Ani samotnému Berniemu Ecclestonovi se dnešní dění na trati nelíbilo. Šéfové týmu F1 je se dohodly na okamžitému návratu k předchozímu formátu.
Po kritice ze strany fanoušků, jezdců i šéfů týmů F1 byla na zítra svolána schůzka ohledně kvalifikace. Hovoří se o návratu ke starému formátu a to ať pro celou kvalifikaci či pouze její poslední část. "Byl bych překvapen, kdyby někdo nesouhlasil. Zkusili jsme to, nefungovalo to. Do Bahrajnu to vyřešme," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner.
Bernie Ecclestone v Austrálii sice není, avšak i on sdělil svůj názor na dnešní dění na trati i mimo ni. "Sledoval jsem to a musím říci, že jsem tím od první chvíle nebyl nadšen. Byla to pořádná blbost. Ale to teď máme, dokud to nebudeme moci změnit," uvedl pro Autosport.
Hájí se tím, že měl tento formát zajistit to, že pokud někdo udělá chybu, může se zamíchat pořadí. "Ale Mercedes je prostě velmi, velmi rychlý," komentuje situaci. Podle něj se na novém formátu může ještě pracovat, ale nerad by se vracel k tomu starému.
"Řeknu vám, co by se stalo. Mercedes by byl první a druhý. Jednoduché. A já nechci, abych já nebo vy mohl předvíat, jak to dopadne na startu a jak to bude vypadat v cíli. Mohli bychom vše vsadit na Hamiltona a to fanoušci nechtějí. Pokud máte lístky na závod, měli bychom hovořit o tom, jestli Hamilton musel máknout, jestli je Ferrari rychlé a nebo se před ně dostane ještě někdo jiný. Ale to nyní nejde a to je ten problém," nechal se slyšet.
On sám prý například navrhoval také variantu starého formátu s tím, že by se vítězům přičítaly trestné body v podobě sekund připočtených ke kvalifikačnímu času.
Aktualizace: 20.3.2016
Hlasování proti novému systému dospělo ke shodě. Týmy se na dnešní schůzce dohodly k návratu ke starému formátu kvalifkace a to s okamžitým efektem. Po úředním schválení komise F1 a Světové rady motorsportu bude kvalifikace již od následujícího závodu v Bahrajnu v tradičním stylu z let 2006-2015.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.