MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Austrálie?
Scuderia a Williams dnes dokázali odbavit Vettela a Bottase za 2,4 sekundy, Němec v barvách rudého týmu však měl o něco rychlejší celkový čas strávený v boxové uličce.
Stáj z Grove zapracovala výborně také na svém druhém voze, když Massu zvládla přezout za 2,5 sekundy. Ferrari na druhou stranu pokazilo svému zástupci zastávku v 35. kole, když mechanik trochu déle bojoval s levým předním kolem.
Obě zastávky pod 2,7 s absolvovali piloti Mercedesu, do tří sekund se vlezl jednou Red Bull s Ricciardem a McLaren s Buttonem. Horké chvilky prožil Verstappen, který po špatné komunikaci přijel do boxů v 32. kole, aniž by ho jeho mechanici očekávali.
Všichni piloti využili přerušení závodů červenými vlajkami po hrůzostrašně vyhlížející Alonsově nehodě. Nejvíce na ní vydělal Grosjean s Haasem, který svou první zastávku teprve chystal. Během závodu tedy vůbec nestavěl a Haas bral díky jeho 6. místo body hned při svém debutu, jak v zimě odvážně prohlašoval.
Osm pilotů dnes díky novým pravidlům využilo hned tři různé sady. Díky tomu jsme viděli pestrou škálu strategií a přílišnou agresivitu Ferrari, které díky své volbě přišlo o možnost vybojovat vítězství. Nejlepší trojici však dělilo jen 10 vteřin, proto letos můžeme očekávat vyrovnané a napínavé velké ceny.
Většina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké nasadili jen Grosjean, Hülkenberg, Bottas, Pérez, Button a Gutiérrez. Pouze jednou měnil pneumatiky Grosjean, osm jezdců stavělo dvakrát (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Nasr, Palmer, Pérez a Rosberg), sedm jezdců třikrát (Button, Magnussen, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Vettel, Wehrlein). Do cíle nedojela šestice jezdců.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Vettel (17 kol), na měkkých Ricciardo (24 kol) a na středně-tvrdých Hamilton s Magnussenem (41 kol, tj. 70,7 % závodu).
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.