Piloti Mercedesu neodstartovali do Velké ceny Austrálie nejlépe. Sebastian Vettel se dostal do čela, Lewis Hamilton se přitom propadl dokonce až na šestou příčku.
Rosberg byl rozhodnutý, že využije pomalejšího rozjezdu svého týmového kolegy a že se prvního místa nevzdá. Jenže Vettel dokázal brzdit ještě později, a tak byl Němec v první zatáčce o něco širší. Doplatil na to Hamilton, který na poslední chvíli ještě zpomalil a uhnul více k vnějšímu okraji, což využili Räikkönen, Verstappen i Massa.
Někteří obviňovali Rosberga, že záměrně svého týmového kolegu vyvezl ven. Ten se však bránil tím, že se soustředil jen na souboj s Vettelem a neměl čas pořádně sledovat, co se děje za ním.
"Jo, start byl OK, ale stál jsem na špinavé straně roštu, takže jsem očekával, že se kluci vlevo rozjedou o něco lépe. Se Sebastianem to bylo velmi těsné. Zkrátka jsem se snažil si pro to jít do první zatáčky, ale Sebastian odvedl skvělou práci: brzdil na limitu, a tak jsem se tam z vnitřní strany zkrátka nemohl dostat a musel jsem se stáhnout. Bylo to fajn, ale zároveň zklamání, když mě o další pozici připravil po startu Kimi," popisuje svůj začátek závodu Rosberg.
A jak na to reagoval jeho týmový kolega Hamilton? "Můj start byl celkem rušný, ale naštěstí jsem nepřišel k žádnému poškození [ve skutečnosti ke kontaktu s Rosbergem a drobnému poškození bočnice předního křídla došlo], ale očividně jsem hodně ztratil."
"Při rozjezdu jsem se propadl asi na třetí nebo čtvrté místo. Byl jsem na vnějšku vedle Nica a Nico byl donucen jet zeširoka. Protože jsem byl na vnějšku vedle něj, takže jsem musel trochu vyjet na astroturf a trávu, takže jsem něco ztratil. Předjelo mě celkem dost lidí. Pak jsem musel něco zkusit a probojovat se zpět. Šlo o tvrdou práci, ale užil jsem si jí," vysvětluje Hamilton.
@f1fanatic_co_uk HAM to media: "Never said that (I'm unhappy with Nico). He locked up, I took evasive action. Nothing intentional from him"
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 21, 2016Některá senzacechtivá média ale jeho výrok překroutila - podle nich obvinil Rosberga z toho, že jej záměrně vytlačil z dráhy: "Nikdy jsem to neřekl, že jsem byl s Nicem nespokojený. Zablokoval kola, já jsem musel sáhnout po úhybném manévru. Nebylo to od něj záměrné."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.