Bernie Ecclestone se ostře pustil do pilotů F1. Měli by prý raději mlčet, neboť je zajímají jen peníze.
Bernie Ecclestone se ostře pustil do pilotů F1. V paddocku to vře kvůli formátu kvalifikace, asociace závodních jezdců minulý týden zveřejnila dopis, ve kterém si stěžuje na zastaralou a špatně fungující strukturu a ačkoliv jim odpověděl v mírném duchu a žádal po nich návrhy, nyní si nebral servítky.
"Jaký jiný zájem než peníze jezdci mají? Nikdy jsem nikoho z nich neviděl dát jediný dolar. Jdete s nimi na večeři a ani nezaplatí. Neměli by vůbec mluvit, měli by sednout do auta a jezdit," cituje Ecclestona ESPN.
Jedním z problémů, na které si fanoušci stěžují je například fakt, že od roku 2019 bude i ve Velké Británii F1 dostupná pouze na placených kanálech. Ecclestone však nevidí problém v tom, že by lidé měli platit, ale v tom, zda budou chtít za současnou F1 platit.
"Sky sleduje více lidí... Svět se mění i ve špatných věcech. Sledovat Sky může až 25 milionů lidí, pokud chtějí. Otázkou je, zda chtějí. Já byl osočován za to, že jsem pravdivě přiznal neochotu koupit si lístek na závod. Ale proč bych to měl udělat, když už předem vím vítěze, kdo bude druhý a pořádné závodění neuvidím? Co bych tam měl vidět," ptá se Ecclestone.
Pravdou však je, že tyto tahanice v zákulisí podle mého názoru bohužel kazí dojem z jinak pěkně rozjeté sezóny. Ano, kvalifikace je tématem sama o sobě, ale na druhou stranu oba letošní závody přinesly dramatickou podívanou a pěkné souboje, které jsou relativně těsné.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.