FIA je blízko podpisu nové smlouvy s Pirelli na období 2017 - 2019. Přestože k dohodě s Berniem Ecclestonem došlo již minulý rok v říjnu, italská společnost požaduje, aby specifické cíle a záruky na testování byly písemnou součástí kontraktu.
Podle technického šéfa FIA není oddálení podpisu smlouvy nikterak neobvyklé: "Pirelli chtělo, aby ve smlouvě byly zahrnuty cíle, o které byli požádáni. Požadují v ní specifičtější položky týkající se testování. Opravdu chtějí záruku testování."
"Pokud jim stanovím cíle, pak chtějí nástroje pro to, aby je mohli dosáhnout. To jsou opravdu ty jediné body. Myslím, že všechno ostatní je vyřešeno, oni si však přejí mít jen záruku testování. My jsme ho zahrnuli do pravidel, ale oni chtějí mít trochu klid a také možnost testovat se svým vlastním vozem. Myslím, že to je v krátkodobém horizontu všechno dosažitelné," komentuje Whiting blížící se podpis nového kontraktu s FIA poté, co se Pirelli již dohodlo s Ecclestonem.
V F1 se chystají od příští sezóny velké změny, které mají za cíl zrychlit vozy díky posílení aerodynamiky a širším pneumatikám. Ty tak budou při rychlejších průjezdech zatáčkami vystaveny mnohem větší zátěži. Testování je během sezóny přísně omezeno, současná pravidla však Pirelli zaručují pro testování pneumatik 12 dní.
Italský výrobce nyní žádá o objasnění toho, jaké auto a které piloty k tomu může využít: "Klíčem pro rok 2017 je to, že budeme mít velmi jasné, písemně podložené zadání, co od nás očekávají, že dodáme... a že nám umožní podmínky pro to, abychom to vlastně mohli splnit," uvedl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.