BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg také večer předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, tentokrát o 0,241 sekundy. Třetím časem překvapil Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou, technické problémy v závěru zaznamenal Sebastian Vettel s Ferrari.
Večer se na okruh jako první vydali Räikkönen s Harjantem, oba na středně-tvrdých pneumatikách. Druhý trénink byl pro týmy velmi důležitý, protože se jel večer za umělého osvětlení, tj. za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, trať 25 °C.
Piloti ihned najížděli do měřených kol - to první zaznamenal Wehrlein (1:35,848), před něj šli v rychlém sledu Grosjean (1:35,485), Hülkenberg (1:35,314), Räikkönen (1:35,164) a Sainz (1:35,132).
Piloti Mercedesu vyrazili o něco později a hned se prosadili: Rosberg 1:32,173 na měkkých pneumatikách, 328 km/h na rovince. Jeho týmový kolega Hamilton ve svém prvním ostrém pokusu ztratil 0,21 s (324 km/h na rovince), Vettel s Ferrari 0,477 s.
Button (1:35,229) na Vandoornea po 20 min ztrácel 0,775 s, na rozdíl od něj ale jezdil na středně-tvrdé směsi, zatímco Belgičan na měkké. Bottas po 25 min jako první nazul super-měkké pneumatiky a hned se o 1,969 s zlepšil - byla z toho 4. příčka. Po rovince se řítil rychlostí 329 km/h.
Haas se stále pohyboval poměrně vysoko - šestý Grosjean (1:33,384) po půl hodině ztrácel na Rosberga jen 1,211 s, ale na rovinkách byl do té doby nejrychlejší (330,9 km/h). Americký tým si v Bahrajnu věří na postup do Q3.
Mercedesy poté také přešly na super-měkké pneumatiky (327 km/h) a laťku dále zvýšily: Rosberg zvládl kolo za 1:31,001 min, tj. o 1,172 s rychleji než na měkkých. Hamilton byl opět pomalejší, tentokrát o 0,241 s.
Velmi dobré kolo na super-měkké směsi předvedl Button - 1:32,281 min ho vyneslo na třetí příčku hned za Mercedesy. Vandoorne je stále o 0,7 s pomalejší, svého zkušenějšího týmového kolegy se drží ve středním sektoru, v posledním ztrácí desetinu, škoda toho prvního. Vettel svůj pokus naopak pokazil, v zatáčce byl příliš široký: "OK, tohle jsem podělal," hlesl do rádia. Räikkönen držel páté místo (1:32,452 min).
Týmy poté simulovaly úvodní závodní stint na super-měkkých pneumatikách. Během něj sledovaly, jak dlouho vydrží. Kimi před tím zvládl na středně-tvrdých pneumatikách 20 kol. Rosbergovi ke konci ta nejměkčí směs rychle odcházela - o 7 desetin, v dalším kole o 5 a znovu a v dalším o dalších 5 desetin pomalejší. Vettel na nich ujel 14 kol.
Vandoorne zahájil 21 min před koncem další dlouhý stint na měkkých pneumatikách, na difuzoru byly patrné stopy červeného flow-visu. Čtvrt hodiny před koncem své Ferrari odstavil Vettel: "Něco není v pořádku, přišel jsem o pohon," hlásil týmu. Spíše se však zdálo, že měl špatně utažené kolo, to po zvednutí jeřábem viselo pod zvláštním úhlem. "Pravý zadní roh není pevný, to je problém," prohlíží si německý pilot svůj monopost.
Z Haasu v prvním tréninku odletěla krytka palivové nádrže, 11 min před koncem se opět rozpadal - tentokrát Grosjeanovi ulétl kus předního křídla a komisaři sáhli po virtuálním safety caru. Po opravě zaznamenal ještě poruchu motoru, z jeho Ferrari se na rovince zakouřilo.
Ke konci již moc času nezbylo, piloti stejně dokončovali své delší stinty. Mercedes tak opět nenašel přemožitele, překvapivě nejblíže mu tentokrát byl ale Buttonův McLaren poháněný Hondou - na konci prvního sektoru dokonce dosáhl nejvyšší rychlosti. Čtvrtou příčku obsadil Verstappen, za ním se seřadila obě Ferrari.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors vs. Best laps: #Vettel waisted his #Ferrari potential, @svandoorne lost 0.7s in S1 pic.twitter.com/kqnHWhZVjk
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,2; 2. Grosjean 330,9; 3. Wehrlein 330,4; 4. Nasr 329,3; 5. Pérez 329,1; 6. Verstappen 328,8; 7. Gutiérrez 328,4; 8. Vettel 328,3; 9. Massa 328,1; 10. Harjanto 328,1 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.