Force India přiznala, že nechtěla hlasovat pro návrat ke starému formátu kvalifikace. Zástupce šéfa týmu, Bob Fernley, vysvětluje její důvody. První (Q1) a druhá část (Q2) v novém podání podle něj byly lepší.
Podle něj tak rychlé změny nebyly nutné: "Změna v kvalifikaci byla provedena částečně kvůli závodu. Jak můžete učinit takové rozhodnutí, aniž byste odjeli závod? Nechtěli jsme hlasovat pro [návrat ke starému systému]. Žádal jsem, aby bylo zaznamenáno, že jsme z principu proti a že by se tomu měl dát čas."
"Doufám, že více lidí zaujme naše stanovisko a časem o tom budou přemýšlet. Pneumatiky, kvalifikace, všechno má dopad na závod. Možná jsme měli trochu počkat. Šlo o zbrklou reakci a já si myslím, že z toho vzešly velmi zajímavé věci," naznačuje dále zástupce šéfa Force Indie.
Nechtěli ale za každou cenu stát proti změně: "Force India neudělá nic, co by F1 škodilo. Bude tvrdě bojovat kvůli nedostatkům v systému, ale neudělá nic škodlivého, pokud to je v nejlepším zájmu a všichni to tak cítí. My jsme nebyli nezbytně proti, nýbrž proti rozhodnutí, ke kterému se dospěje bez dostatečného času na rozmyšlení."
Nelíbí se mu také, že se vše zavrhlo kvůli poslední části, ve které se moc nejezdilo. Ty předchozí dvě podle něj totiž byly zajímavější: "Kdy jsme naposledy viděli tolik akce během Q1 a Q2? Proč se musíme soustředit na Q3 a zahodit to, co se dělo v Q1? Q2 byla téměř lepší, tak proč to jen trochu neupravit?"
"Nikdy jsem neviděl situaci, kdy jsme jezdili v kvalifikaci na super-měkkých pneumatikách absolutně naplno a kdy docházelo ke spoustě chyb. Šlo o skutečně nátlakovou situaci. Proč bychom si tedy nemohli odnést pozitiva, upravit slabší stránky a podívat se na to znovu?" ptá se Fernley.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.