Force India přiznala, že nechtěla hlasovat pro návrat ke starému formátu kvalifikace. Zástupce šéfa týmu, Bob Fernley, vysvětluje její důvody. První (Q1) a druhá část (Q2) v novém podání podle něj byly lepší.
Podle něj tak rychlé změny nebyly nutné: "Změna v kvalifikaci byla provedena částečně kvůli závodu. Jak můžete učinit takové rozhodnutí, aniž byste odjeli závod? Nechtěli jsme hlasovat pro [návrat ke starému systému]. Žádal jsem, aby bylo zaznamenáno, že jsme z principu proti a že by se tomu měl dát čas."
"Doufám, že více lidí zaujme naše stanovisko a časem o tom budou přemýšlet. Pneumatiky, kvalifikace, všechno má dopad na závod. Možná jsme měli trochu počkat. Šlo o zbrklou reakci a já si myslím, že z toho vzešly velmi zajímavé věci," naznačuje dále zástupce šéfa Force Indie.
Nechtěli ale za každou cenu stát proti změně: "Force India neudělá nic, co by F1 škodilo. Bude tvrdě bojovat kvůli nedostatkům v systému, ale neudělá nic škodlivého, pokud to je v nejlepším zájmu a všichni to tak cítí. My jsme nebyli nezbytně proti, nýbrž proti rozhodnutí, ke kterému se dospěje bez dostatečného času na rozmyšlení."
Nelíbí se mu také, že se vše zavrhlo kvůli poslední části, ve které se moc nejezdilo. Ty předchozí dvě podle něj totiž byly zajímavější: "Kdy jsme naposledy viděli tolik akce během Q1 a Q2? Proč se musíme soustředit na Q3 a zahodit to, co se dělo v Q1? Q2 byla téměř lepší, tak proč to jen trochu neupravit?"
"Nikdy jsem neviděl situaci, kdy jsme jezdili v kvalifikaci na super-měkkých pneumatikách absolutně naplno a kdy docházelo ke spoustě chyb. Šlo o skutečně nátlakovou situaci. Proč bychom si tedy nemohli odnést pozitiva, upravit slabší stránky a podívat se na to znovu?" ptá se Fernley.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.