Pilot Mercedesu Lewis Hamilton by si přál, aby se v F1 závodilo po celou dobu naplno, aniž by si piloti museli hlídat pneumatiky či stav paliva.
V letošní sezóně jsme mohli zatím sledovat dva skvělé závody, které ovládl Nico Rosberg poté, co těžil ze špatných startů svého týmového kolegy i z nespolehlivosti Ferrari. Hamilton ale není spokojený s tím, že piloti nejezdí po celý čas velké ceny naplno.
"Věci by mohly být lepší. Měli bychom na to tlačit po celý závod. Když je auto poškozené, tak to je jiné, ale jinak bychom měli jezdit po celou dobu naplno. Ručím vám za to, že Nico na to od 10 kola už netlačil a ani Kimi 15 kol před cílem," tvrdí Hamilton.
"Všichni bychom měli být mnohem blíže. Mezi prvním a sedmým by neměl být [v cíli] rozdíl 80 sekund. Měli bychom se vlézt do 10 - 15 sekund. Nemohli byste si dovolit polevit," přál by si úřadující mistr světa. Letos si vozy sice jsou výkonnostně blíže, ale mezi Mercedesem, Ferrari a ostatními je znatelný rozdíl - Ricciardo z Red Bullu na prvního Rosberga ztratil v Bahrajnu přes 1:02 min, ostatní ještě více.
Dnes budou šéfové týmů s vedením F1 jednat o nové podobě kvalifikace s možnosti sčítání časů v každé části. Co na tento formát říká Hamilton? "Nakonec je to o tom, kde v danou dobu zajede nejrychlejší kolo. Můžeme to zkusit, nezavrhovat to, dokud to nevyzkoušíme."
"Ale místo chrlení nápadů and jde o něco, o čem se diskutovalo a co bylo zanalyzováno, pokud jde o to, jaký to bude mít dopad. Zeptejte se fanoušků - zdá se, že mají dobré cítění pro to, co by rádi viděli," dodává britský pilot.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.