BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg také večer předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, tentokrát o 0,241 sekundy. Třetím časem překvapil Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou, technické problémy v závěru zaznamenal Sebastian Vettel s Ferrari.
Večer se na okruh jako první vydali Räikkönen s Harjantem, oba na středně-tvrdých pneumatikách. Druhý trénink byl pro týmy velmi důležitý, protože se jel večer za umělého osvětlení, tj. za stejných podmínek jako kvalifikace a závod. Teplota vzduchu dosahovala 21 °C, trať 25 °C.
Piloti ihned najížděli do měřených kol - to první zaznamenal Wehrlein (1:35,848), před něj šli v rychlém sledu Grosjean (1:35,485), Hülkenberg (1:35,314), Räikkönen (1:35,164) a Sainz (1:35,132).
Piloti Mercedesu vyrazili o něco později a hned se prosadili: Rosberg 1:32,173 na měkkých pneumatikách, 328 km/h na rovince. Jeho týmový kolega Hamilton ve svém prvním ostrém pokusu ztratil 0,21 s (324 km/h na rovince), Vettel s Ferrari 0,477 s.
Button (1:35,229) na Vandoornea po 20 min ztrácel 0,775 s, na rozdíl od něj ale jezdil na středně-tvrdé směsi, zatímco Belgičan na měkké. Bottas po 25 min jako první nazul super-měkké pneumatiky a hned se o 1,969 s zlepšil - byla z toho 4. příčka. Po rovince se řítil rychlostí 329 km/h.
Haas se stále pohyboval poměrně vysoko - šestý Grosjean (1:33,384) po půl hodině ztrácel na Rosberga jen 1,211 s, ale na rovinkách byl do té doby nejrychlejší (330,9 km/h). Americký tým si v Bahrajnu věří na postup do Q3.
Mercedesy poté také přešly na super-měkké pneumatiky (327 km/h) a laťku dále zvýšily: Rosberg zvládl kolo za 1:31,001 min, tj. o 1,172 s rychleji než na měkkých. Hamilton byl opět pomalejší, tentokrát o 0,241 s.
Velmi dobré kolo na super-měkké směsi předvedl Button - 1:32,281 min ho vyneslo na třetí příčku hned za Mercedesy. Vandoorne je stále o 0,7 s pomalejší, svého zkušenějšího týmového kolegy se drží ve středním sektoru, v posledním ztrácí desetinu, škoda toho prvního. Vettel svůj pokus naopak pokazil, v zatáčce byl příliš široký: "OK, tohle jsem podělal," hlesl do rádia. Räikkönen držel páté místo (1:32,452 min).
Týmy poté simulovaly úvodní závodní stint na super-měkkých pneumatikách. Během něj sledovaly, jak dlouho vydrží. Kimi před tím zvládl na středně-tvrdých pneumatikách 20 kol. Rosbergovi ke konci ta nejměkčí směs rychle odcházela - o 7 desetin, v dalším kole o 5 a znovu a v dalším o dalších 5 desetin pomalejší. Vettel na nich ujel 14 kol.
Vandoorne zahájil 21 min před koncem další dlouhý stint na měkkých pneumatikách, na difuzoru byly patrné stopy červeného flow-visu. Čtvrt hodiny před koncem své Ferrari odstavil Vettel: "Něco není v pořádku, přišel jsem o pohon," hlásil týmu. Spíše se však zdálo, že měl špatně utažené kolo, to po zvednutí jeřábem viselo pod zvláštním úhlem. "Pravý zadní roh není pevný, to je problém," prohlíží si německý pilot svůj monopost.
Z Haasu v prvním tréninku odletěla krytka palivové nádrže, 11 min před koncem se opět rozpadal - tentokrát Grosjeanovi ulétl kus předního křídla a komisaři sáhli po virtuálním safety caru. Po opravě zaznamenal ještě poruchu motoru, z jeho Ferrari se na rovince zakouřilo.
Ke konci již moc času nezbylo, piloti stejně dokončovali své delší stinty. Mercedes tak opět nenašel přemožitele, překvapivě nejblíže mu tentokrát byl ale Buttonův McLaren poháněný Hondou - na konci prvního sektoru dokonce dosáhl nejvyšší rychlosti. Čtvrtou příčku obsadil Verstappen, za ním se seřadila obě Ferrari.
#F1 #BahrainGP FP2 Best sectors vs. Best laps: #Vettel waisted his #Ferrari potential, @svandoorne lost 0.7s in S1 pic.twitter.com/kqnHWhZVjk
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 2, 2016Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,2; 2. Grosjean 330,9; 3. Wehrlein 330,4; 4. Nasr 329,3; 5. Pérez 329,1; 6. Verstappen 328,8; 7. Gutiérrez 328,4; 8. Vettel 328,3; 9. Massa 328,1; 10. Harjanto 328,1 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.