BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg také večer předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, tentokrát o 0,241 sekundy. Třetím časem překvapil Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou, technické problémy v závěru zaznamenal Sebastian Vettel s Ferrari.
Večer se na okruh jako první vydali Räikkönen s Harjantem, oba na středně-tvrdých pneumatikách. Druhý trénink byl pro týmy velmi důležitý, protože se jel večer za umělého osvětlení, tj. za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, trať 25 °C.
Piloti ihned najížděli do měřených kol - to první zaznamenal Wehrlein (1:35,848), před něj šli v rychlém sledu Grosjean (1:35,485), Hülkenberg (1:35,314), Räikkönen (1:35,164) a Sainz (1:35,132).
Piloti Mercedesu vyrazili o něco později a hned se prosadili: Rosberg 1:32,173 na měkkých pneumatikách, 328 km/h na rovince. Jeho týmový kolega Hamilton ve svém prvním ostrém pokusu ztratil 0,21 s (324 km/h na rovince), Vettel s Ferrari 0,477 s.
Button (1:35,229) na Vandoornea po 20 min ztrácel 0,775 s, na rozdíl od něj ale jezdil na středně-tvrdé směsi, zatímco Belgičan na měkké. Bottas po 25 min jako první nazul super-měkké pneumatiky a hned se o 1,969 s zlepšil - byla z toho 4. příčka. Po rovince se řítil rychlostí 329 km/h.
Haas se stále pohyboval poměrně vysoko - šestý Grosjean (1:33,384) po půl hodině ztrácel na Rosberga jen 1,211 s, ale na rovinkách byl do té doby nejrychlejší (330,9 km/h). Americký tým si v Bahrajnu věří na postup do Q3.
Mercedesy poté také přešly na super-měkké pneumatiky (327 km/h) a laťku dále zvýšily: Rosberg zvládl kolo za 1:31,001 min, tj. o 1,172 s rychleji než na měkkých. Hamilton byl opět pomalejší, tentokrát o 0,241 s.
Velmi dobré kolo na super-měkké směsi předvedl Button - 1:32,281 min ho vyneslo na třetí příčku hned za Mercedesy. Vandoorne je stále o 0,7 s pomalejší, svého zkušenějšího týmového kolegy se drží ve středním sektoru, v posledním ztrácí desetinu, škoda toho prvního. Vettel svůj pokus naopak pokazil, v zatáčce byl příliš široký: "OK, tohle jsem podělal," hlesl do rádia. Räikkönen držel páté místo (1:32,452 min).
Týmy poté simulovaly úvodní závodní stint na super-měkkých pneumatikách. Během něj sledovaly, jak dlouho vydrží. Kimi před tím zvládl na středně-tvrdých pneumatikách 20 kol. Rosbergovi ke konci ta nejměkčí směs rychle odcházela - o 7 desetin, v dalším kole o 5 a znovu a v dalším o dalších 5 desetin pomalejší. Vettel na nich ujel 14 kol.
Vandoorne zahájil 21 min před koncem další dlouhý stint na měkkých pneumatikách, na difuzoru byly patrné stopy červeného flow-visu. Čtvrt hodiny před koncem své Ferrari odstavil Vettel: "Něco není v pořádku, přišel jsem o pohon," hlásil týmu. Spíše se však zdálo, že měl špatně utažené kolo, to po zvednutí jeřábem viselo pod zvláštním úhlem. "Pravý zadní roh není pevný, to je problém," prohlíží si německý pilot svůj monopost.
Z Haasu v prvním tréninku odletěla krytka palivové nádrže, 11 min před koncem se opět rozpadal - tentokrát Grosjeanovi ulétl kus předního křídla a komisaři sáhli po virtuálním safety caru. Po opravě zaznamenal ještě poruchu motoru, z jeho Ferrari se na rovince zakouřilo.
Ke konci již moc času nezbylo, piloti stejně dokončovali své delší stinty. Mercedes tak opět nenašel přemožitele, překvapivě nejblíže mu tentokrát byl ale Buttonův McLaren poháněný Hondou - na konci prvního sektoru dokonce dosáhl nejvyšší rychlosti. Čtvrtou příčku obsadil Verstappen, za ním se seřadila obě Ferrari.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors vs. Best laps: #Vettel waisted his #Ferrari potential, @svandoorne lost 0.7s in S1 pic.twitter.com/kqnHWhZVjk
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,2; 2. Grosjean 330,9; 3. Wehrlein 330,4; 4. Nasr 329,3; 5. Pérez 329,1; 6. Verstappen 328,8; 7. Gutiérrez 328,4; 8. Vettel 328,3; 9. Massa 328,1; 10. Harjanto 328,1 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.