Renault chce vydržet na současných pohonných jednotkách až do Monaka, protože pro Kanadu chystá velké vylepšení. A zákazníci Mercedesu letos přemýšlejí, že by si vystačili jen se čtyřmi kusy a ušetřili slušnou částku peněz.
I když už v Bahrajnu došlo na několik výměn pohonných jednotek, tak Renault u svých vozů plánuje vydržet bez výměny na jednom kusu až do letošního šestého podniku, Velké ceny Monaka, tedy zhruba 4200 kilometrů, což by u něj loni bylo něco nemožného. Do sezóny 2015 totiž francouzský výrobce nevstoupil pouze s nižším výkonem než v roce 2014, ale také s mizernou spolehlivostí.
Své potíže v polovině sezóny vylepšil, proto mohl postupně začít pracovat na zvyšování výkonu, což se mu během zimy povedlo - dle svých slov stáhl z náskoku Mercedesu kolem půl sekundy. Pro Kanadu chystá další velký krok (zřejmě i s využitím technologie HCCI - s homogenním naplněním spalovacího prostoru po vzoru vznětových motorů), který by mu měl přinést kolem 35 koní, mnohem lepší ovladatelnost a přibližně půl sekundy v čase na kolo.
Renault by po třetím kusu motoru nechtěl sáhnout dříve než v Montrealu, aby měl po zbytek sezóny k dispozici co největší počet těch vylepšených. Souvisí s tím ale určité riziko: "Když nasadíme vylepšení, už se nemůžeme vrátit zpět ke staré verzi," varuje jeden z jeho inženýrů pro Auto Motor und Sport.
Zákazníci Mercedesu - Force India, Manor a Williams - naproti tomu řeší jiný problém. I když vzhledem k počtu závodů (21) v letošní sezóně mohou využít až pět kusů pohonných jednotek, budou se snažit odjet celou sezónu jen se čtyřmi. Ušetří tím totiž přes 40 mil. Kč. "Peníze za pátý motor raději investujeme do vozu," vysvětluje Pat Symonds, technický ředitel Williamsu.
Force India tento záměr potvrdila v pátečních trénincích v Bahrajnu, kde jezdila na co nejnižší výkon, aby prodloužila výkon svých motorů. Nico Hülkenberg a Sergio Pérez proto byli při delších jízdách velmi pomalí a končili v pořadí velmi nízko (15. a 17. místo večer). Tato taktika se jim ale moc nevyplatila, protože nezískali příliš reprezentativní data o opotřebení pneumatik.
O využití pouze čtyř pohonných jednotek údajně uvažuje také tovární Mercedes. Páté kusy si chce nechat jako svůj tajný trumf v rukávu, pokud by se Ferrari podařilo stáhnout jeho náskok a stát se tak v závěrečné části jeho vyrovnaným soupeřem.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.