Lewise Hamiltona tento víkend čeká v Šanghaji na roštu penalizace v podobě odsunu o pět míst dozadu. Na vině jsou technické problémy s převodovkou.
Převodovky musí každému jezdci vydržet šest závodů po sobě. Jenže Mercedes ji Hamiltonovi bude muset vyměnit již před Čínou, třetím podnikem letošní sezóny.
Úřadující mistr světa dostal v první zatáčce ránu od Valtteriho Bottase, s poškozeným vozem ale dojel do cíle. Újmu utrpěla pravá část podlahy včetně bočnicového panelu i pravá část předního křídla, což narušilo aerodynamiku jeho monopostu a on pak ztrácel až 1 sekundu na kolo.
To clarify, it'll be a five place grid penalty for @LewisHamilton. If there's anyone who can fight back, though, it's #LH44 #F1
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 14, 2016Mercedes uvedl, že by možná o víkendu jeho převodovka ještě závod zvládla, ale díky dlouhé rovince a snadnějšímu předjíždění raději nebudou nic riskovat a po fyzické kontrole ji vymění již v Šanghaji.
"Tohle je nejlepší okruh pro to, abychom to v rámci prvního cyklu šesti závodů udělali, protože předjíždění je zde ve srovnání s nadcházejícími okruhy snadnější. Celkový dopad penalizace na roštu je zde v Šanghaji posuzován jako nižší," popisuje Mercedes.
Hamilton sice v obou úvodních závodech získal pole position, v neděli ale pokaždé vyhrál jeho týmový kolega Nico Rosberg, jenž má v šampionátu náskok 17 bodů.
Co říká statistika?V Číně vyhrál závod jezdec startující nejhůře ze šestého místa. Pilot startující z pole-position zde vyhrál sedmkrát. Průměrná startovní pozice vítěze: 2,17.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.