Piloti Mercedesu neodstartovali do Velké ceny Austrálie nejlépe. Sebastian Vettel se dostal do čela, Lewis Hamilton se přitom propadl dokonce až na šestou příčku.
Rosberg byl rozhodnutý, že využije pomalejšího rozjezdu svého týmového kolegy a že se prvního místa nevzdá. Jenže Vettel dokázal brzdit ještě později, a tak byl Němec v první zatáčce o něco širší. Doplatil na to Hamilton, který na poslední chvíli ještě zpomalil a uhnul více k vnějšímu okraji, což využili Räikkönen, Verstappen i Massa.
Někteří obviňovali Rosberga, že záměrně svého týmového kolegu vyvezl ven. Ten se však bránil tím, že se soustředil jen na souboj s Vettelem a neměl čas pořádně sledovat, co se děje za ním.
"Jo, start byl OK, ale stál jsem na špinavé straně roštu, takže jsem očekával, že se kluci vlevo rozjedou o něco lépe. Se Sebastianem to bylo velmi těsné. Zkrátka jsem se snažil si pro to jít do první zatáčky, ale Sebastian odvedl skvělou práci: brzdil na limitu, a tak jsem se tam z vnitřní strany zkrátka nemohl dostat a musel jsem se stáhnout. Bylo to fajn, ale zároveň zklamání, když mě o další pozici připravil po startu Kimi," popisuje svůj začátek závodu Rosberg.
A jak na to reagoval jeho týmový kolega Hamilton? "Můj start byl celkem rušný, ale naštěstí jsem nepřišel k žádnému poškození [ve skutečnosti ke kontaktu s Rosbergem a drobnému poškození bočnice předního křídla došlo], ale očividně jsem hodně ztratil."
"Při rozjezdu jsem se propadl asi na třetí nebo čtvrté místo. Byl jsem na vnějšku vedle Nica a Nico byl donucen jet zeširoka. Protože jsem byl na vnějšku vedle něj, takže jsem musel trochu vyjet na astroturf a trávu, takže jsem něco ztratil. Předjelo mě celkem dost lidí. Pak jsem musel něco zkusit a probojovat se zpět. Šlo o tvrdou práci, ale užil jsem si jí," vysvětluje Hamilton.
@f1fanatic_co_uk HAM to media: "Never said that (I'm unhappy with Nico). He locked up, I took evasive action. Nothing intentional from him"
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 21, 2016Některá senzacechtivá média ale jeho výrok překroutila - podle nich obvinil Rosberga z toho, že jej záměrně vytlačil z dráhy: "Nikdy jsem to neřekl, že jsem byl s Nicem nespokojený. Zablokoval kola, já jsem musel sáhnout po úhybném manévru. Nebylo to od něj záměrné."
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.