Pilot Mercedesu Lewis Hamilton by si přál, aby se v F1 závodilo po celou dobu naplno, aniž by si piloti museli hlídat pneumatiky či stav paliva.
V letošní sezóně jsme mohli zatím sledovat dva skvělé závody, které ovládl Nico Rosberg poté, co těžil ze špatných startů svého týmového kolegy i z nespolehlivosti Ferrari. Hamilton ale není spokojený s tím, že piloti nejezdí po celý čas velké ceny naplno.
"Věci by mohly být lepší. Měli bychom na to tlačit po celý závod. Když je auto poškozené, tak to je jiné, ale jinak bychom měli jezdit po celou dobu naplno. Ručím vám za to, že Nico na to od 10 kola už netlačil a ani Kimi 15 kol před cílem," tvrdí Hamilton.
"Všichni bychom měli být mnohem blíže. Mezi prvním a sedmým by neměl být [v cíli] rozdíl 80 sekund. Měli bychom se vlézt do 10 - 15 sekund. Nemohli byste si dovolit polevit," přál by si úřadující mistr světa. Letos si vozy sice jsou výkonnostně blíže, ale mezi Mercedesem, Ferrari a ostatními je znatelný rozdíl - Ricciardo z Red Bullu na prvního Rosberga ztratil v Bahrajnu přes 1:02 min, ostatní ještě více.
Dnes budou šéfové týmů s vedením F1 jednat o nové podobě kvalifikace s možnosti sčítání časů v každé části. Co na tento formát říká Hamilton? "Nakonec je to o tom, kde v danou dobu zajede nejrychlejší kolo. Můžeme to zkusit, nezavrhovat to, dokud to nevyzkoušíme."
"Ale místo chrlení nápadů and jde o něco, o čem se diskutovalo a co bylo zanalyzováno, pokud jde o to, jaký to bude mít dopad. Zeptejte se fanoušků - zdá se, že mají dobré cítění pro to, co by rádi viděli," dodává britský pilot.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.