Lewis Hamilton je mezi piloty F1 snad nejprobíranější mediální hvězdou. Má svůj životní styl, netrápí se tím, co si o něm kdo myslí a rád komunikuje s fanoušky. Aktivně přidával například videa ze svého soukromého života na aplikaci Snapchat. To však přestalo.
V rozhovoru pro AutoMotor und Sport přiznal, že mu to bylo zakázáno. "Členové týmu byli informováni a bylo mi předáno prohlášení. Je to šílené. Televizní kamery mají pohled jen omezený a nezachycují vše. Fanoušci chtějí vědět, co se děje v mé garáži. Chtěl jsem jim poskytnou i bližší pohled do svého života. Nikomu to neubližovalo a naopak to sportu pomáhá," domnívá se Hamilton. Rozumí prý však tomu, že existují jisté obchodní zájmy a že televizní práva stojí velké peníze.
Konkrétně nejmenoval, kdo mu to nařídil, avšak uvedl, že se podle něj nejednalo o potíže s Asociací jezdců, ačkoliv někteří členové sociální média nevyužívají. On prý s fanoušky komunikuje rád a nevidí nic špatného na tom, když zveřejní podobná videa, pokud jsou dodržévány jisté hranice. A problém nevidí ani v týmu. "Mercedes je veden lidmi, kteří jsou mladí duchem a můj postoj chápou. Ví, že je to způsob komunikace a přináší značce další pozornost," odpověděl na otázku, zda tedy zákaz nebyl iniciován přímo Mercedesem.
Nicméně ne všem se jeho příspěvky líbili a sklidil i negativní reakce. Z těch si však prý hlavu nedělá a naopak si užívá těch kladných. "Byl jsem například v Torontu v kině. Než začal film, zveřejnil jsem, kde se nacházím. Při odchodu na mě před kinem čekalo 40-50 fanoušků. Líbí se mi to a dodává mi to pozitivní energii," a dodal, že si života snaží užívat podle svého.
To prý neplatilo vždy a změnilo se to prý v době, kdy jeho otec Anthony přestal být jeho manažerem. Tehdy to byl prý první krok k osamostatnění, který pokračoval i přestupem do Mercedesu. U McLarenu si prý takovou volnost musel vydobít.
"Vzpomínám si například, že jsem měl delší vlasy a Ron Dennis za mnou přišel a řekl, aby se ostříhal. Sice jsem byl tehdy ještě plachý, ale zeptal jsem se ho, proč ho zajímají moje vlasy. Nebyl důvod, aby mě kontroloval, nikomu by nemělo být určováno, jak má vypadat a každý by měl nosit to, co je mu pohodlné. A já to tak dělám," uvedl. A ačkoliv sponzorům se občas jeho chování nelíbí, starosti si s tím příliš nedělá.
U Mercedesu prý panuje dobrá atmosféra. "V tom týmu jsou skvělí lidé a dobrá chemie, dokonce i Niki je jeho superskvělou součástí. Věříme, že nejlepší výsledky přijdou, pokud budete věrni sami sobě. Toto (Wolff), Niki (Lauda) i pan Zetsche to vnímají stejně. Navíc je výhodu přítomnost Nikiho v týmu. Je užitečné mít ve vedení někoho, kdo závodil a ví přesně, o čem mluvíte," popsal.
"U McLarenu panovaly mezi Martinem (Whitmashem) a Ronem (Dennisem) odlišné přístupy, ale vzájemně se vyrovnávaly. A když jeden odešel, rovnováhu to narušilo," srovnal současnou situaci s bývalým týmem.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.