Lewise Hamiltona tento víkend čeká v Šanghaji na roštu penalizace v podobě odsunu o pět míst dozadu. Na vině jsou technické problémy s převodovkou.
Převodovky musí každému jezdci vydržet šest závodů po sobě. Jenže Mercedes ji Hamiltonovi bude muset vyměnit již před Čínou, třetím podnikem letošní sezóny.
Úřadující mistr světa dostal v první zatáčce ránu od Valtteriho Bottase, s poškozeným vozem ale dojel do cíle. Újmu utrpěla pravá část podlahy včetně bočnicového panelu i pravá část předního křídla, což narušilo aerodynamiku jeho monopostu a on pak ztrácel až 1 sekundu na kolo.
To clarify, it'll be a five place grid penalty for @LewisHamilton. If there's anyone who can fight back, though, it's #LH44 #F1
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 14, 2016Mercedes uvedl, že by možná o víkendu jeho převodovka ještě závod zvládla, ale díky dlouhé rovince a snadnějšímu předjíždění raději nebudou nic riskovat a po fyzické kontrole ji vymění již v Šanghaji.
"Tohle je nejlepší okruh pro to, abychom to v rámci prvního cyklu šesti závodů udělali, protože předjíždění je zde ve srovnání s nadcházejícími okruhy snadnější. Celkový dopad penalizace na roštu je zde v Šanghaji posuzován jako nižší," popisuje Mercedes.
Hamilton sice v obou úvodních závodech získal pole position, v neděli ale pokaždé vyhrál jeho týmový kolega Nico Rosberg, jenž má v šampionátu náskok 17 bodů.
Co říká statistika?V Číně vyhrál závod jezdec startující nejhůře ze šestého místa. Pilot startující z pole-position zde vyhrál sedmkrát. Průměrná startovní pozice vítěze: 2,17.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.