Force India přiznala, že nechtěla hlasovat pro návrat ke starému formátu kvalifikace. Zástupce šéfa týmu, Bob Fernley, vysvětluje její důvody. První (Q1) a druhá část (Q2) v novém podání podle něj byly lepší.
Podle něj tak rychlé změny nebyly nutné: "Změna v kvalifikaci byla provedena částečně kvůli závodu. Jak můžete učinit takové rozhodnutí, aniž byste odjeli závod? Nechtěli jsme hlasovat pro [návrat ke starému systému]. Žádal jsem, aby bylo zaznamenáno, že jsme z principu proti a že by se tomu měl dát čas."
"Doufám, že více lidí zaujme naše stanovisko a časem o tom budou přemýšlet. Pneumatiky, kvalifikace, všechno má dopad na závod. Možná jsme měli trochu počkat. Šlo o zbrklou reakci a já si myslím, že z toho vzešly velmi zajímavé věci," naznačuje dále zástupce šéfa Force Indie.
Nechtěli ale za každou cenu stát proti změně: "Force India neudělá nic, co by F1 škodilo. Bude tvrdě bojovat kvůli nedostatkům v systému, ale neudělá nic škodlivého, pokud to je v nejlepším zájmu a všichni to tak cítí. My jsme nebyli nezbytně proti, nýbrž proti rozhodnutí, ke kterému se dospěje bez dostatečného času na rozmyšlení."
Nelíbí se mu také, že se vše zavrhlo kvůli poslední části, ve které se moc nejezdilo. Ty předchozí dvě podle něj totiž byly zajímavější: "Kdy jsme naposledy viděli tolik akce během Q1 a Q2? Proč se musíme soustředit na Q3 a zahodit to, co se dělo v Q1? Q2 byla téměř lepší, tak proč to jen trochu neupravit?"
"Nikdy jsem neviděl situaci, kdy jsme jezdili v kvalifikaci na super-měkkých pneumatikách absolutně naplno a kdy docházelo ke spoustě chyb. Šlo o skutečně nátlakovou situaci. Proč bychom si tedy nemohli odnést pozitiva, upravit slabší stránky a podívat se na to znovu?" ptá se Fernley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.