Kvalifikační formát se v Bahrajnu měnit nebude - pojede se tedy dle nových předpisů s postupným vyřazováním. Dnes o tom rozhodla Komise F1.
Šestadvacetičlenná komise skládající se ze zástupců FIA, FOM, týmů, pořadatelů závodů, sponzorů a dalších technických partnerů, dnes odpoledne rozhodla, že místo zbrklých rozhodnutí zůstane v platnosti nový formát kvalifikace i pro Velkou cenu Bahrajnu příští týden, po ní dojde k jeho vyhodnocení.
"Udělají to, co jsem navrhoval, tedy ponechají pro tento závod [v Bahrajnu] věci tak, jak jsou. Pak se na to dobře podíváme a rozhodneme, zda šlo o správnou či špatnou věc, jestli vyžaduje úpravu nebo zrušení," potvrzuje Ecclestone.
"Tohle byl v první řadě nápad FIA, takže jsem jim řekl, že podpoříme cokoliv, co podle nich bude správné. Ale protože nikdo neví, co je správné, tak jsme řekli, že zůstaneme u toho, co máme, a po tomto závodě se na to podíváme. Po dvou závodech uvidíme, co bylo dobré či špatné, protože šlo o prototyp," pokračuje šéf F1.
"Ani týmy nerozuměli tomu, co dělají, což situaci nepomohlo," snaží se vysvětlit Ecclestone. Na stole dnes byla i hybridní kvalifikace - tedy ponechat postupné vyřazování v 90sekundových intervalech v Q1 a v Q2, ale v Q3 se vrátit ke starému formátu. Tento nápad ale bude oprášen až po Bahrajnu, kde zůstane zachován stejný systém kvalifikace, jako na úvod sezóny v Melbourne.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.