Renault chce vydržet na současných pohonných jednotkách až do Monaka, protože pro Kanadu chystá velké vylepšení. A zákazníci Mercedesu letos přemýšlejí, že by si vystačili jen se čtyřmi kusy a ušetřili slušnou částku peněz.
I když už v Bahrajnu došlo na několik výměn pohonných jednotek, tak Renault u svých vozů plánuje vydržet bez výměny na jednom kusu až do letošního šestého podniku, Velké ceny Monaka, tedy zhruba 4200 kilometrů, což by u něj loni bylo něco nemožného. Do sezóny 2015 totiž francouzský výrobce nevstoupil pouze s nižším výkonem než v roce 2014, ale také s mizernou spolehlivostí.
Své potíže v polovině sezóny vylepšil, proto mohl postupně začít pracovat na zvyšování výkonu, což se mu během zimy povedlo - dle svých slov stáhl z náskoku Mercedesu kolem půl sekundy. Pro Kanadu chystá další velký krok (zřejmě i s využitím technologie HCCI - s homogenním naplněním spalovacího prostoru po vzoru vznětových motorů), který by mu měl přinést kolem 35 koní, mnohem lepší ovladatelnost a přibližně půl sekundy v čase na kolo.
Renault by po třetím kusu motoru nechtěl sáhnout dříve než v Montrealu, aby měl po zbytek sezóny k dispozici co největší počet těch vylepšených. Souvisí s tím ale určité riziko: "Když nasadíme vylepšení, už se nemůžeme vrátit zpět ke staré verzi," varuje jeden z jeho inženýrů pro Auto Motor und Sport.
Zákazníci Mercedesu - Force India, Manor a Williams - naproti tomu řeší jiný problém. I když vzhledem k počtu závodů (21) v letošní sezóně mohou využít až pět kusů pohonných jednotek, budou se snažit odjet celou sezónu jen se čtyřmi. Ušetří tím totiž přes 40 mil. Kč. "Peníze za pátý motor raději investujeme do vozu," vysvětluje Pat Symonds, technický ředitel Williamsu.
Force India tento záměr potvrdila v pátečních trénincích v Bahrajnu, kde jezdila na co nejnižší výkon, aby prodloužila výkon svých motorů. Nico Hülkenberg a Sergio Pérez proto byli při delších jízdách velmi pomalí a končili v pořadí velmi nízko (15. a 17. místo večer). Tato taktika se jim ale moc nevyplatila, protože nezískali příliš reprezentativní data o opotřebení pneumatik.
O využití pouze čtyř pohonných jednotek údajně uvažuje také tovární Mercedes. Páté kusy si chce nechat jako svůj tajný trumf v rukávu, pokud by se Ferrari podařilo stáhnout jeho náskok a stát se tak v závěrečné části jeho vyrovnaným soupeřem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.