Toro Rosso svým pilotům sdělilo, že se v budoucnu bude snažit vyhýbat týmové režii, pokud nebudou na zcela odlišné strategii, kdy je výměna pozic klíčová. To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii.
To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii, kdy Max Verstappen a Carlos Sainz jezdili s podobnou strategií těsně za sebou. Max byl naštvaný, že jej jeho týmový kolega neuposlechl pokyn z boxů, protože byl v určitý okamžik o něco rychlejší. Carlos zase věří, že udělal tu správnou věc, když se své pozice nevzdal. Oba si proto sedli s vedením týmu, aby situaci společně probrali a dohodli se, jak budou v příštích podnicích postupovat.
"V Toro Rosso obecně nechceme používat týmovou režii, pokud to nebude nutné. Když budou na stejné strategii a přiblíží se konci závodu, pak nechceme říkat, aby si prohodili pozice či něco takového. Pokud bychom viděli, že by to pro tým bylo výhodné, pak jim samozřejmě dáme příkaz. Ale jsme v tom flexibilní, necháváme to otevřené," vysvětluje pro Motorsport šéf týmu Franz Tost.
Carlos Sainz je s tím srozuměn a říká, že s Maxem Verstappenem nemá žádný problém: "Oba jsme si vyjasnili to, co se od nás očekává, co musíme v příštích závodech udělat, a pak už to snad nikdy víc nebude problémem.
S týmem nemám žádné potíže a v posledním závodě jsem neměl žádné potíže ani s Maxem, protože jsem si zkrátka jel svůj závod. Stalo se, Max byl poblíž a měl určité problémy. Upřímně, já nemám problémy s nikým. Myslím, že jsem se držel všech procedur a závodních zásad."
Možnost bojovat kolo na kolo se svým týmovým kolegou vítá: "Pokud nejsme na stejné strategii, ale na odlišných strategiích, a Max se dostane za mě, má super-měkké a já středně-tvrdé, pak by nemělo smysl s ním bojovat.
Ale když jedeme stejnou strategii, máme oba stejné pneumatiky, stavíme ve víceméně stejném kole a nasazujeme stejné pneumatiky až do konce závodu, pak budu více než rád bojovat s Maxem o pozici - úplně stejně jako s ostatními 21 piloty, kteří tam jsou. Přišel jsem do Formule 1, abych bojoval proti 21 nejlepším jezdcům světa. To je to, co mě vzrušuje. Ne to, když mě někdo žádá, abych někoho pustil před sebe."
Šéf týmu proto věří, že události z posledního závodu, kde mohli vybojovat mnohem více bodů, nechají mladíci za sebou a že se nyní budou snažit o to nejlepší pro tým: "Samozřejmě, že si po takovém závodě spolu sednete. Projdete si všechny věci: proč, co se stalo. A vše si vyjasníte."
"Pro mě se tam nic zvláštního nestalo. Oba piloti jsou velmi mladí a vášniví, dělají svou práci. Někdy se emoce dostávají trochu více do popředí. Ale obecně řečeno, docela věřím a jsem si jistý tím, že je vše vyřešeno a že tady začneme od nuly. A pak se uvidí," dodává Tost.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.