Stále více týmu se obává, že se nová pravidla na rok 2017 nestihnou. A stále méně věří tomu, že větší přítlak je pro F1 tím správným řešením a že tímto opatřením nedojde pouze k promrhání spousty peněz. Jak mají ale přesvědčit Bernie Ecclestonea a FIA?
30. dubna by měla Formule 1 představit další rozhodnutí, které by se mohlo stát vlastním gólem. Do tohoto data by totiž mělo dojít k definitivnímu odsouhlasení širších aut a také širších pneumatik. Nová pravidla už mají mít v podstatě jasnou podobu, chybět má už jen pár detailů jako limit na spotřebu paliva. Aktuálně se zřejmě diskutuje o tom, jestli jej zvýšit na 105 nebo 110 kilogramů v reakci na zvýšený odpor vzduchu, kterému budou širší auta čelit.
Teoreticky by se tato pravidla měla stát zeleným světlem pro novou generaci monopostů, které by měly být postaveny dle konceptu McLarenu. Pokud Strategická skupina požádá o odklad platnosti nebo o úplné zrušení pravidel, pak by tato nová pravidla mohla Komise Formule 1 při dosažení 18 z 26 hlasů opravdu zrušit. Jeden z účastníků těchto diskusí pro německý 'auto motor und sport' řekl: "Osm z jedenácti týmů je zatím proti zavedení nových aut".
Nová auta chtějí jen McLaren, Red Bull a Toro RossoA kdo je pro? Měly by to být McLaren, Red Bull a Toro Rosso. Stanovisko McLarenu je jasné. Na tomto konceptu, který upřednostnila FIA a většina ostatních týmů, už nechali spoustu práce. McLaren by také mohl mít výhodu díky svým znalostem týkajícím se nového konceptu. Přesně toho se konkurence obává.
Red Bull sice není rád, že neprošel jejich návrh, ale nový začátek v aerodynamice je lepší jak nic. Toro Rosso má, vzhledem ke svému vlastníkovi zcela logicky, podobný názor. Red Bull z nových pravidel totiž teoreticky může dost profitovat. U týmu jsou totiž přesvědčeni o síle svého aerodynamického oddělení a také jsou si vědomi, že se tato výhoda s vyššími hodnotami přítlaku ještě zvyšuje. Na druhou stranu přítlak nikdy nebude dostatečně velký na to, aby kompenzoval jejich slabiny v podobě slabšího pohonného agregátu Renault.
Spousta peněz za špatné řešeníSamozřejmě aktuálně dominantní Mercedes je už z principu proti jakýmkoliv změnám. A malé týmy nechtějí začínat s čistými listy papíru nejen proto, že by je to stálo moc peněz, ale také proto, že větší týmy stejně mají více možností, a tak drží esa v rukávu. S důkladným prostudováním pravidel navíc stále více začíná převažovat názor, že nová pravidla pro Formuli 1 nejsou správnou cestou.
Lewis Hamilton věří, že vyšší přítlak povede k menšímu množství předjížděcích manévrů a tím i k horším závodům. "Potřebujeme přesně opačnou věc. Menší přítlak, větší mechanický grip a menší váhu." V kvalifikačních pokusech se aktuální vozu už dostávají k rekordům jednotlivých okruhů. Přání jezdců, aby se také závodní časy dramaticky snížily, bude s širšími auty naplněno jen sotva. Automaticky to totiž neznamená, že gumy vydrží déle.
Někteří inženýři se dokonce obávají, že Pirelli nebude schopno vyrobit pneumatiky odpovídající prognostikovaným hodnotám přítlaku. Doposud pro týmy navíc nejsou testovací zmenšeniny gum pro aerodynamické tunely, protože Pirelli ještě nemá s FIA podepsanou novou smlouvu.
Námitky 8 týmů by ale nakonec přeci jen nemusely stačit. "Protože FIA a Bernie svými hlasy ve Strategické skupině mohou teoretický útok [jednotlivých týmů] zarazit," varuje šéf Mercedesu, Toto Wolff. Otázkou je, jestli jsou Bernie a FIA připraveni postupovat společně. Motivaci ale mají. Ecclestone v minulosti návrh nových pravidel vehementně podporoval. FIA do projektu už investovala 14 měsíců práce a nekonečných jednání. Na příkladu nové kvalifikace jsme ale viděli, že shoda nemusí být vždy úplně jednoduchá...
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.