Bývalý pilot F1 Jos Verstappen, otec Maxe Verstappena závodícího za Toro Rosso, si myslí, že jeho potomka čeká brzy přestup do některého špičkového týmu.
O 18letého Maxe je zájem, a pokud jej Red Bull nevezme příští rok do svého mateřského týmu, mohl by mít volné ruce k přestupu jinam.
"Je to příjemná situace. Nemáme problém s konkurenceschopností našich pilotů v příštích letech. Jde o zdravou situaci, o zdravé soutěžení. Vede to k tomu, že se všichni jezdci musí snažit," uvádí Christian Horner.
Nevyloučil, že by Verstappen mohl zaujmout místo Daniila Kvjata. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff by byl "velmi, velmi překvapený," kdyby se Max v roce 2017 nestal pilotem Red Bullu. "Je jasné, že má v F1 skvělou budoucnost. Bylo by to hloupé, kdybychom o příležitostech neuvažovali, pokud se objeví."
Jeho otec Jos Verstappen pro španělská média situaci komentuje slovy: "Příští rok Max bude v jednom ze špičkových týmů šampionátu. A když říkám špičkový, tak tím myslím Mercedes, Ferrari nebo Red Bull."
Určitý zájem už projevili všichni. Na otázku, jestli by mohl být v kterémkoliv z těchto tří týmů, říká: "Ano, rozhodně. Ne se stejnou pravděpodobností, protože naší první volbou je Red Bull. V týmu jsou s mým synem velmi spokojeni a já si myslím, že by se Max měl v tuto chvíli tímto směrem ubírat."
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene na adresu mladého Holanďana prohlásil: "Je několik zajímavých kluků a Max je jedním z nich." V Maranellu upřednostňují zkušenosti před mládím, byli by příští rok ochotni udělat na úkor Kimiho Räikkönena výjimku?
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.