Toro Rosso před sezónou 2016 přešlo z pohonných jednotek Renault na Ferrari, ovšem pouze na jeho loňskou specifikaci. A ta podle Mercedesu zaostává za Hondou i za Renaultem - je tedy nejslabším ze všech.
Zatímco Ferrari svým ostatním zákazníkům - Haasu a Sauberu - poskytuje nejnovější motory, Toro Rosso patřící konkurenčnímu Red Bullu se musí spokojit jen s jeho rok starou, méně výkonnější verzí. Podle měření Mercedesu je v současném poli nejslabší.
"Možná to nevíte, ale motor s nejmenším výkonem na roštu je vlastně Ferrari ve voze Toro Rosso. Renault a Honda moc za Ferrari a Mercedesem nezaostávají, mezi pohonnými jednotkami tedy nyní nejsou příliš velké rozdíly," uvádí technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, jejichž motor se blíží 50% tepelné účinnosti.
Ale ostatní na tom podle něj nejsou o moc hůře: "I ty nejhorší motory v F1, na které si lidé strašně stěžují, jsou v efektivitě stále fantastické podle jakéhokoliv absolutního standardu. Jsou akorát o jedno či dvě procenta horší než ty nejlepší motory."
Toro Rosso v Bahrajnu, kde výkon motoru a spotřeba hraje větší roli než na jiných okruzích, dojelo zásluhou Maxe Verstappena na šestém místě a udrželo za sebou soupeře s podstatně silnějšími motory. Mladý Holanďan si po kvalifikaci povšiml velkého rozdílu mezi jejich specifikací a tou aktuální pro sezónu 2016.
"Když jste za továrním Ferrari, tak vidíte, že mají více výkonu, to jo. My jsme ale spokojeni s tím, co máme, protože je velmi spolehlivá a pro nás jde o dobrý start," prohlásil Verstappen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.