Pilot Mercedesu Lewis Hamilton by si přál, aby se v F1 závodilo po celou dobu naplno, aniž by si piloti museli hlídat pneumatiky či stav paliva.
V letošní sezóně jsme mohli zatím sledovat dva skvělé závody, které ovládl Nico Rosberg poté, co těžil ze špatných startů svého týmového kolegy i z nespolehlivosti Ferrari. Hamilton ale není spokojený s tím, že piloti nejezdí po celý čas velké ceny naplno.
"Věci by mohly být lepší. Měli bychom na to tlačit po celý závod. Když je auto poškozené, tak to je jiné, ale jinak bychom měli jezdit po celou dobu naplno. Ručím vám za to, že Nico na to od 10 kola už netlačil a ani Kimi 15 kol před cílem," tvrdí Hamilton.
"Všichni bychom měli být mnohem blíže. Mezi prvním a sedmým by neměl být [v cíli] rozdíl 80 sekund. Měli bychom se vlézt do 10 - 15 sekund. Nemohli byste si dovolit polevit," přál by si úřadující mistr světa. Letos si vozy sice jsou výkonnostně blíže, ale mezi Mercedesem, Ferrari a ostatními je znatelný rozdíl - Ricciardo z Red Bullu na prvního Rosberga ztratil v Bahrajnu přes 1:02 min, ostatní ještě více.
Dnes budou šéfové týmů s vedením F1 jednat o nové podobě kvalifikace s možnosti sčítání časů v každé části. Co na tento formát říká Hamilton? "Nakonec je to o tom, kde v danou dobu zajede nejrychlejší kolo. Můžeme to zkusit, nezavrhovat to, dokud to nevyzkoušíme."
"Ale místo chrlení nápadů and jde o něco, o čem se diskutovalo a co bylo zanalyzováno, pokud jde o to, jaký to bude mít dopad. Zeptejte se fanoušků - zdá se, že mají dobré cítění pro to, co by rádi viděli," dodává britský pilot.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.