Toro Rosso svým pilotům sdělilo, že se v budoucnu bude snažit vyhýbat týmové režii, pokud nebudou na zcela odlišné strategii, kdy je výměna pozic klíčová. To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii.
To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii, kdy Max Verstappen a Carlos Sainz jezdili s podobnou strategií těsně za sebou. Max byl naštvaný, že jej jeho týmový kolega neuposlechl pokyn z boxů, protože byl v určitý okamžik o něco rychlejší. Carlos zase věří, že udělal tu správnou věc, když se své pozice nevzdal. Oba si proto sedli s vedením týmu, aby situaci společně probrali a dohodli se, jak budou v příštích podnicích postupovat.
"V Toro Rosso obecně nechceme používat týmovou režii, pokud to nebude nutné. Když budou na stejné strategii a přiblíží se konci závodu, pak nechceme říkat, aby si prohodili pozice či něco takového. Pokud bychom viděli, že by to pro tým bylo výhodné, pak jim samozřejmě dáme příkaz. Ale jsme v tom flexibilní, necháváme to otevřené," vysvětluje pro Motorsport šéf týmu Franz Tost.
Carlos Sainz je s tím srozuměn a říká, že s Maxem Verstappenem nemá žádný problém: "Oba jsme si vyjasnili to, co se od nás očekává, co musíme v příštích závodech udělat, a pak už to snad nikdy víc nebude problémem.
S týmem nemám žádné potíže a v posledním závodě jsem neměl žádné potíže ani s Maxem, protože jsem si zkrátka jel svůj závod. Stalo se, Max byl poblíž a měl určité problémy. Upřímně, já nemám problémy s nikým. Myslím, že jsem se držel všech procedur a závodních zásad."
Možnost bojovat kolo na kolo se svým týmovým kolegou vítá: "Pokud nejsme na stejné strategii, ale na odlišných strategiích, a Max se dostane za mě, má super-měkké a já středně-tvrdé, pak by nemělo smysl s ním bojovat.
Ale když jedeme stejnou strategii, máme oba stejné pneumatiky, stavíme ve víceméně stejném kole a nasazujeme stejné pneumatiky až do konce závodu, pak budu více než rád bojovat s Maxem o pozici - úplně stejně jako s ostatními 21 piloty, kteří tam jsou. Přišel jsem do Formule 1, abych bojoval proti 21 nejlepším jezdcům světa. To je to, co mě vzrušuje. Ne to, když mě někdo žádá, abych někoho pustil před sebe."
Šéf týmu proto věří, že události z posledního závodu, kde mohli vybojovat mnohem více bodů, nechají mladíci za sebou a že se nyní budou snažit o to nejlepší pro tým: "Samozřejmě, že si po takovém závodě spolu sednete. Projdete si všechny věci: proč, co se stalo. A vše si vyjasníte."
"Pro mě se tam nic zvláštního nestalo. Oba piloti jsou velmi mladí a vášniví, dělají svou práci. Někdy se emoce dostávají trochu více do popředí. Ale obecně řečeno, docela věřím a jsem si jistý tím, že je vše vyřešeno a že tady začneme od nuly. A pak se uvidí," dodává Tost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.