Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, si jejich dceřiná stáj Toro Rosso udrží velmi silnou formu minimálně do poloviny sezóny. Pak rozložení sil začnou ovlivňovat vylepšení, s nimiž začnou přicházet výrobci pohonných jednotek.
Toro Rosso letos přešlo na motory Ferrari a v Austrálii se představilo ve velmi dobrém světle - v kvalifikaci byli třetím nejrychlejším týmem, když Max Verstappen obsadil pátou a Carlos Sainz sedmou příčku na startovním roštu. Z první pětky během závodu kvůli zdržení v boxech, provozu a vzájemnému souboji vypadli.
"Můžete vidět, že vozy Toro Rosso jsou rychlé, obzvlášť na jedno kolo. Lewis [Hamilton] Toro Rosso na rovinkách nemohl předjet... Je patrné, že mají konkurenceschopné auto. My očekáváme, že budou v první polovině rychlí - tak, jak napovědělo předsezónní testování - než do hry vstoupí vylepšení," říká Horner.
Toro Rosso sice pohání Ferrari, jenže pouze jeho loňská specifikace, která se v průběhu sezóny na rozdíl od těch aktuální žádného dalšího vývoje nedočká (tu kromě továrního týmu používají také Haas a Sauber). V Bahrajnu by ale ještě mělo těžit z výkonnostního náskoku na vozy poháněné Renaultem.
"V Bahrajnu je kladen o něco větší důraz na výkon [než v Austrálii], což nebude hrát v náš prospěch," říká šéf Red Bullu. "My jsme tam ale vždy byli celkem konkurenceschopní, v ostatních částech okruhu. Doufám tedy, že si to i v tomto podniku udržíme."
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.