Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje to, co jeho technický delegát Charlie Whiting: piloti jsou v Paříži vždy vítání, rádi si vyslechnou jejich názory. Jak zareagoval na otevřený dopis Asociace pilotů velkých cen (GPDA)?
"Veřejný dopis sice nebyl odeslán přímo prezidentovi FIA, nicméně jsem pilotům soukromým dopisem odpověděl. Pozval jsem mě, aby si se mnou promluvili, kdykoliv to pro ně bude nejpříhodnější," uvádí Todt.
Na rozdíl od Bernieho Ecclestonea by přivítal zástupce jezdců v Komisi F1: "Nebyl bych proti. Máme tam zástupce sponzorů, výrobce motorů, ale není to moc populární je zvát. Mají však přístup, pokud chtějí komunikovat. Podle mě jsou tím správným místem pracovní skupiny, které hovoří o detailech pravidel - sportovních, technických. A dveře jsou otevřené."
Prezidenta FIA zajímá názor pilotů - zejména o často probíranou jízdu v těsném závěsu: "Pokud by mi řekli: 'Chceme přijít, ale nemáme povolení,' pak mi věřte, že by povolení ke vstupu měli. Dokonce více než to, dokonce je o to žádám. Velmi mě zajímá, jaké mají pocity, když následují auto před sebou kvůli ztrátě přítlaku či přilnavosti pneumatik.
"Jde o něco, co se od pilotů potřebujeme dozvědět. Musí to vyjádřit. Můžou mi psát, kolik chtějí, nemusí ale psát o svých názorech na specifické orgány," vysvětluje Todt.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.