Sebastian Vettel dojel ve Velké ceně Austrálie třetí, stejně jako minulý rok. Nálada u rudého týmu je však letos mnohem lepší, stejně jako očekávání.
Zatímco loni na vítězný Mercedes chybělo Sebovi 34,523 sekundy, letos ztrácel jen 9,643 sekundy - a to ještě v první části závodu až do 35. kola vedl. Jak hodnotí srovnání začátků sezóny 2015 a 2016?
"Samozřejmě, že letos očekáváme více. Loni to bylo tak trochu neznámou. Myslím, že jsme byli spokojeni s pódiem potom, co jsme Ferrari a já prožili v roce 2014. Letos jsme přijeli s většími očekáváními. Když skončíte druzí mezi konstruktéry, pak přirozeně chcete bojovat o víc," popisuje Vettel.
"Myslím, že jsme dokázali stáhnout ztrátu více než ostatní, proto z toho plyne spousta pozitivních věcí. Doma v Maranellu jsme na tomto voze hodně zapracovali a myslím, že jde o to správné auto, které by nám mělo umožnit dostat tyto kluky [Mercedesu] pod velký tlak," očekává pilot Ferrari ověnčený čtyřmi tituly.
"Víme, že je laťka vysoko, ale jak jsem řekl, jsme na správné cestě, věci do sebe začínají zapadat, takže nejde o úplně stejný výsledek - myslím, že Nico byl loni druhý. Jsem si jistý, že z toho má radost, ale celkově jsme mnohem blíže, takže to je mnohem pozitivnější," dodává Vettel.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.