Podle Carlose Sainze mezi ním a jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem nedojde na žádné vleklé spory ani napětí po Velké ceně Austrálie, kde jsme byli svědky velmi emotivních rádiových hlášek a pozávodních komentářů.
Verstappen byl naštvaný, když tým nezasáhl a nenařídil Sainzovi, aby jej před sebe pustil, protože cítil, že je mnohem rychlejší. Pod vlivem emocí došlo dokonce ke konci závodu ke vzájemnému kontaktu, po němž šel Max do smyku.
"Po celý závod jsem byl mnohem rychlejší než Carlos. Pak jsme se zasekli [za Palmerem] a nebyla šance na předjetí. Jsem frustrován a zklamán, snad se nám povede příště lépe," hodnotil Verstappen, jenž celou situaci během závodu označil za ******** vtip.
Sainz to bezprostředně po závodě hodnotil slovy: "Poslechl jsem si jeho [Verstappenovo] rádio, byly to zajímavé hlášky. Určitě si nezasloužil to, co chtěl." Oba dojeli nakonec na 9. a 10. místě, přitom dle rychlosti svého vozu STR11 měli v Melbourne na mnohem víc, což je i celý tým Toro Rosso hodně mrzí. Situace mezi týmovými kolegy však podle něj kvůli tomu vypjatá nebude: "Myslím, že jde o zdravou rivalitu. Alespoň z mé strany nemám s nikým absolutně žádné problémy."
"Moc jsme přes rádio nekomunikovali, není moc co vysvětlovat. Zkrátka jsem byl za Jolyonem [Palmerem], řekli mi, abych na to zatlačil a předjel jej. Pak jsem se dostal za Williams [Bottase], který na rovinkách úplně létal. Předjel jsem, tuším, osm nebo deset aut, takže jsem nepromeškal žádné předjetí, jen některá byla náročná. Na této trati se moc lehce nepředjíždí," vysvětluje Sainz.
Ke kontaktu s Verstappenem řekl: "Zezadu se mě dotkl, viděl jsem v zrcátku, jak se roztočil. Šlo o zajímavý závod - na limitu, ale taková má F1 být. Myslím, že jsme si zasloužili mnohem lepší konečnou pozici, obzvlášť po tolika předjetích. Ale hodně jsem si to užil a myslím, že tam nebudou žádné potíže, alespoň ne z mé strany."
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.