Lewis Hamilton je mezi piloty F1 snad nejprobíranější mediální hvězdou. Má svůj životní styl, netrápí se tím, co si o něm kdo myslí a rád komunikuje s fanoušky. Aktivně přidával například videa ze svého soukromého života na aplikaci Snapchat. To však přestalo.
V rozhovoru pro AutoMotor und Sport přiznal, že mu to bylo zakázáno. "Členové týmu byli informováni a bylo mi předáno prohlášení. Je to šílené. Televizní kamery mají pohled jen omezený a nezachycují vše. Fanoušci chtějí vědět, co se děje v mé garáži. Chtěl jsem jim poskytnou i bližší pohled do svého života. Nikomu to neubližovalo a naopak to sportu pomáhá," domnívá se Hamilton. Rozumí prý však tomu, že existují jisté obchodní zájmy a že televizní práva stojí velké peníze.
Konkrétně nejmenoval, kdo mu to nařídil, avšak uvedl, že se podle něj nejednalo o potíže s Asociací jezdců, ačkoliv někteří členové sociální média nevyužívají. On prý s fanoušky komunikuje rád a nevidí nic špatného na tom, když zveřejní podobná videa, pokud jsou dodržévány jisté hranice. A problém nevidí ani v týmu. "Mercedes je veden lidmi, kteří jsou mladí duchem a můj postoj chápou. Ví, že je to způsob komunikace a přináší značce další pozornost," odpověděl na otázku, zda tedy zákaz nebyl iniciován přímo Mercedesem.
Nicméně ne všem se jeho příspěvky líbili a sklidil i negativní reakce. Z těch si však prý hlavu nedělá a naopak si užívá těch kladných. "Byl jsem například v Torontu v kině. Než začal film, zveřejnil jsem, kde se nacházím. Při odchodu na mě před kinem čekalo 40-50 fanoušků. Líbí se mi to a dodává mi to pozitivní energii," a dodal, že si života snaží užívat podle svého.
To prý neplatilo vždy a změnilo se to prý v době, kdy jeho otec Anthony přestal být jeho manažerem. Tehdy to byl prý první krok k osamostatnění, který pokračoval i přestupem do Mercedesu. U McLarenu si prý takovou volnost musel vydobít.
"Vzpomínám si například, že jsem měl delší vlasy a Ron Dennis za mnou přišel a řekl, aby se ostříhal. Sice jsem byl tehdy ještě plachý, ale zeptal jsem se ho, proč ho zajímají moje vlasy. Nebyl důvod, aby mě kontroloval, nikomu by nemělo být určováno, jak má vypadat a každý by měl nosit to, co je mu pohodlné. A já to tak dělám," uvedl. A ačkoliv sponzorům se občas jeho chování nelíbí, starosti si s tím příliš nedělá.
U Mercedesu prý panuje dobrá atmosféra. "V tom týmu jsou skvělí lidé a dobrá chemie, dokonce i Niki je jeho superskvělou součástí. Věříme, že nejlepší výsledky přijdou, pokud budete věrni sami sobě. Toto (Wolff), Niki (Lauda) i pan Zetsche to vnímají stejně. Navíc je výhodu přítomnost Nikiho v týmu. Je užitečné mít ve vedení někoho, kdo závodil a ví přesně, o čem mluvíte," popsal.
"U McLarenu panovaly mezi Martinem (Whitmashem) a Ronem (Dennisem) odlišné přístupy, ale vzájemně se vyrovnávaly. A když jeden odešel, rovnováhu to narušilo," srovnal současnou situaci s bývalým týmem.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.