něj nedostal smyk. Trať na chvíli osiřela, ale asi tři minuty před koncem ticho prolomil Bottas a za ním na trať vyjeli i další.
Rosberg v prvním sektoru na Icemana ztratil desetinku sekundy. Bottas mezitím rychlý v prostředním sektoru. Tam už získal desetinu a půl i Rosberg. Bottas průběžně 3. Rosberg jde na první místo!
Ricciardo jde na místo druhé. Vettel mezitím chybuje a ztratil pár desetin, jde na průběžné 4. místo. Räikkönen nakonec zůstává na třetím místě. Vyhrává tedy Rosberg s půlvteřinovým náskokem.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.