Ferrari bylo celkem pohodlně ve vedení závodu od prvního kola, po červené vlajce ale strategicky prohrálo, kde se stala chyba?
Zrekapitulujeme si situaci. Vettel byl ve vedení na super měkkých pneumatikách, které dostal pár kol před zastavením závodu. Stejně na tom byl jeho kolega Kimi Räikkönen. Rosberg při zastávkách v boxech Räikkönena předjel a dostal se na druhé místo, měl nasazené měkké pneumatiky. Hamilton byl 7. se středně-tvrdými pneumatikami. Při červených vlajkách se na autě může pracovat a mohou se měnit pneumatiky. Je to v podstatě zastávka zadarmo.
Mercedes toho využil a Rosbergovi nasadil středně-tvrdé pneumatiky, které měl Hamilton. Ferrari ale zůstalo na super měkkých gumách. Je nutné podotknout, že oběma pilotům Mercedesu safety car i červená vlajka značně pomohla. Nebýt jí, Hamilton by byl více zaseknutý v provozu a Rosberg by musel ještě jednou do boxů (jako Vettel).
Každý si položil stejnou otázku: Proč Ferrari nenasadilo středně-tvrdé pneumatiky jako Mercedes? První informace hovoří jasně. Během víkendu se na středně-tvrdou směs vůbec nedostalo. Piloti s ní neměli žádné zkušenosti v Melbourne, netušili, kolik toho vydrží ani jak rychle se zahřejí. Auto na tuto směs nebylo nastavené.
Proto je otázka, zdali tuto strategii popisovat jako agresivní, jak to řekl Vettel, nebo jestli nebyla konzervativní, protože Ferrari vsadilo na ověřené řešení. Mercedes měl z testů navíc najeto hodně kol na této směsi, takže mohl mít relativní výhodu oproti měkkým směsím, které téměř nenasadil.
Podle informací Sky Sports Mercedes málem na středně-tvrdých pneumatikách nedojel do konce. Inženýr, který měl na starosti pneumatiky, prohlásil, že odejdou pět kol před koncem závodu. Prý s nimi měl větší problém Rosberg, který je nasadil později.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.