Nico Rosberg se může těšit na to, že jeho největší soupeř v boji o titul - Lewis Hamilton - bude mít kvůli penalizaci ztíženou pozici. Přesto však nečeká snadný závod, jeho týmový kolega podle něj bude i tak o vítězství bojovat.
Hamilton bude penalizován za nepovolenou výměnu převodovky, která za sebou ještě nemá cyklus šesti závodů. I kdyby vyhrál kvalifikaci, bude odsunut o pět míst dozadu a startovat přinejlepším ze šestého místa. Hůře startujícímu jezdci se v Číně nepodařilo nikdy vyhrát, z této pozice se to podařilo pouze Michaelovi Schumacherovi.
Co na to Rosberg, který po dvou vítězstvích vede v šampionátu o 17 bodů? "Všiml jsem si toho [penalizace]. Ale to opravdu vůbec nemění můj přístup, protože Hamilton i při startu ze šestého místa bude bojovat o vítězství, to víme. Z tohoto pohledu se toho tedy pro mě fakt moc nemění."
"Stále se plně soustředím a neberu nic jako zaručené, protože nejde jen o něj, ale je tam také Ferrari, které stále neukázalo to, čeho je schopné. Nesmíme zapomínat, že mají mnohem na víc, protože měli takové nepovedené první dva závody - horší to pro ně už asi být nemohlo. Vím i o tom, proto se plně soustředím, budu naplno útočit a těšit se na kteroukoliv bitvu, jež se objeví," pokračuje Rosberg.
I když se pro něj sezóna dobře vyvíjí, nepovažuje nic za jisté: "Pro mě to je jednoduché - jsou to jen dva závody z nejdelší sezóny F1, kterou jsme kdy měli, o 21 závodech. Takové myšlenky by mě tedy vůbec nenapadly, protože jde o velmi rané dny.
Šlo o dva závody a ano, jsem opravdu spokojený s tím, jak dopadly. Bojuji však s Lewisem Hamiltonem a my všichni víme, jak je rychlý a jakých výsledků dosáhl na okruzích v posledních dvou letech. Letos to nebude jiné. On je soustředěný a motivovaný jako vždy."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.