Mladý pilot Toro Rosso, Carlos Sainz, si všímá kvality vozu mateřského Red Bullu - podle něj se v zatáčkách vyrovná nejrychlejšímu Mercedesu.
Daniel Ricciardo dojel s vozem RB12 v úvodních dvou závodech dvakrát čtvrtý a v šampionátu mu proto patří třetí příčka za piloty Mercedesu. Red Bull tak předčí i Toro Rosso poháněné loňským Ferrari, i když jeho zástupci očekávali, že z počátku sezóny bude až za ním.
"Dokládá to, že Red Bull je úžasným vozem. Mnohokrát jsme byli požádání o to, abychom bojovali s Red Bullem, a samozřejmě si to přejeme, ale nesmíte zapomínat, že jde o jedno z nejlepších, ne-li vůbec to nejlepší šasi na roštu," popisuje Sainz pro Autosport.
"Motor letos už nevypadá tak špatně. Na rovinkách jsou stejně rychlí jako my, Red Bull tedy pro nás bude v příštích závodech velmi náročný. Můžeme pozorovat Ricciardova data na GPS a všechno. Vidíme to ve středně-rychlých a v pomalých zatáčkách. Jsou opravdu rychlí - stejně rychlí jako Mercedes, ne-li rychlejší," pokračuje pilot Toro Rosso.
"Proto je to těžké s nimi bojovat. Mají velmi vysoký standard. Také si můžete všimnout, jaký mají ve srovnání s námi rozpočet. Jde o jinou planetu, jinou ligu. Myslím, že bychom se už na ně neměli moc zaměřovat, alespoň ne na okruzích, jako je Bahrajn. Snad budeme moci držet krok s Force Indií a s Williamsem, obzvlášť na tratích, které jsou k nám příznivější," doufá Španěl.
Ricciardo upozorňuje na další oblast, v níž je jeho Red Bull silný: "I když jsme trochu ztráceli na rovinkách, tak tam byly dost velké brzdné zóny, kde jsme nějaký čas získávali zpět. Auto je při brzdění dobré. Obzvlášť v kvalifikaci jsem si při tom věřil. Viděl jsem, že můj první sektor byl celkem konkurenceschopný vzhledem k tomu, že jeho velkou část tvoří rovinka. Z toho usuzuji, že toho hodně získáváme zpět při brzdění.
Starý motor Ferrari, správná volba?Rozhodnutí Toro Rosso přejít po sezóně 2015 na motory Ferrari podle Sainze přesto všechno bylo správné: "Spolehlivost je velmi dobrá, a to bylo naší hlavní obavou, takže momentálně nejde o špatné rozhodnutí. Kluci od Ferrari jsou neuvěřitelní v tom, jak se integrovali do týmu a jak s námi pracují."
"Jsme s tím velmi spokojení. Víme, že nejsme na rovinkách nejrychlejší, ale to může být dáno odporem, volbou přítlaku, vším. Pak ale také víme, že naše auto je velmi dobré v zatáčkách. Snad jsme se posunuli správným směrem. Já jsem o tom přesvědčený," dodává Sainz.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.