Piloti Mercedesu neodstartovali do Velké ceny Austrálie nejlépe. Sebastian Vettel se dostal do čela, Lewis Hamilton se přitom propadl dokonce až na šestou příčku.
Rosberg byl rozhodnutý, že využije pomalejšího rozjezdu svého týmového kolegy a že se prvního místa nevzdá. Jenže Vettel dokázal brzdit ještě později, a tak byl Němec v první zatáčce o něco širší. Doplatil na to Hamilton, který na poslední chvíli ještě zpomalil a uhnul více k vnějšímu okraji, což využili Räikkönen, Verstappen i Massa.
Někteří obviňovali Rosberga, že záměrně svého týmového kolegu vyvezl ven. Ten se však bránil tím, že se soustředil jen na souboj s Vettelem a neměl čas pořádně sledovat, co se děje za ním.
"Jo, start byl OK, ale stál jsem na špinavé straně roštu, takže jsem očekával, že se kluci vlevo rozjedou o něco lépe. Se Sebastianem to bylo velmi těsné. Zkrátka jsem se snažil si pro to jít do první zatáčky, ale Sebastian odvedl skvělou práci: brzdil na limitu, a tak jsem se tam z vnitřní strany zkrátka nemohl dostat a musel jsem se stáhnout. Bylo to fajn, ale zároveň zklamání, když mě o další pozici připravil po startu Kimi," popisuje svůj začátek závodu Rosberg.
A jak na to reagoval jeho týmový kolega Hamilton? "Můj start byl celkem rušný, ale naštěstí jsem nepřišel k žádnému poškození [ve skutečnosti ke kontaktu s Rosbergem a drobnému poškození bočnice předního křídla došlo], ale očividně jsem hodně ztratil."
"Při rozjezdu jsem se propadl asi na třetí nebo čtvrté místo. Byl jsem na vnějšku vedle Nica a Nico byl donucen jet zeširoka. Protože jsem byl na vnějšku vedle něj, takže jsem musel trochu vyjet na astroturf a trávu, takže jsem něco ztratil. Předjelo mě celkem dost lidí. Pak jsem musel něco zkusit a probojovat se zpět. Šlo o tvrdou práci, ale užil jsem si jí," vysvětluje Hamilton.
@f1fanatic_co_uk HAM to media: "Never said that (I'm unhappy with Nico). He locked up, I took evasive action. Nothing intentional from him"
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 21, 2016Některá senzacechtivá média ale jeho výrok překroutila - podle nich obvinil Rosberga z toho, že jej záměrně vytlačil z dráhy: "Nikdy jsem to neřekl, že jsem byl s Nicem nespokojený. Zablokoval kola, já jsem musel sáhnout po úhybném manévru. Nebylo to od něj záměrné."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.