MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Austrálie?
Scuderia a Williams dnes dokázali odbavit Vettela a Bottase za 2,4 sekundy, Němec v barvách rudého týmu však měl o něco rychlejší celkový čas strávený v boxové uličce.
Stáj z Grove zapracovala výborně také na svém druhém voze, když Massu zvládla přezout za 2,5 sekundy. Ferrari na druhou stranu pokazilo svému zástupci zastávku v 35. kole, když mechanik trochu déle bojoval s levým předním kolem.
Obě zastávky pod 2,7 s absolvovali piloti Mercedesu, do tří sekund se vlezl jednou Red Bull s Ricciardem a McLaren s Buttonem. Horké chvilky prožil Verstappen, který po špatné komunikaci přijel do boxů v 32. kole, aniž by ho jeho mechanici očekávali.
Všichni piloti využili přerušení závodů červenými vlajkami po hrůzostrašně vyhlížející Alonsově nehodě. Nejvíce na ní vydělal Grosjean s Haasem, který svou první zastávku teprve chystal. Během závodu tedy vůbec nestavěl a Haas bral díky jeho 6. místo body hned při svém debutu, jak v zimě odvážně prohlašoval.
Osm pilotů dnes díky novým pravidlům využilo hned tři různé sady. Díky tomu jsme viděli pestrou škálu strategií a přílišnou agresivitu Ferrari, které díky své volbě přišlo o možnost vybojovat vítězství. Nejlepší trojici však dělilo jen 10 vteřin, proto letos můžeme očekávat vyrovnané a napínavé velké ceny.
Většina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké nasadili jen Grosjean, Hülkenberg, Bottas, Pérez, Button a Gutiérrez. Pouze jednou měnil pneumatiky Grosjean, osm jezdců stavělo dvakrát (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Nasr, Palmer, Pérez a Rosberg), sedm jezdců třikrát (Button, Magnussen, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Vettel, Wehrlein). Do cíle nedojela šestice jezdců.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Vettel (17 kol), na měkkých Ricciardo (24 kol) a na středně-tvrdých Hamilton s Magnussenem (41 kol, tj. 70,7 % závodu).
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.