ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Mercedesy byly nejrychlejší v prvním tréninku před Velkou cenou Číny - Nico Rosberg porazil Lewise Hamiltona o 0,146 s, třetí skončil Sebastian Vettel s Ferrari. Pirelli vyšetřuje nejen nehodu Felipeho Massy, kterému se v rychlé zatáčce vyzula pneumatika, ale i další dva incidenty.
Do první části závodního víkendu zasáhli všichni závodní piloti včetně Alonsa, který ale ihned po něm musí zamířit na další prohlídku k lékařům. Na trať 2 min po rozsvícení zelených světel vyrazil Vettel s Ferrari, během prvních 5 min se objevili všichni kromě Péreze, Buttona a Palmera.
Po 7 min předvedl první měřené kolo Rosberg - 1:52,850; Hamilton byl na středně-tvrdé směsi o 2,9 s rychlejší, jenže krátce nato dostal v zatáčce č. 11 smyk.
Po 17 min začaly zvláštní problémy - Massa se vrátil do boxů s poškozenou levou zadní pneumatikou, která na jeho Williamsu jen visela. Z ráfku sjela v zatáčce č. 5 a Brazilec šel do smyku. Kvůli troskám na dráze ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru, pak trénink zastavilo.
Williams dovezl z "výrobních důvodů" opět jen jeden nový kratší nos a nové křídlo, tentokrát ho na auto dostal pouze Bottas. Podle simulátoru mělo jít o velký pokrok, v Bahrajnu s ním ale Massa o moc rychlejší nebyl. "Musíme ještě pochopit, jestli je opravdu lepší," znělo ne příliš povzbudivé vysvětlení Brazilce.
WATCH: Massa sent into a spin after a left rear blow-out >> https://t.co/9CJENT4x0q #ChineseGP pic.twitter.com/rWSCnDSNwC
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016Po půlhodině byl trénink restartován a Hamilton krátce na to dostal v zatáčce č. 11 další smyk. Do té doby byl nejrychlejší díky času 1:38,802, Rosberg byl o dvě desetiny zpět, čtvrtá příčka patřila Buttonovi (+1,172) - McLareny však jako první přezuly na super-měkkou směs.
Po poškodil svůj Renault Magnussen na konci dlouhé rovinky, na vině bylo zřejmě poškozené zavěšení, defekt pneumatiky nebo náraz do nějakého úlomku. Trénink byl opět přerušen červenými vlajkami. Provoz byl obnoven až 8 min před koncem.
Rosberg zajel na měkkých pneumatikách nejrychlejší kolo - 1:38,037, Lewis o 0,146 s zaostával, Vettel byl zpět už o 0,628 s.
V nejlepší formě se zdá být opět Mercedes, u něj Rosberg - jenže ten první trénink zakončil s podezřením na poškození motoru. Vettel s Ferrari ztrácel 0,6 sekundy, před pátého Räikkönena se dostal ještě Ricciardo s Red Bullem, který se v Číně uchází o pozici třetího nejrychlejšího týmu - výborný výsledek na okruhu, který klade důraz na výkon motoru.
Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,1; 2. Harjanto 331,4; 3. Nasr 329,5; 4. Wehrlein 329,4; 5. Grosjean 328,4; 6. Verstappen 328,1; 7. Räikkönen 327,1; 8. Palmer 326,6; 9. Vettel - 325,9; 10. Rosberg 325,8 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
#F1 #ChineseGP FP1 Best sectors vs. Best laps: @LewisHamilton fastest than @nico_rosberg pic.twitter.com/DVomiR7Gys
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 15, 2016Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.