Golf a F1 toho na první pohled nemají mnoho společného. Nicméně Williams se zabývá i tímto sportovním odvětvím. Technologie z F1 často našly využití i v praxi.
Inženýři v Grove si vypůjčili technologii a pokročilé slitiny z F1 a za pomoci Venturiho tunelů a mikrokřídel pomohli vyvinout golfové hole, které mají být při odpalu mnohem rychlejší.
"U Williamsu je 200 aerodynamiků a mnoho z nich hraje golf, takže snaha o zlepšení hry a zrychlení odpalu není žádným překvapením. Přinášejí do golfu cit pro detail a jedinečné technologie," cituje deník Times Ricarda Galia, výkonného ředitele společnosti Williams Racing Golf.
Za sadu golfových holí vyrobených Williamsem na míru prý zaplatíte více než 135000 Kč. Největší úspěch mají na Blízkém a Dalekém východě.
Žádný z účastníků víkendového Masters v Augustě prý tyto hole nepoužil, avšak Gali věří, že je to jen otázka času. "Čísla dokazují, že fungují. Nic jiného se ani od týmu Formule 1 nedá očekávat," komentoval situaci.
Není to však zdaleka poprvé, co byly ve sportu použity technologie z F1. Vzpomínáte například na zimní olymijádu v Soči, kde skeletonistka Lizzie Yarnoldová, získala zlato na sáních navržených McLarenem? Jejich inženýři také pomáhali při vývoji vybavení pro britské kánoisty, veslaře či jachtaře pro olympiádu v Londýně. Je třeba dodávat, kde se potom umístili?
Ani zde však pronikání F1 do jiných odvětví či každodenního života zdaleka nekončí. Existuje například elektronický vozík, protiskluzové boty, mrazáky v supermarketu či rybářský vlasec s průřezem hvězdy inspirovaný technologiemi či aerodynamikou F1.
A například před pár lety podle BBC lékaři z nemocnice Great Ormond Street v Londýně kontaktovali týmy Ferrari a McLaren. Chtěli se přiučit ze spolupráce mechaniků při zastávkách v boxech, kterou byli ohromeni. Analyzovali společně videozáznamy ze závodu a z operačního sálu a snažili se pochopit, jak by mohl být proces účinnější a méně náchylný k chybám. A pomohlo to prý zmírnit komunikační a technické chyby o 40 %.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.