V Číně je počasí již tradičně velmi vrtkavé. Páteční teplejší počasí má ale vystřídat déšť.
V Číně se celkem často dočkáváme mokrých závodů nebo aspoň mokrých tréninků. Počasí by mělo významněji dění na šangajském okruhu ovlivnit i letos. V pátek maximální teplota vzduchu dosahovala až 25°C a během dne se začal zvedat vítr.
V sobotu se má lehce ochladit - na maximálních 24°C; nicméně má být celý den pod mrakem, což má značný vliv na teplotu tratě. Mnohem zásadnější je ale předpověď deště. Celou sobotu je vysoká pravděpodobnost, že bude pršet. Na třetí trénink je šance celou dobu přes 50 %. U kvalifikace je déšť pravděpodobnější, pohybuje se nad 90 %! Předpověď se mírně mění, ale již několik dnů je na sobotu předpovídán déšť.
Nedělě má být klidnější, uklidnit se má i vítr. Má být slunečno, maximálně 22°C. I na neděli existuje šance deště, ale spíše a brzké ráno a na pozdní večerní hodiny. Na závod se tedy očekává suché počasí. Proto bude zajímavé sledovat, jak se týmy vypořádají s kompromisem nastavení pro mokrou kvalifikaci a suchý závod. Každopádně se zdá, že se před námi další zajímavý víkend.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.