Přinášíme důležité informace, které potřebujete vědět před startem závodu.
V neděli ráno australského času se odehrála důležitá schůzka mezi týmy a jezdci, kde se ještě částečně měnila pravidla.
Asi nejdůležitější pro závod je lehké uvolnění pravidel komunikace mezi týmy a jezdci. Jezdci to totiž kritizovali, a tak se všichni shodli, že pravidla budou mírnější. Má se to týkat hlavně strategie, kdy jezdci mohou s týmem diskutovat různé strategie.
Včera bylo zakázáno odhazovat slídy z hledí na trať, dneska byl tento zákaz posunut na později.
Dále se týmy dohodly na navrácení starého formátu kvalifikace, ještě je potřeba schválení strategickou skupinou a FIA. Podrobnosti přinášíme v dalším článku.
V Austrálii je slunné počasí, jak bylo řečeno v předpovědi. Týmy nejspíše vsadí na dvě až tři zastávky v boxech. Mercedes by mohl vsadit na dvě, ale ostatní týmy možná budou muset vsadit na tři kvůli opotřebení. Samozřejmě se nezapomeňte ještě podívat na startovní rošt.
O vyloučení Williamsu jsme dnes nic neslyšeli. Vypadá to ale, že bude startovat na 16. místě. Dostal trest +5 míst za výměnu převodovky.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.