Valtteri Bottas se nechal po GP Bahrajnu slyšet, že Williams musí zrychlit. Jeho penalizace totiž nebyla jediným důvodem, proč v Bahrajnu nenaplnil očekávání. Někteří také poukazují na to, že Williams nezvolil úplně správně strategii, jenže i tak podle Fina byl hlavní problém v nedostatku rychlosti.
Valtteriho Bottase potkala při GP Bahrajnu penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou za kolizi s Hamiltonem v první zatáčce. Navíc si z nehody odnesl také lehce poškozený vůz. Během prvního stitntu však jel se svým vozem na třetím místě. Následně jej penalizace srazila na konec TOP10 a také dvouzastávková kvalifikace nepřinesla to, co od ní stáj očekávala.
Fin si však během závodu všiml i jiné skutečnosti - všechny problémy nedokáží zamaskovat fakt, že auto není tak rychlé, jak by tým čekal. "Je těžké odhadnout, kolik jsme ztratili - k poškození došlo hned v první zatáčce, navíc jsme křídlo neměnili, proto nemám jinou referenci.
Normálně, pokud jedete s poškozeným předním křídlem, tak něco z výkonnosti ztratíte. I tak jsem ale získal dva body, což je lepší než nic. Ale i tak to není moc uspokojující. Pro závod jsme měli dvě sady středních pneumatik, ale využili jsme jenom jednu.
Pro poslední stint jsem nasadil měkkou sadu gum - sice nešlo o úplně novou sadu, ale odjeto na ní bylo minimálně kol. Musíme si projít znovu naše postupy. Ale nemyslím si, že by nás tohle [nevhodná strategie] stála závod. Podle mě je hlavní věcí to, že musíme najít ve voze větší rychlost," uzavírá kritické hodnocení Fin. Williams v předchozích dvou letech vždy obsadil třetí příčku mezi týmy, letos je až čtvrtý.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.