Golf a F1 toho na první pohled nemají mnoho společného. Nicméně Williams se zabývá i tímto sportovním odvětvím. Technologie z F1 často našly využití i v praxi.
Inženýři v Grove si vypůjčili technologii a pokročilé slitiny z F1 a za pomoci Venturiho tunelů a mikrokřídel pomohli vyvinout golfové hole, které mají být při odpalu mnohem rychlejší.
"U Williamsu je 200 aerodynamiků a mnoho z nich hraje golf, takže snaha o zlepšení hry a zrychlení odpalu není žádným překvapením. Přinášejí do golfu cit pro detail a jedinečné technologie," cituje deník Times Ricarda Galia, výkonného ředitele společnosti Williams Racing Golf.
Za sadu golfových holí vyrobených Williamsem na míru prý zaplatíte více než 135000 Kč. Největší úspěch mají na Blízkém a Dalekém východě.
Žádný z účastníků víkendového Masters v Augustě prý tyto hole nepoužil, avšak Gali věří, že je to jen otázka času. "Čísla dokazují, že fungují. Nic jiného se ani od týmu Formule 1 nedá očekávat," komentoval situaci.
Není to však zdaleka poprvé, co byly ve sportu použity technologie z F1. Vzpomínáte například na zimní olymijádu v Soči, kde skeletonistka Lizzie Yarnoldová, získala zlato na sáních navržených McLarenem? Jejich inženýři také pomáhali při vývoji vybavení pro britské kánoisty, veslaře či jachtaře pro olympiádu v Londýně. Je třeba dodávat, kde se potom umístili?
Ani zde však pronikání F1 do jiných odvětví či každodenního života zdaleka nekončí. Existuje například elektronický vozík, protiskluzové boty, mrazáky v supermarketu či rybářský vlasec s průřezem hvězdy inspirovaný technologiemi či aerodynamikou F1.
A například před pár lety podle BBC lékaři z nemocnice Great Ormond Street v Londýně kontaktovali týmy Ferrari a McLaren. Chtěli se přiučit ze spolupráce mechaniků při zastávkách v boxech, kterou byli ohromeni. Analyzovali společně videozáznamy ze závodu a z operačního sálu a snažili se pochopit, jak by mohl být proces účinnější a méně náchylný k chybám. A pomohlo to prý zmírnit komunikační a technické chyby o 40 %.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.