Zastávky v boxech: Ferrari nejrychlejší, Hamilton s nejdelším stintem

Zastávka v boxech u Ferrari
Zastávka v boxech u Ferrari, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 20. března 2016 11:20
Sdílej:

MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle dnes týmy přezouvaly v boxech a s jakými strategiemi piloti odjeli Velkou cenu Austrálie?

Scuderia a Williams dnes dokázali odbavit Vettela a Bottase za 2,4 sekundy, Němec v barvách rudého týmu však měl o něco rychlejší celkový čas strávený v boxové uličce.

Stáj z Grove zapracovala výborně také na svém druhém voze, když Massu zvládla přezout za 2,5 sekundy. Ferrari na druhou stranu pokazilo svému zástupci zastávku v 35. kole, když mechanik trochu déle bojoval s levým předním kolem.

Obě zastávky pod 2,7 s absolvovali piloti Mercedesu, do tří sekund se vlezl jednou Red Bull s Ricciardem a McLaren s Buttonem. Horké chvilky prožil Verstappen, který po špatné komunikaci přijel do boxů v 32. kole, aniž by ho jeho mechanici očekávali.

Všichni piloti využili přerušení závodů červenými vlajkami po hrůzostrašně vyhlížející Alonsově nehodě. Nejvíce na ní vydělal Grosjean s Haasem, který svou první zastávku teprve chystal. Během závodu tedy vůbec nestavěl a Haas bral díky jeho 6. místo body hned při svém debutu, jak v zimě odvážně prohlašoval.

Osm pilotů dnes díky novým pravidlům využilo hned tři různé sady. Díky tomu jsme viděli pestrou škálu strategií a přílišnou agresivitu Ferrari, které díky své volbě přišlo o možnost vybojovat vítězství. Nejlepší trojici však dělilo jen 10 vteřin, proto letos můžeme očekávat vyrovnané a napínavé velké ceny.

Většina pilotů startovala na super-měkkých pneumatikách, měkké nasadili jen Grosjean, Hülkenberg, Bottas, Pérez, Button a Gutiérrez. Pouze jednou měnil pneumatiky Grosjean, osm jezdců stavělo dvakrát (Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Massa, Nasr, Palmer, Pérez a Rosberg), sedm jezdců třikrát (Button, Magnussen, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Vettel, Wehrlein). Do cíle nedojela šestice jezdců.

Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách zvládl Vettel (17 kol), na měkkých Ricciardo (24 kol) a na středně-tvrdých Hamilton s Magnussenem (41 kol, tj. 70,7 % závodu).

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.