Lewis Hamilton se domnívá, že porazit jeho týmového kolegu, Nica Rosberga, bude v Bahrajnu opravdu náročné. Nico Rosberg však nechce podceňovat Ferrari.
Nico Rosberg začal novou sezónu F1 vítězně a po Austrálii bude chtít pokračovat. A jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, uznal, že porazit Němce na trati v Bahrajnu bude opravdu náročné.
V obou pátečních trénincích na něj Brit ztratil. V tom prvním 0,5 s, ve druhém 0,24 s. Ztrácel na něj především ve druhém a třetím sektoru. "Nico je v Bahrajnu vždy rychlý a je výzvou ho tu porazit. Já jsem zatím nevyladil nastavení auta. Pokud se nám to podaří, uvidíme, ale je to vždy těžké," uvedl Hamilton.
V posledních dvou letech se tu radoval právě Hamilton, podle jeho slov tento okruh sedí spíš Rosbergovi. "Je to náročný okruh na to najít správné nastavení a já tu nejsem obzvlášť silný, takže musím tvrdě pracovat, abych z auta dostal maximum. Pro Nica je to dobrý okruh, jeden z jeho nejsilnějších, takže na tom postupně pracuji," komentuje situaci.
Pochvaloval si závodní rychlost a domnívá se, že to bude velmi těsné. Problémem pro něj bylo větrné a neobvyklé počasí, které napomáhalo většímu opotřebování měkkých a super-měkkých předních pneumatik.
Podobně to vnímá i Rosberg. "Počasí je překvapením, je tu chladno a specifikace pneumatik se rozhodla již dávno, před pár měsíci. Nyní se jimi musíme řídit, nemůžeme říct, že je chladněji a změnit je. A to pro nás může být náročné, protože tyhle teploty je ničí mnohem rychleji," popisuje.
A přestože vypadali Mercedesy během pátečních tréniků dominantně, ztráta Ferrari byla větší než v Austrálii, Rosberg rudé vozy nepodceňuje. "Očekáváme, že budou hrozbou. Bude to proti něm určitě náročné, ale vypadá to pro nás dobře, měli jsme dobrý den a jsme spokojeni," odpověděl na otázku, zda zde Ferrari bude mimo boje o vítězství.
Podle něj se dočkáme i překvapení, protože zde uvidíme řadu různých strategií a pokud se objeví safety car, může to velmi zamíchat kartami. Mercedes a Ferrari zde volilo odlišný výběr specifikace pneumatik.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.