Od Bahrajnu bychom se nemuseli dočkat návratu staré formy kvalifikace. Prezident FIA Jean Todt totiž usiluje jen o lehkou úpravu její závěrečné části.
Po neaktivitě v Q3 v Melbourne se v neděli ráno sešel ředitel závodů Charlie Whiting s týmy, které se shodly na návratu ke starému systému již v Bahrajnu. Bernie Ecclestone sice v Austrálii nebyl, ale se změnou souhlasil, protože byl vždy proti postupnému vyřazování (spíše se mu zamlouvala myšlenka časových hendikepů).
Mezi týmy však nepanovala jednota. Po pochybnostech Pirelli naznačila Force India a Williams v úvodu jednání, že by si také přáli zachovat postupné vyřazování v Q1 a v Q2, pouze v Q3 by se vrátili k loňskému formátu. Tato myšlenka byla navrhována před několika týdny poté, co na potenciální nedostatek šéfy týmů upozornili jejich inženýři.
Takový kompromis tehdy Todt nechtěl akceptovat. Ironií je, že poté, co Force India a Williams nechtěli dělat problémy a s návratem ke starému systému nakonec souhlasily, tak prezident FIA se nyní novinky nechce vzdát a prosazuje hybridní systém (nová Q1 a Q2, Q3 postaru).
Proces schválení změnyJakoukoliv změnu musí nyní odsouhlasit Strategická skupina, v níž FIA a FOM drží po šest hlasů (každá ze stran) a dlouhodobě šest nejlepších týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) mají po jednom hlasu.
Schválit ji musí i Komise F1 (FIA, FOM, týmy, Pirelli a promotéři) a nakonec i Světová rada motorsportu). Todt nyní doufá, že návrh při hlasováních protlačí, aby uchoval alespoň část postupného vyřazování s určitou úpravou načasování v Q1 a v Q2 (prodloužit úvodní část bez vypadávání) a s návratem ke starému systému v Q3.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.