ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Mercedesy byly nejrychlejší v prvním tréninku před Velkou cenou Číny - Nico Rosberg porazil Lewise Hamiltona o 0,146 s, třetí skončil Sebastian Vettel s Ferrari. Pirelli vyšetřuje nejen nehodu Felipeho Massy, kterému se v rychlé zatáčce vyzula pneumatika, ale i další dva incidenty.
Do první části závodního víkendu zasáhli všichni závodní piloti včetně Alonsa, který ale ihned po něm musí zamířit na další prohlídku k lékařům. Na trať 2 min po rozsvícení zelených světel vyrazil Vettel s Ferrari, během prvních 5 min se objevili všichni kromě Péreze, Buttona a Palmera.
Po 7 min předvedl první měřené kolo Rosberg - 1:52,850; Hamilton byl na středně-tvrdé směsi o 2,9 s rychlejší, jenže krátce nato dostal v zatáčce č. 11 smyk.
Po 17 min začaly zvláštní problémy - Massa se vrátil do boxů s poškozenou levou zadní pneumatikou, která na jeho Williamsu jen visela. Z ráfku sjela v zatáčce č. 5 a Brazilec šel do smyku. Kvůli troskám na dráze ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru, pak trénink zastavilo.
Williams dovezl z "výrobních důvodů" opět jen jeden nový kratší nos a nové křídlo, tentokrát ho na auto dostal pouze Bottas. Podle simulátoru mělo jít o velký pokrok, v Bahrajnu s ním ale Massa o moc rychlejší nebyl. "Musíme ještě pochopit, jestli je opravdu lepší," znělo ne příliš povzbudivé vysvětlení Brazilce.
WATCH: Massa sent into a spin after a left rear blow-out >> https://t.co/9CJENT4x0q #ChineseGP pic.twitter.com/rWSCnDSNwC
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016Po půlhodině byl trénink restartován a Hamilton krátce na to dostal v zatáčce č. 11 další smyk. Do té doby byl nejrychlejší díky času 1:38,802, Rosberg byl o dvě desetiny zpět, čtvrtá příčka patřila Buttonovi (+1,172) - McLareny však jako první přezuly na super-měkkou směs.
Po poškodil svůj Renault Magnussen na konci dlouhé rovinky, na vině bylo zřejmě poškozené zavěšení, defekt pneumatiky nebo náraz do nějakého úlomku. Trénink byl opět přerušen červenými vlajkami. Provoz byl obnoven až 8 min před koncem.
Rosberg zajel na měkkých pneumatikách nejrychlejší kolo - 1:38,037, Lewis o 0,146 s zaostával, Vettel byl zpět už o 0,628 s.
V nejlepší formě se zdá být opět Mercedes, u něj Rosberg - jenže ten první trénink zakončil s podezřením na poškození motoru. Vettel s Ferrari ztrácel 0,6 sekundy, před pátého Räikkönena se dostal ještě Ricciardo s Red Bullem, který se v Číně uchází o pozici třetího nejrychlejšího týmu - výborný výsledek na okruhu, který klade důraz na výkon motoru.
Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,1; 2. Harjanto 331,4; 3. Nasr 329,5; 4. Wehrlein 329,4; 5. Grosjean 328,4; 6. Verstappen 328,1; 7. Räikkönen 327,1; 8. Palmer 326,6; 9. Vettel - 325,9; 10. Rosberg 325,8 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
#F1 #ChineseGP FP1 Best sectors vs. Best laps: @LewisHamilton fastest than @nico_rosberg pic.twitter.com/DVomiR7Gys
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 15, 2016Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.