Spolupráce francouzské automobilky s filmou Ilmor za účelem posílení nepříliš výkonné pohonné jednotky začala loni. Přestože Renault využil přes zimu jen sedm z 32 možných vývojových žetonů, jeho výkonnost významně vzrostla.
Potvrdil to technický ředitel Bob Bell, který mimo jiné vyzdvihl spolupráci s Ilmorem, přinášející nové nápady a větší objem testovacích vybavení. Předpokládá, že během několika let se Renault dostane na úroveň Mercedesu a Ferrari.
"Existuje alternativa víceletého programu spojeného s Ilmorem, což pro nás představuje důležitý vývojový pramen. Jsou velmi zkušenou organizací, přinášejí nový, neotřelý a často odlišný náhled na dané problémy. Pro stávající skupinu inženýrů u Renaultu to může být podnětné a velmi stimulující," uvedl pro agenturu ESPN Bell.
"Z reálného hlediska to je 20 % kapacity navíc, nebo alespoň přibližně. Poskytuje nám to dostatečné výhody, činnost u Ilmoru se daří sladit s pracemi v Paříži, takže vše probíhá pod jedním vedením. Obě skupiny si dobře rozumí, takže tomu odpovídají i dobré výsledky," pokračuje Bell.
Na otázku zhodnocení podílu Ilmoru pro budoucnost technický ředitel vysvětlil: "Jako u většiny podobných zakázek vždy existují body, kterým se nelze vyhnout. Myslím, že pro obě strany je v tomto vztahu důležité, jak si pracovně vyjdou vstříc. Je potřeba zohlednit nároky Ilmoru stejně jako Renaultu. Stávající kooperaci budeme po roce posuzovat, ale myslím, že náš záměr je spolupracovat po dobu delšího časového horizontu."
Bell zároveň dodal, že impulsem pro nový směr vývoje motoru Renaultu byly události v posledních dvou letech. "Když se ohlédnete na roky 2014 a 2015, existují dvě otázky, které je třeba řešit. Jednou z nich je fakt, že motory z čistě technického hlediska nebyly tak dobré jako u nejlepších soupeřů, takže je třeba provést analýzu, najít slabiny a ty pak opravit. Ale ještě podstatnější asi bude nutnost zabývat se organizací a položit si otázku "Proč to došlo tak daleko?". Je třeba pochopit nedostatky v činnosti a jaký měly vliv na vývojový program pohonných jednotek. Musíme se snažit pochopit strukturální změny v činnosti organizace, abychom je už v podobných situacích neopakovali. V jistém smyslu jde o paralelní vývoj, jak v oblasti motoru, tak v oblasti řízení týmu. Musíme se zaměřit na obě dvě," uzavírá své názory Bob Bell.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.