Bernie Ecclestone považuje Ferrari za Rolling Stones Formule 1. Obhajuje mnohem vyšší částku, kterou stáj z Maranella dostává na úkor ostatních týmů.
Podle Autosportu Ferrari za výsledky dosažené v sezóně 2015 obdrží díky 70milionovému historickému bonusu celkem 192 milionů dolarů (4,6 miliardy Kč), což je nejvíce ze všech. Mercedes, který Scuderii loni porazil, získá druhou nejvyšší částku - 171 mil. dolarů (4,1 miliardy Kč).
Na druhou stranu poslední Manor dostane jen 47 mil. dolarů (1,12 mld. Kč). Model rozdělování peněz je často kritizovaný jako nespravedlivý, proto kvůli němu Force India a Sauber podali stížnost u Evropské unie.
Ecclestone sice uvádí, že by neměl námitky proti odlišnému rozdělování 965 milionů dolarů určených pro týmy, podle něj si ale Ferrari vyšší částku než ostatní zaslouží, protože "Ferrari je Formule 1."
"Pokud jde o nás, letos týmům dohromady vyplatíme téměř miliardu dolarů (23,84 miliardy Kč). Pro nás v tom není rozdíl, kdo ty peníze dostane. Absolutně žádný rozdíl. Pokud se to rozdělí rovnoměrně, je to v pořádku," tvrdí Ecclestone.
"Pokud to je rozděleno způsobem, kdy z toho trochu těží Ferrari, pak je to proto, že závodí mnohem déle než kdokoliv jiný. A nakonec, Ferrari je Formule 1, takže by měli dostávat více. Kdybychom byli fanoušci popu, pak bych si přál mít Rolling Stones, protože jsou číslem jedna," přirovnává 85letý šéf F1.
Malé týmy v ní ale sotva přežívají - nedávno skončili Caterham a HRT, v současné době má velké potíže Sauber. Ecclestone jen krčí rameny: "Tak to bylo v F1 od počátku. Je to trochu těžké, tyto věci ale jen tak změnit nemůžeme," dodává. Současné smlouvy jsou totiž v platnosti do roku 2020.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.