Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje to, co jeho technický delegát Charlie Whiting: piloti jsou v Paříži vždy vítání, rádi si vyslechnou jejich názory. Jak zareagoval na otevřený dopis Asociace pilotů velkých cen (GPDA)?
"Veřejný dopis sice nebyl odeslán přímo prezidentovi FIA, nicméně jsem pilotům soukromým dopisem odpověděl. Pozval jsem mě, aby si se mnou promluvili, kdykoliv to pro ně bude nejpříhodnější," uvádí Todt.
Na rozdíl od Bernieho Ecclestonea by přivítal zástupce jezdců v Komisi F1: "Nebyl bych proti. Máme tam zástupce sponzorů, výrobce motorů, ale není to moc populární je zvát. Mají však přístup, pokud chtějí komunikovat. Podle mě jsou tím správným místem pracovní skupiny, které hovoří o detailech pravidel - sportovních, technických. A dveře jsou otevřené."
Prezidenta FIA zajímá názor pilotů - zejména o často probíranou jízdu v těsném závěsu: "Pokud by mi řekli: 'Chceme přijít, ale nemáme povolení,' pak mi věřte, že by povolení ke vstupu měli. Dokonce více než to, dokonce je o to žádám. Velmi mě zajímá, jaké mají pocity, když následují auto před sebou kvůli ztrátě přítlaku či přilnavosti pneumatik.
"Jde o něco, co se od pilotů potřebujeme dozvědět. Musí to vyjádřit. Můžou mi psát, kolik chtějí, nemusí ale psát o svých názorech na specifické orgány," vysvětluje Todt.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.