Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, si jejich dceřiná stáj Toro Rosso udrží velmi silnou formu minimálně do poloviny sezóny. Pak rozložení sil začnou ovlivňovat vylepšení, s nimiž začnou přicházet výrobci pohonných jednotek.
Toro Rosso letos přešlo na motory Ferrari a v Austrálii se představilo ve velmi dobrém světle - v kvalifikaci byli třetím nejrychlejším týmem, když Max Verstappen obsadil pátou a Carlos Sainz sedmou příčku na startovním roštu. Z první pětky během závodu kvůli zdržení v boxech, provozu a vzájemnému souboji vypadli.
"Můžete vidět, že vozy Toro Rosso jsou rychlé, obzvlášť na jedno kolo. Lewis [Hamilton] Toro Rosso na rovinkách nemohl předjet... Je patrné, že mají konkurenceschopné auto. My očekáváme, že budou v první polovině rychlí - tak, jak napovědělo předsezónní testování - než do hry vstoupí vylepšení," říká Horner.
Toro Rosso sice pohání Ferrari, jenže pouze jeho loňská specifikace, která se v průběhu sezóny na rozdíl od těch aktuální žádného dalšího vývoje nedočká (tu kromě továrního týmu používají také Haas a Sauber). V Bahrajnu by ale ještě mělo těžit z výkonnostního náskoku na vozy poháněné Renaultem.
"V Bahrajnu je kladen o něco větší důraz na výkon [než v Austrálii], což nebude hrát v náš prospěch," říká šéf Red Bullu. "My jsme tam ale vždy byli celkem konkurenceschopní, v ostatních částech okruhu. Doufám tedy, že si to i v tomto podniku udržíme."
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.