Mladý pilot Toro Rosso, Carlos Sainz, si všímá kvality vozu mateřského Red Bullu - podle něj se v zatáčkách vyrovná nejrychlejšímu Mercedesu.
Daniel Ricciardo dojel s vozem RB12 v úvodních dvou závodech dvakrát čtvrtý a v šampionátu mu proto patří třetí příčka za piloty Mercedesu. Red Bull tak předčí i Toro Rosso poháněné loňským Ferrari, i když jeho zástupci očekávali, že z počátku sezóny bude až za ním.
"Dokládá to, že Red Bull je úžasným vozem. Mnohokrát jsme byli požádání o to, abychom bojovali s Red Bullem, a samozřejmě si to přejeme, ale nesmíte zapomínat, že jde o jedno z nejlepších, ne-li vůbec to nejlepší šasi na roštu," popisuje Sainz pro Autosport.
"Motor letos už nevypadá tak špatně. Na rovinkách jsou stejně rychlí jako my, Red Bull tedy pro nás bude v příštích závodech velmi náročný. Můžeme pozorovat Ricciardova data na GPS a všechno. Vidíme to ve středně-rychlých a v pomalých zatáčkách. Jsou opravdu rychlí - stejně rychlí jako Mercedes, ne-li rychlejší," pokračuje pilot Toro Rosso.
"Proto je to těžké s nimi bojovat. Mají velmi vysoký standard. Také si můžete všimnout, jaký mají ve srovnání s námi rozpočet. Jde o jinou planetu, jinou ligu. Myslím, že bychom se už na ně neměli moc zaměřovat, alespoň ne na okruzích, jako je Bahrajn. Snad budeme moci držet krok s Force Indií a s Williamsem, obzvlášť na tratích, které jsou k nám příznivější," doufá Španěl.
Ricciardo upozorňuje na další oblast, v níž je jeho Red Bull silný: "I když jsme trochu ztráceli na rovinkách, tak tam byly dost velké brzdné zóny, kde jsme nějaký čas získávali zpět. Auto je při brzdění dobré. Obzvlášť v kvalifikaci jsem si při tom věřil. Viděl jsem, že můj první sektor byl celkem konkurenceschopný vzhledem k tomu, že jeho velkou část tvoří rovinka. Z toho usuzuji, že toho hodně získáváme zpět při brzdění.
Starý motor Ferrari, správná volba?Rozhodnutí Toro Rosso přejít po sezóně 2015 na motory Ferrari podle Sainze přesto všechno bylo správné: "Spolehlivost je velmi dobrá, a to bylo naší hlavní obavou, takže momentálně nejde o špatné rozhodnutí. Kluci od Ferrari jsou neuvěřitelní v tom, jak se integrovali do týmu a jak s námi pracují."
"Jsme s tím velmi spokojení. Víme, že nejsme na rovinkách nejrychlejší, ale to může být dáno odporem, volbou přítlaku, vším. Pak ale také víme, že naše auto je velmi dobré v zatáčkách. Snad jsme se posunuli správným směrem. Já jsem o tom přesvědčený," dodává Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.