Toro Rosso před sezónou 2016 přešlo z pohonných jednotek Renault na Ferrari, ovšem pouze na jeho loňskou specifikaci. A ta podle Mercedesu zaostává za Hondou i za Renaultem - je tedy nejslabším ze všech.
Zatímco Ferrari svým ostatním zákazníkům - Haasu a Sauberu - poskytuje nejnovější motory, Toro Rosso patřící konkurenčnímu Red Bullu se musí spokojit jen s jeho rok starou, méně výkonnější verzí. Podle měření Mercedesu je v současném poli nejslabší.
"Možná to nevíte, ale motor s nejmenším výkonem na roštu je vlastně Ferrari ve voze Toro Rosso. Renault a Honda moc za Ferrari a Mercedesem nezaostávají, mezi pohonnými jednotkami tedy nyní nejsou příliš velké rozdíly," uvádí technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, jejichž motor se blíží 50% tepelné účinnosti.
Ale ostatní na tom podle něj nejsou o moc hůře: "I ty nejhorší motory v F1, na které si lidé strašně stěžují, jsou v efektivitě stále fantastické podle jakéhokoliv absolutního standardu. Jsou akorát o jedno či dvě procenta horší než ty nejlepší motory."
Toro Rosso v Bahrajnu, kde výkon motoru a spotřeba hraje větší roli než na jiných okruzích, dojelo zásluhou Maxe Verstappena na šestém místě a udrželo za sebou soupeře s podstatně silnějšími motory. Mladý Holanďan si po kvalifikaci povšiml velkého rozdílu mezi jejich specifikací a tou aktuální pro sezónu 2016.
"Když jste za továrním Ferrari, tak vidíte, že mají více výkonu, to jo. My jsme ale spokojeni s tím, co máme, protože je velmi spolehlivá a pro nás jde o dobrý start," prohlásil Verstappen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.