3. TRÉNINK; Týmy měly poslední šanci se připravit na kvalifikaci, překvapivě nedominoval Mercedes, ale Ferrari.
Třetí trénink začal v poklidném tempu, na trať zamířilo jen pár jezdců. Mezi nimi byl i Jenson Button, který si ale stěžoval na divný zvuk motoru a zamířil hned do boxů. Dále na trať vyrazily oba williamsy, Massa má nový krátký nos s novým předním křídlem, tým mu ho nastříkal flow-visem.
První rychlé kolo zaznamenal Ricciardo s časem 1:34,726 min, následovali ho Werhlein a Pérez, Mexičan se přitom dosává do vedení s časem 1:34,281 min. Harjanto v druhém manoru si zažil těžší chvilku, při výjezdu z poslední zatáčky se mu rozvlnila zadní část vozu na obrubníku. I tak překonal čas svého týmového kolegy.
Kolem 15. minuty tréninku se i další piloti rozhodli zajet rychlá kola, na čele se držely obě force indie. Vettel se zařadil s časem na měkkých pneumatikách na 5. místo. Následně pěkně předjel Maxe Verstappena vnitřkem zatáčky 10.
Okolo 20. minuty šly do čela mercedesy, oba zajely na tisícinu vteřiny shodný čas, Rosberg stihl své kolo zajet dříve, a tak byl první. Nicméně Hamilton lehce ztratil za pomalejším vozem v poslední zatáčce. Oba mercedesy jsou asi o sekundu rychlejší než ostatní, svá kola zajely na měkkých pneumatikách. Verstappen hlásil problém s motorem.
Mercedesům vedení dlouho nevydrželo, překonal je asi o desetinu Bottas. Toho ale o dvě minuty později překonává Räikkönen o 3 desetiny.
Asi v půlce tréninku začali piloti přezouvat na super-měkké pneumatiky. Na trati se pohybovalo hodně pilotů a někteří si stěžovali na provoz. Jako jediný neměl rychlé kolo na svém kontě Vandoorne, který zaskakoval Alonsa. Sainz míří k mechanikům s podezřením na defekt.
Kolem 40. minuty se na 10. a 11. místě držely oba renaulty, za nimi byl Vettel a dále saubery a haasy. Na úplném konci zůstala toro rossa za manory. 18 minut do konce a Vandoorne vyjel na trať a první kolo jej zařadilo na 18. místo po drobném smyku v první zatáčce.
Asi deset minut před koncem vyjely oba mercedesy na super-měkkých pneumatikách. Rosberg zajel o 3/4 s rychlejší čas, Hamilton se zařadil za něj. Rosberg je tedy s časem 1:32:104 min asi o vteřinu pomalejší než včera odpoledne.
Vzápětí ho překonává Räikkönen s časem 1:31:723. Daří se i haasům, Grosjean je 5. s časem asi o 1,3 s horším než Iceman. Sedm minut před koncem tréninku se na čelo řadí Vettel s časem 1:31:683, na prvních místech jsou tedy obě ferrari!
Mercedes už se nechystá na trať, takže vítěze známe o chvilku dříve. Potěšil výkon Haasu - 6. a 8. místo by stačilo na Q3! Do Q3 by chtěl proniknout i McLaren, ten měl oba své piloty na 13. a 14. místě. Vandoorne zaostal za Buttonem jen o 4 setiny. Konec zpestřil ještě Palmer s defektem.
#F1 #BahrainGP FP3 Best sectors vs Best laps: driver nailed it, times slower due to track temp, Perez missed most pic.twitter.com/0uKWRdykzf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.