Kvalifikační formát se v Bahrajnu měnit nebude - pojede se tedy dle nových předpisů s postupným vyřazováním. Dnes o tom rozhodla Komise F1.
Šestadvacetičlenná komise skládající se ze zástupců FIA, FOM, týmů, pořadatelů závodů, sponzorů a dalších technických partnerů, dnes odpoledne rozhodla, že místo zbrklých rozhodnutí zůstane v platnosti nový formát kvalifikace i pro Velkou cenu Bahrajnu příští týden, po ní dojde k jeho vyhodnocení.
"Udělají to, co jsem navrhoval, tedy ponechají pro tento závod [v Bahrajnu] věci tak, jak jsou. Pak se na to dobře podíváme a rozhodneme, zda šlo o správnou či špatnou věc, jestli vyžaduje úpravu nebo zrušení," potvrzuje Ecclestone.
"Tohle byl v první řadě nápad FIA, takže jsem jim řekl, že podpoříme cokoliv, co podle nich bude správné. Ale protože nikdo neví, co je správné, tak jsme řekli, že zůstaneme u toho, co máme, a po tomto závodě se na to podíváme. Po dvou závodech uvidíme, co bylo dobré či špatné, protože šlo o prototyp," pokračuje šéf F1.
"Ani týmy nerozuměli tomu, co dělají, což situaci nepomohlo," snaží se vysvětlit Ecclestone. Na stole dnes byla i hybridní kvalifikace - tedy ponechat postupné vyřazování v 90sekundových intervalech v Q1 a v Q2, ale v Q3 se vrátit ke starému formátu. Tento nápad ale bude oprášen až po Bahrajnu, kde zůstane zachován stejný systém kvalifikace, jako na úvod sezóny v Melbourne.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.