Ferrari bylo celkem pohodlně ve vedení závodu od prvního kola, po červené vlajce ale strategicky prohrálo, kde se stala chyba?
Zrekapitulujeme si situaci. Vettel byl ve vedení na super měkkých pneumatikách, které dostal pár kol před zastavením závodu. Stejně na tom byl jeho kolega Kimi Räikkönen. Rosberg při zastávkách v boxech Räikkönena předjel a dostal se na druhé místo, měl nasazené měkké pneumatiky. Hamilton byl 7. se středně-tvrdými pneumatikami. Při červených vlajkách se na autě může pracovat a mohou se měnit pneumatiky. Je to v podstatě zastávka zadarmo.
Mercedes toho využil a Rosbergovi nasadil středně-tvrdé pneumatiky, které měl Hamilton. Ferrari ale zůstalo na super měkkých gumách. Je nutné podotknout, že oběma pilotům Mercedesu safety car i červená vlajka značně pomohla. Nebýt jí, Hamilton by byl více zaseknutý v provozu a Rosberg by musel ještě jednou do boxů (jako Vettel).
Každý si položil stejnou otázku: Proč Ferrari nenasadilo středně-tvrdé pneumatiky jako Mercedes? První informace hovoří jasně. Během víkendu se na středně-tvrdou směs vůbec nedostalo. Piloti s ní neměli žádné zkušenosti v Melbourne, netušili, kolik toho vydrží ani jak rychle se zahřejí. Auto na tuto směs nebylo nastavené.
Proto je otázka, zdali tuto strategii popisovat jako agresivní, jak to řekl Vettel, nebo jestli nebyla konzervativní, protože Ferrari vsadilo na ověřené řešení. Mercedes měl z testů navíc najeto hodně kol na této směsi, takže mohl mít relativní výhodu oproti měkkým směsím, které téměř nenasadil.
Podle informací Sky Sports Mercedes málem na středně-tvrdých pneumatikách nedojel do konce. Inženýr, který měl na starosti pneumatiky, prohlásil, že odejdou pět kol před koncem závodu. Prý s nimi měl větší problém Rosberg, který je nasadil později.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.