Nico Rosberg se může těšit na to, že jeho největší soupeř v boji o titul - Lewis Hamilton - bude mít kvůli penalizaci ztíženou pozici. Přesto však nečeká snadný závod, jeho týmový kolega podle něj bude i tak o vítězství bojovat.
Hamilton bude penalizován za nepovolenou výměnu převodovky, která za sebou ještě nemá cyklus šesti závodů. I kdyby vyhrál kvalifikaci, bude odsunut o pět míst dozadu a startovat přinejlepším ze šestého místa. Hůře startujícímu jezdci se v Číně nepodařilo nikdy vyhrát, z této pozice se to podařilo pouze Michaelovi Schumacherovi.
Co na to Rosberg, který po dvou vítězstvích vede v šampionátu o 17 bodů? "Všiml jsem si toho [penalizace]. Ale to opravdu vůbec nemění můj přístup, protože Hamilton i při startu ze šestého místa bude bojovat o vítězství, to víme. Z tohoto pohledu se toho tedy pro mě fakt moc nemění."
"Stále se plně soustředím a neberu nic jako zaručené, protože nejde jen o něj, ale je tam také Ferrari, které stále neukázalo to, čeho je schopné. Nesmíme zapomínat, že mají mnohem na víc, protože měli takové nepovedené první dva závody - horší to pro ně už asi být nemohlo. Vím i o tom, proto se plně soustředím, budu naplno útočit a těšit se na kteroukoliv bitvu, jež se objeví," pokračuje Rosberg.
I když se pro něj sezóna dobře vyvíjí, nepovažuje nic za jisté: "Pro mě to je jednoduché - jsou to jen dva závody z nejdelší sezóny F1, kterou jsme kdy měli, o 21 závodech. Takové myšlenky by mě tedy vůbec nenapadly, protože jde o velmi rané dny.
Šlo o dva závody a ano, jsem opravdu spokojený s tím, jak dopadly. Bojuji však s Lewisem Hamiltonem a my všichni víme, jak je rychlý a jakých výsledků dosáhl na okruzích v posledních dvou letech. Letos to nebude jiné. On je soustředěný a motivovaný jako vždy."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.