MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Austrálie?
Scuderia a Williams dnes dokázali odbavit Vettela a Bottase za 2,4 sekundy, Němec v barvách rudého týmu však měl o něco rychlejší celkový čas strávený v boxové uličce.
Stáj z Grove zapracovala výborně také na svém druhém voze, když Massu zvládla přezout za 2,5 sekundy. Ferrari na druhou stranu pokazilo svému zástupci zastávku v 35. kole, když mechanik trochu déle bojoval s levým předním kolem.
Obě zastávky pod 2,7 s absolvovali piloti Mercedesu, do tří sekund se vlezl jednou Red Bull s Ricciardem a McLaren s Buttonem. Horké chvilky prožil Verstappen, který po špatné komunikaci přijel do boxů v 32. kole, aniž by ho jeho mechanici očekávali.
Všichni piloti využili přerušení závodů červenými vlajkami po hrůzostrašně vyhlížející Alonsově nehodě. Nejvíce na ní vydělal Grosjean s Haasem, který svou první zastávku teprve chystal. Během závodu tedy vůbec nestavěl a Haas bral díky jeho 6. místo body hned při svém debutu, jak v zimě odvážně prohlašoval.
Osm pilotů dnes díky novým pravidlům využilo hned tři různé sady. Díky tomu jsme viděli pestrou škálu strategií a přílišnou agresivitu Ferrari, které díky své volbě přišlo o možnost vybojovat vítězství. Nejlepší trojici však dělilo jen 10 vteřin, proto letos můžeme očekávat vyrovnané a napínavé velké ceny.
Většina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké nasadili jen Grosjean, Hülkenberg, Bottas, Pérez, Button a Gutiérrez. Pouze jednou měnil pneumatiky Grosjean, osm jezdců stavělo dvakrát (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Nasr, Palmer, Pérez a Rosberg), sedm jezdců třikrát (Button, Magnussen, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Vettel, Wehrlein). Do cíle nedojela šestice jezdců.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Vettel (17 kol), na měkkých Ricciardo (24 kol) a na středně-tvrdých Hamilton s Magnussenem (41 kol, tj. 70,7 % závodu).
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.