Spolupráce francouzské automobilky s filmou Ilmor za účelem posílení nepříliš výkonné pohonné jednotky začala loni. Přestože Renault využil přes zimu jen sedm z 32 možných vývojových žetonů, jeho výkonnost významně vzrostla.
Potvrdil to technický ředitel Bob Bell, který mimo jiné vyzdvihl spolupráci s Ilmorem, přinášející nové nápady a větší objem testovacích vybavení. Předpokládá, že během několika let se Renault dostane na úroveň Mercedesu a Ferrari.
"Existuje alternativa víceletého programu spojeného s Ilmorem, což pro nás představuje důležitý vývojový pramen. Jsou velmi zkušenou organizací, přinášejí nový, neotřelý a často odlišný náhled na dané problémy. Pro stávající skupinu inženýrů u Renaultu to může být podnětné a velmi stimulující," uvedl pro agenturu ESPN Bell.
"Z reálného hlediska to je 20 % kapacity navíc, nebo alespoň přibližně. Poskytuje nám to dostatečné výhody, činnost u Ilmoru se daří sladit s pracemi v Paříži, takže vše probíhá pod jedním vedením. Obě skupiny si dobře rozumí, takže tomu odpovídají i dobré výsledky," pokračuje Bell.
Na otázku zhodnocení podílu Ilmoru pro budoucnost technický ředitel vysvětlil: "Jako u většiny podobných zakázek vždy existují body, kterým se nelze vyhnout. Myslím, že pro obě strany je v tomto vztahu důležité, jak si pracovně vyjdou vstříc. Je potřeba zohlednit nároky Ilmoru stejně jako Renaultu. Stávající kooperaci budeme po roce posuzovat, ale myslím, že náš záměr je spolupracovat po dobu delšího časového horizontu."
Bell zároveň dodal, že impulsem pro nový směr vývoje motoru Renaultu byly události v posledních dvou letech. "Když se ohlédnete na roky 2014 a 2015, existují dvě otázky, které je třeba řešit. Jednou z nich je fakt, že motory z čistě technického hlediska nebyly tak dobré jako u nejlepších soupeřů, takže je třeba provést analýzu, najít slabiny a ty pak opravit. Ale ještě podstatnější asi bude nutnost zabývat se organizací a položit si otázku "Proč to došlo tak daleko?". Je třeba pochopit nedostatky v činnosti a jaký měly vliv na vývojový program pohonných jednotek. Musíme se snažit pochopit strukturální změny v činnosti organizace, abychom je už v podobných situacích neopakovali. V jistém smyslu jde o paralelní vývoj, jak v oblasti motoru, tak v oblasti řízení týmu. Musíme se zaměřit na obě dvě," uzavírá své názory Bob Bell.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.