Golf a F1 toho na první pohled nemají mnoho společného. Nicméně Williams se zabývá i tímto sportovním odvětvím. Technologie z F1 často našly využití i v praxi.
Inženýři v Grove si vypůjčili technologii a pokročilé slitiny z F1 a za pomoci Venturiho tunelů a mikrokřídel pomohli vyvinout golfové hole, které mají být při odpalu mnohem rychlejší.
"U Williamsu je 200 aerodynamiků a mnoho z nich hraje golf, takže snaha o zlepšení hry a zrychlení odpalu není žádným překvapením. Přinášejí do golfu cit pro detail a jedinečné technologie," cituje deník Times Ricarda Galia, výkonného ředitele společnosti Williams Racing Golf.
Za sadu golfových holí vyrobených Williamsem na míru prý zaplatíte více než 135000 Kč. Největší úspěch mají na Blízkém a Dalekém východě.
Žádný z účastníků víkendového Masters v Augustě prý tyto hole nepoužil, avšak Gali věří, že je to jen otázka času. "Čísla dokazují, že fungují. Nic jiného se ani od týmu Formule 1 nedá očekávat," komentoval situaci.
Není to však zdaleka poprvé, co byly ve sportu použity technologie z F1. Vzpomínáte například na zimní olymijádu v Soči, kde skeletonistka Lizzie Yarnoldová, získala zlato na sáních navržených McLarenem? Jejich inženýři také pomáhali při vývoji vybavení pro britské kánoisty, veslaře či jachtaře pro olympiádu v Londýně. Je třeba dodávat, kde se potom umístili?
Ani zde však pronikání F1 do jiných odvětví či každodenního života zdaleka nekončí. Existuje například elektronický vozík, protiskluzové boty, mrazáky v supermarketu či rybářský vlasec s průřezem hvězdy inspirovaný technologiemi či aerodynamikou F1.
A například před pár lety podle BBC lékaři z nemocnice Great Ormond Street v Londýně kontaktovali týmy Ferrari a McLaren. Chtěli se přiučit ze spolupráce mechaniků při zastávkách v boxech, kterou byli ohromeni. Analyzovali společně videozáznamy ze závodu a z operačního sálu a snažili se pochopit, jak by mohl být proces účinnější a méně náchylný k chybám. A pomohlo to prý zmírnit komunikační a technické chyby o 40 %.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.