Toro Rosso svým pilotům sdělilo, že se v budoucnu bude snažit vyhýbat týmové režii, pokud nebudou na zcela odlišné strategii, kdy je výměna pozic klíčová. To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii.
To ale nebyl případ minulého závodu v Austrálii, kdy Max Verstappen a Carlos Sainz jezdili s podobnou strategií těsně za sebou. Max byl naštvaný, že jej jeho týmový kolega neuposlechl pokyn z boxů, protože byl v určitý okamžik o něco rychlejší. Carlos zase věří, že udělal tu správnou věc, když se své pozice nevzdal. Oba si proto sedli s vedením týmu, aby situaci společně probrali a dohodli se, jak budou v příštích podnicích postupovat.
"V Toro Rosso obecně nechceme používat týmovou režii, pokud to nebude nutné. Když budou na stejné strategii a přiblíží se konci závodu, pak nechceme říkat, aby si prohodili pozice či něco takového. Pokud bychom viděli, že by to pro tým bylo výhodné, pak jim samozřejmě dáme příkaz. Ale jsme v tom flexibilní, necháváme to otevřené," vysvětluje pro Motorsport šéf týmu Franz Tost.
Carlos Sainz je s tím srozuměn a říká, že s Maxem Verstappenem nemá žádný problém: "Oba jsme si vyjasnili to, co se od nás očekává, co musíme v příštích závodech udělat, a pak už to snad nikdy víc nebude problémem.
S týmem nemám žádné potíže a v posledním závodě jsem neměl žádné potíže ani s Maxem, protože jsem si zkrátka jel svůj závod. Stalo se, Max byl poblíž a měl určité problémy. Upřímně, já nemám problémy s nikým. Myslím, že jsem se držel všech procedur a závodních zásad."
Možnost bojovat kolo na kolo se svým týmovým kolegou vítá: "Pokud nejsme na stejné strategii, ale na odlišných strategiích, a Max se dostane za mě, má super-měkké a já středně-tvrdé, pak by nemělo smysl s ním bojovat.
Ale když jedeme stejnou strategii, máme oba stejné pneumatiky, stavíme ve víceméně stejném kole a nasazujeme stejné pneumatiky až do konce závodu, pak budu více než rád bojovat s Maxem o pozici - úplně stejně jako s ostatními 21 piloty, kteří tam jsou. Přišel jsem do Formule 1, abych bojoval proti 21 nejlepším jezdcům světa. To je to, co mě vzrušuje. Ne to, když mě někdo žádá, abych někoho pustil před sebe."
Šéf týmu proto věří, že události z posledního závodu, kde mohli vybojovat mnohem více bodů, nechají mladíci za sebou a že se nyní budou snažit o to nejlepší pro tým: "Samozřejmě, že si po takovém závodě spolu sednete. Projdete si všechny věci: proč, co se stalo. A vše si vyjasníte."
"Pro mě se tam nic zvláštního nestalo. Oba piloti jsou velmi mladí a vášniví, dělají svou práci. Někdy se emoce dostávají trochu více do popředí. Ale obecně řečeno, docela věřím a jsem si jistý tím, že je vše vyřešeno a že tady začneme od nuly. A pak se uvidí," dodává Tost.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.