Valtteri Bottas se nechal po GP Bahrajnu slyšet, že Williams musí zrychlit. Jeho penalizace totiž nebyla jediným důvodem, proč v Bahrajnu nenaplnil očekávání. Někteří také poukazují na to, že Williams nezvolil úplně správně strategii, jenže i tak podle Fina byl hlavní problém v nedostatku rychlosti.
Valtteriho Bottase potkala při GP Bahrajnu penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou za kolizi s Hamiltonem v první zatáčce. Navíc si z nehody odnesl také lehce poškozený vůz. Během prvního stitntu však jel se svým vozem na třetím místě. Následně jej penalizace srazila na konec TOP10 a také dvouzastávková kvalifikace nepřinesla to, co od ní stáj očekávala.
Fin si však během závodu všiml i jiné skutečnosti - všechny problémy nedokáží zamaskovat fakt, že auto není tak rychlé, jak by tým čekal. "Je těžké odhadnout, kolik jsme ztratili - k poškození došlo hned v první zatáčce, navíc jsme křídlo neměnili, proto nemám jinou referenci.
Normálně, pokud jedete s poškozeným předním křídlem, tak něco z výkonnosti ztratíte. I tak jsem ale získal dva body, což je lepší než nic. Ale i tak to není moc uspokojující. Pro závod jsme měli dvě sady středních pneumatik, ale využili jsme jenom jednu.
Pro poslední stint jsem nasadil měkkou sadu gum - sice nešlo o úplně novou sadu, ale odjeto na ní bylo minimálně kol. Musíme si projít znovu naše postupy. Ale nemyslím si, že by nás tohle [nevhodná strategie] stála závod. Podle mě je hlavní věcí to, že musíme najít ve voze větší rychlost," uzavírá kritické hodnocení Fin. Williams v předchozích dvou letech vždy obsadil třetí příčku mezi týmy, letos je až čtvrtý.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.