Ferrari původně mělo za to, že čtyřnásobného mistra světa vyřadil problém se vstřikováním. Scuderia však nakonec odhalila jinou příčinu, která vedla k selhání motoru Sebastiana Vettela v Bahrajnu.
Motor vozu SF-16H byl odeslán po nedělním propadáku na důkladnou analýzu do Maranella. Podle italských médií byl problém v softwaru. Ten se projevil právě v nízkých otáčkách.
Autosport informuje, že k problému došlo "za velmi neobvyklé kombinace okolností". To však vedlo ke skutečnosti, že motor, se kterým nastoupil Sebastian do VC Bahrajnu, je odepsaný.
Vettel bude muset v Číně použít nový blok motoru, půjde o jeho druhou pohonnou jednotku v teprve třetím závodu sezony sezoně. Jen připomeňme, že na celou sezonu má jezdec pouze 5 motorů, při použití 6. kusu (nebo jakékoliv části motoru) následuje penalizace.
Ferrari se dle svých slov vynasnaží, aby se už tento problém neopakoval. Podle nepotvrzených infromací však naštěstí není problém v koncepci bloku motoru. Už během zimních testů se spekulovalo o spolehlivosti letošní pohonné jednotky Ferrari 059/5.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.