Esteban Gutiérrez v Bahrajnu prozradil, že jeho šasi v minulém závodě neprasklo při nárazu Fernanda Alonsa, ale až později, když ho jeřáb odklízel z dráhy.
Haas mu pro závodní víkend v Bahrajnu připravil náhradní vůz, protože jeho šasi bylo v Melbourne poškozeno. "Mělo trochu poškozenou záď, podlahu. Ale myslím, že šasi zničil jeřáb - zkrátka prasklo. Není to ideální," vysvětluje Gutiérrez.
V úvodní velké ceně sezóny 2016 musel odstoupit poté, co do něj zezadu narazil McLaren Fernanda Alonsa, který se jej pokoušel předjet. Španěl se poté proletěl vzduchem a skončil ve štěrkové zóně. Naštěstí se vše obešlo bez vážnějšího zranění a sám vystoupil z vozu, který zůstal stát koly vzhůru. Lékaři mu včera po vyšetření ale start v Bahrajnu nedoporučili, proto jej tým nahradí Stoffelem Vandoornem.
Monopost Gutiérreze se zdál být mnohem méně poškozený, tým ale brzy avizoval, že do Šákhíru bude muset přivézt náhradní šasi, s nímž testovalo před sezónou v Barceloně. Dobrou zprávou je, že půjde opravit - stejně jako šasi McLarenu po velké nehodě.
Pro Haas závod v Austrálii nakonec dopadl jako v pohádce. Při svém debutu získal zásluhou Romaina Grosjeana osm bodů, v šampionátu konstruktérů mu proto patří pátá příčka.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.