Ani samotnému Berniemu Ecclestonovi se dnešní dění na trati nelíbilo. Šéfové týmu F1 je se dohodly na okamžitému návratu k předchozímu formátu.
Po kritice ze strany fanoušků, jezdců i šéfů týmů F1 byla na zítra svolána schůzka ohledně kvalifikace. Hovoří se o návratu ke starému formátu a to ať pro celou kvalifikaci či pouze její poslední část. "Byl bych překvapen, kdyby někdo nesouhlasil. Zkusili jsme to, nefungovalo to. Do Bahrajnu to vyřešme," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner.
Bernie Ecclestone v Austrálii sice není, avšak i on sdělil svůj názor na dnešní dění na trati i mimo ni. "Sledoval jsem to a musím říci, že jsem tím od první chvíle nebyl nadšen. Byla to pořádná blbost. Ale to teď máme, dokud to nebudeme moci změnit," uvedl pro Autosport.
Hájí se tím, že měl tento formát zajistit to, že pokud někdo udělá chybu, může se zamíchat pořadí. "Ale Mercedes je prostě velmi, velmi rychlý," komentuje situaci. Podle něj se na novém formátu může ještě pracovat, ale nerad by se vracel k tomu starému.
"Řeknu vám, co by se stalo. Mercedes by byl první a druhý. Jednoduché. A já nechci, abych já nebo vy mohl předvíat, jak to dopadne na startu a jak to bude vypadat v cíli. Mohli bychom vše vsadit na Hamiltona a to fanoušci nechtějí. Pokud máte lístky na závod, měli bychom hovořit o tom, jestli Hamilton musel máknout, jestli je Ferrari rychlé a nebo se před ně dostane ještě někdo jiný. Ale to nyní nejde a to je ten problém," nechal se slyšet.
On sám prý například navrhoval také variantu starého formátu s tím, že by se vítězům přičítaly trestné body v podobě sekund připočtených ke kvalifikačnímu času.
Aktualizace: 20.3.2016
Hlasování proti novému systému dospělo ke shodě. Týmy se na dnešní schůzce dohodly k návratu ke starému formátu kvalifkace a to s okamžitým efektem. Po úředním schválení komise F1 a Světové rady motorsportu bude kvalifikace již od následujícího závodu v Bahrajnu v tradičním stylu z let 2006-2015.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.