3. TRÉNINK; Týmy měly poslední šanci se připravit na kvalifikaci, překvapivě nedominoval Mercedes, ale Ferrari.
Třetí trénink začal v poklidném tempu, na trať zamířilo jen pár jezdců. Mezi nimi byl i Jenson Button, který si ale stěžoval na divný zvuk motoru a zamířil hned do boxů. Dále na trať vyrazily oba williamsy, Massa má nový krátký nos s novým předním křídlem, tým mu ho nastříkal flow-visem.
První rychlé kolo zaznamenal Ricciardo s časem 1:34,726 min, následovali ho Werhlein a Pérez, Mexičan se přitom dosává do vedení s časem 1:34,281 min. Harjanto v druhém manoru si zažil těžší chvilku, při výjezdu z poslední zatáčky se mu rozvlnila zadní část vozu na obrubníku. I tak překonal čas svého týmového kolegy.
Kolem 15. minuty tréninku se i další piloti rozhodli zajet rychlá kola, na čele se držely obě force indie. Vettel se zařadil s časem na měkkých pneumatikách na 5. místo. Následně pěkně předjel Maxe Verstappena vnitřkem zatáčky 10.
Okolo 20. minuty šly do čela mercedesy, oba zajely na tisícinu vteřiny shodný čas, Rosberg stihl své kolo zajet dříve, a tak byl první. Nicméně Hamilton lehce ztratil za pomalejším vozem v poslední zatáčce. Oba mercedesy jsou asi o sekundu rychlejší než ostatní, svá kola zajely na měkkých pneumatikách. Verstappen hlásil problém s motorem.
Mercedesům vedení dlouho nevydrželo, překonal je asi o desetinu Bottas. Toho ale o dvě minuty později překonává Räikkönen o 3 desetiny.
Asi v půlce tréninku začali piloti přezouvat na super-měkké pneumatiky. Na trati se pohybovalo hodně pilotů a někteří si stěžovali na provoz. Jako jediný neměl rychlé kolo na svém kontě Vandoorne, který zaskakoval Alonsa. Sainz míří k mechanikům s podezřením na defekt.
Kolem 40. minuty se na 10. a 11. místě držely oba renaulty, za nimi byl Vettel a dále saubery a haasy. Na úplném konci zůstala toro rossa za manory. 18 minut do konce a Vandoorne vyjel na trať a první kolo jej zařadilo na 18. místo po drobném smyku v první zatáčce.
Asi deset minut před koncem vyjely oba mercedesy na super-měkkých pneumatikách. Rosberg zajel o 3/4 s rychlejší čas, Hamilton se zařadil za něj. Rosberg je tedy s časem 1:32:104 min asi o vteřinu pomalejší než včera odpoledne.
Vzápětí ho překonává Räikkönen s časem 1:31:723. Daří se i haasům, Grosjean je 5. s časem asi o 1,3 s horším než Iceman. Sedm minut před koncem tréninku se na čelo řadí Vettel s časem 1:31:683, na prvních místech jsou tedy obě ferrari!
Mercedes už se nechystá na trať, takže vítěze známe o chvilku dříve. Potěšil výkon Haasu - 6. a 8. místo by stačilo na Q3! Do Q3 by chtěl proniknout i McLaren, ten měl oba své piloty na 13. a 14. místě. Vandoorne zaostal za Buttonem jen o 4 setiny. Konec zpestřil ještě Palmer s defektem.
#F1 #BahrainGP FP3 Best sectors vs Best laps: driver nailed it, times slower due to track temp, Perez missed most pic.twitter.com/0uKWRdykzf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.