BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg také večer předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, tentokrát o 0,241 sekundy. Třetím časem překvapil Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou, technické problémy v závěru zaznamenal Sebastian Vettel s Ferrari.
Večer se na okruh jako první vydali Räikkönen s Harjantem, oba na středně-tvrdých pneumatikách. Druhý trénink byl pro týmy velmi důležitý, protože se jel večer za umělého osvětlení, tj. za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, trať 25 °C.
Piloti ihned najížděli do měřených kol - to první zaznamenal Wehrlein (1:35,848), před něj šli v rychlém sledu Grosjean (1:35,485), Hülkenberg (1:35,314), Räikkönen (1:35,164) a Sainz (1:35,132).
Piloti Mercedesu vyrazili o něco později a hned se prosadili: Rosberg 1:32,173 na měkkých pneumatikách, 328 km/h na rovince. Jeho týmový kolega Hamilton ve svém prvním ostrém pokusu ztratil 0,21 s (324 km/h na rovince), Vettel s Ferrari 0,477 s.
Button (1:35,229) na Vandoornea po 20 min ztrácel 0,775 s, na rozdíl od něj ale jezdil na středně-tvrdé směsi, zatímco Belgičan na měkké. Bottas po 25 min jako první nazul super-měkké pneumatiky a hned se o 1,969 s zlepšil - byla z toho 4. příčka. Po rovince se řítil rychlostí 329 km/h.
Haas se stále pohyboval poměrně vysoko - šestý Grosjean (1:33,384) po půl hodině ztrácel na Rosberga jen 1,211 s, ale na rovinkách byl do té doby nejrychlejší (330,9 km/h). Americký tým si v Bahrajnu věří na postup do Q3.
Mercedesy poté také přešly na super-měkké pneumatiky (327 km/h) a laťku dále zvýšily: Rosberg zvládl kolo za 1:31,001 min, tj. o 1,172 s rychleji než na měkkých. Hamilton byl opět pomalejší, tentokrát o 0,241 s.
Velmi dobré kolo na super-měkké směsi předvedl Button - 1:32,281 min ho vyneslo na třetí příčku hned za Mercedesy. Vandoorne je stále o 0,7 s pomalejší, svého zkušenějšího týmového kolegy se drží ve středním sektoru, v posledním ztrácí desetinu, škoda toho prvního. Vettel svůj pokus naopak pokazil, v zatáčce byl příliš široký: "OK, tohle jsem podělal," hlesl do rádia. Räikkönen držel páté místo (1:32,452 min).
Týmy poté simulovaly úvodní závodní stint na super-měkkých pneumatikách. Během něj sledovaly, jak dlouho vydrží. Kimi před tím zvládl na středně-tvrdých pneumatikách 20 kol. Rosbergovi ke konci ta nejměkčí směs rychle odcházela - o 7 desetin, v dalším kole o 5 a znovu a v dalším o dalších 5 desetin pomalejší. Vettel na nich ujel 14 kol.
Vandoorne zahájil 21 min před koncem další dlouhý stint na měkkých pneumatikách, na difuzoru byly patrné stopy červeného flow-visu. Čtvrt hodiny před koncem své Ferrari odstavil Vettel: "Něco není v pořádku, přišel jsem o pohon," hlásil týmu. Spíše se však zdálo, že měl špatně utažené kolo, to po zvednutí jeřábem viselo pod zvláštním úhlem. "Pravý zadní roh není pevný, to je problém," prohlíží si německý pilot svůj monopost.
Z Haasu v prvním tréninku odletěla krytka palivové nádrže, 11 min před koncem se opět rozpadal - tentokrát Grosjeanovi ulétl kus předního křídla a komisaři sáhli po virtuálním safety caru. Po opravě zaznamenal ještě poruchu motoru, z jeho Ferrari se na rovince zakouřilo.
Ke konci již moc času nezbylo, piloti stejně dokončovali své delší stinty. Mercedes tak opět nenašel přemožitele, překvapivě nejblíže mu tentokrát byl ale Buttonův McLaren poháněný Hondou - na konci prvního sektoru dokonce dosáhl nejvyšší rychlosti. Čtvrtou příčku obsadil Verstappen, za ním se seřadila obě Ferrari.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors vs. Best laps: #Vettel waisted his #Ferrari potential, @svandoorne lost 0.7s in S1 pic.twitter.com/kqnHWhZVjk
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,2; 2. Grosjean 330,9; 3. Wehrlein 330,4; 4. Nasr 329,3; 5. Pérez 329,1; 6. Verstappen 328,8; 7. Gutiérrez 328,4; 8. Vettel 328,3; 9. Massa 328,1; 10. Harjanto 328,1 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.