Renault chce vydržet na současných pohonných jednotkách až do Monaka, protože pro Kanadu chystá velké vylepšení. A zákazníci Mercedesu letos přemýšlejí, že by si vystačili jen se čtyřmi kusy a ušetřili slušnou částku peněz.
I když už v Bahrajnu došlo na několik výměn pohonných jednotek, tak Renault u svých vozů plánuje vydržet bez výměny na jednom kusu až do letošního šestého podniku, Velké ceny Monaka, tedy zhruba 4200 kilometrů, což by u něj loni bylo něco nemožného. Do sezóny 2015 totiž francouzský výrobce nevstoupil pouze s nižším výkonem než v roce 2014, ale také s mizernou spolehlivostí.
Své potíže v polovině sezóny vylepšil, proto mohl postupně začít pracovat na zvyšování výkonu, což se mu během zimy povedlo - dle svých slov stáhl z náskoku Mercedesu kolem půl sekundy. Pro Kanadu chystá další velký krok (zřejmě i s využitím technologie HCCI - s homogenním naplněním spalovacího prostoru po vzoru vznětových motorů), který by mu měl přinést kolem 35 koní, mnohem lepší ovladatelnost a přibližně půl sekundy v čase na kolo.
Renault by po třetím kusu motoru nechtěl sáhnout dříve než v Montrealu, aby měl po zbytek sezóny k dispozici co největší počet těch vylepšených. Souvisí s tím ale určité riziko: "Když nasadíme vylepšení, už se nemůžeme vrátit zpět ke staré verzi," varuje jeden z jeho inženýrů pro Auto Motor und Sport.
Zákazníci Mercedesu - Force India, Manor a Williams - naproti tomu řeší jiný problém. I když vzhledem k počtu závodů (21) v letošní sezóně mohou využít až pět kusů pohonných jednotek, budou se snažit odjet celou sezónu jen se čtyřmi. Ušetří tím totiž přes 40 mil. Kč. "Peníze za pátý motor raději investujeme do vozu," vysvětluje Pat Symonds, technický ředitel Williamsu.
Force India tento záměr potvrdila v pátečních trénincích v Bahrajnu, kde jezdila na co nejnižší výkon, aby prodloužila výkon svých motorů. Nico Hülkenberg a Sergio Pérez proto byli při delších jízdách velmi pomalí a končili v pořadí velmi nízko (15. a 17. místo večer). Tato taktika se jim ale moc nevyplatila, protože nezískali příliš reprezentativní data o opotřebení pneumatik.
O využití pouze čtyř pohonných jednotek údajně uvažuje také tovární Mercedes. Páté kusy si chce nechat jako svůj tajný trumf v rukávu, pokud by se Ferrari podařilo stáhnout jeho náskok a stát se tak v závěrečné části jeho vyrovnaným soupeřem.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.