Přinášíme důležité informace, které potřebujete vědět před startem závodu.
V neděli ráno australského času se odehrála důležitá schůzka mezi týmy a jezdci, kde se ještě částečně měnila pravidla.
Asi nejdůležitější pro závod je lehké uvolnění pravidel komunikace mezi týmy a jezdci. Jezdci to totiž kritizovali, a tak se všichni shodli, že pravidla budou mírnější. Má se to týkat hlavně strategie, kdy jezdci mohou s týmem diskutovat různé strategie.
Včera bylo zakázáno odhazovat slídy z hledí na trať, dneska byl tento zákaz posunut na později.
Dále se týmy dohodly na navrácení starého formátu kvalifikace, ještě je potřeba schválení strategickou skupinou a FIA. Podrobnosti přinášíme v dalším článku.
V Austrálii je slunné počasí, jak bylo řečeno v předpovědi. Týmy nejspíše vsadí na dvě až tři zastávky v boxech. Mercedes by mohl vsadit na dvě, ale ostatní týmy možná budou muset vsadit na tři kvůli opotřebení. Samozřejmě se nezapomeňte ještě podívat na startovní rošt.
O vyloučení Williamsu jsme dnes nic neslyšeli. Vypadá to ale, že bude startovat na 16. místě. Dostal trest +5 míst za výměnu převodovky.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.