Piloti Mercedesu neodstartovali do Velké ceny Austrálie nejlépe. Sebastian Vettel se dostal do čela, Lewis Hamilton se přitom propadl dokonce až na šestou příčku.
Rosberg byl rozhodnutý, že využije pomalejšího rozjezdu svého týmového kolegy a že se prvního místa nevzdá. Jenže Vettel dokázal brzdit ještě později, a tak byl Němec v první zatáčce o něco širší. Doplatil na to Hamilton, který na poslední chvíli ještě zpomalil a uhnul více k vnějšímu okraji, což využili Räikkönen, Verstappen i Massa.
Někteří obviňovali Rosberga, že záměrně svého týmového kolegu vyvezl ven. Ten se však bránil tím, že se soustředil jen na souboj s Vettelem a neměl čas pořádně sledovat, co se děje za ním.
"Jo, start byl OK, ale stál jsem na špinavé straně roštu, takže jsem očekával, že se kluci vlevo rozjedou o něco lépe. Se Sebastianem to bylo velmi těsné. Zkrátka jsem se snažil si pro to jít do první zatáčky, ale Sebastian odvedl skvělou práci: brzdil na limitu, a tak jsem se tam z vnitřní strany zkrátka nemohl dostat a musel jsem se stáhnout. Bylo to fajn, ale zároveň zklamání, když mě o další pozici připravil po startu Kimi," popisuje svůj začátek závodu Rosberg.
A jak na to reagoval jeho týmový kolega Hamilton? "Můj start byl celkem rušný, ale naštěstí jsem nepřišel k žádnému poškození [ve skutečnosti ke kontaktu s Rosbergem a drobnému poškození bočnice předního křídla došlo], ale očividně jsem hodně ztratil."
"Při rozjezdu jsem se propadl asi na třetí nebo čtvrté místo. Byl jsem na vnějšku vedle Nica a Nico byl donucen jet zeširoka. Protože jsem byl na vnějšku vedle něj, takže jsem musel trochu vyjet na astroturf a trávu, takže jsem něco ztratil. Předjelo mě celkem dost lidí. Pak jsem musel něco zkusit a probojovat se zpět. Šlo o tvrdou práci, ale užil jsem si jí," vysvětluje Hamilton.
@f1fanatic_co_uk HAM to media: "Never said that (I'm unhappy with Nico). He locked up, I took evasive action. Nothing intentional from him"
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 21, 2016Některá senzacechtivá média ale jeho výrok překroutila - podle nich obvinil Rosberga z toho, že jej záměrně vytlačil z dráhy: "Nikdy jsem to neřekl, že jsem byl s Nicem nespokojený. Zablokoval kola, já jsem musel sáhnout po úhybném manévru. Nebylo to od něj záměrné."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.