Bernie Ecclestone považuje Ferrari za Rolling Stones Formule 1. Obhajuje mnohem vyšší částku, kterou stáj z Maranella dostává na úkor ostatních týmů.
Podle Autosportu Ferrari za výsledky dosažené v sezóně 2015 obdrží díky 70milionovému historickému bonusu celkem 192 milionů dolarů (4,6 miliardy Kč), což je nejvíce ze všech. Mercedes, který Scuderii loni porazil, získá druhou nejvyšší částku - 171 mil. dolarů (4,1 miliardy Kč).
Na druhou stranu poslední Manor dostane jen 47 mil. dolarů (1,12 mld. Kč). Model rozdělování peněz je často kritizovaný jako nespravedlivý, proto kvůli němu Force India a Sauber podali stížnost u Evropské unie.
Ecclestone sice uvádí, že by neměl námitky proti odlišnému rozdělování 965 milionů dolarů určených pro týmy, podle něj si ale Ferrari vyšší částku než ostatní zaslouží, protože "Ferrari je Formule 1."
"Pokud jde o nás, letos týmům dohromady vyplatíme téměř miliardu dolarů (23,84 miliardy Kč). Pro nás v tom není rozdíl, kdo ty peníze dostane. Absolutně žádný rozdíl. Pokud se to rozdělí rovnoměrně, je to v pořádku," tvrdí Ecclestone.
"Pokud to je rozděleno způsobem, kdy z toho trochu těží Ferrari, pak je to proto, že závodí mnohem déle než kdokoliv jiný. A nakonec, Ferrari je Formule 1, takže by měli dostávat více. Kdybychom byli fanoušci popu, pak bych si přál mít Rolling Stones, protože jsou číslem jedna," přirovnává 85letý šéf F1.
Malé týmy v ní ale sotva přežívají - nedávno skončili Caterham a HRT, v současné době má velké potíže Sauber. Ecclestone jen krčí rameny: "Tak to bylo v F1 od počátku. Je to trochu těžké, tyto věci ale jen tak změnit nemůžeme," dodává. Současné smlouvy jsou totiž v platnosti do roku 2020.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.