Od Bahrajnu bychom se nemuseli dočkat návratu staré formy kvalifikace. Prezident FIA Jean Todt totiž usiluje jen o lehkou úpravu její závěrečné části.
Po neaktivitě v Q3 v Melbourne se v neděli ráno sešel ředitel závodů Charlie Whiting s týmy, které se shodly na návratu ke starému systému již v Bahrajnu. Bernie Ecclestone sice v Austrálii nebyl, ale se změnou souhlasil, protože byl vždy proti postupnému vyřazování (spíše se mu zamlouvala myšlenka časových hendikepů).
Mezi týmy však nepanovala jednota. Po pochybnostech Pirelli naznačila Force India a Williams v úvodu jednání, že by si také přáli zachovat postupné vyřazování v Q1 a v Q2, pouze v Q3 by se vrátili k loňskému formátu. Tato myšlenka byla navrhována před několika týdny poté, co na potenciální nedostatek šéfy týmů upozornili jejich inženýři.
Takový kompromis tehdy Todt nechtěl akceptovat. Ironií je, že poté, co Force India a Williams nechtěli dělat problémy a s návratem ke starému systému nakonec souhlasily, tak prezident FIA se nyní novinky nechce vzdát a prosazuje hybridní systém (nová Q1 a Q2, Q3 postaru).
Proces schválení změnyJakoukoliv změnu musí nyní odsouhlasit Strategická skupina, v níž FIA a FOM drží po šest hlasů (každá ze stran) a dlouhodobě šest nejlepších týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) mají po jednom hlasu.
Schválit ji musí i Komise F1 (FIA, FOM, týmy, Pirelli a promotéři) a nakonec i Světová rada motorsportu). Todt nyní doufá, že návrh při hlasováních protlačí, aby uchoval alespoň část postupného vyřazování s určitou úpravou načasování v Q1 a v Q2 (prodloužit úvodní část bez vypadávání) a s návratem ke starému systému v Q3.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.