Kvůli loňským problémům s pneumatikami musí týmy dodat komisařům a Pirelli informace o zavěšení. Mezi ně patří například diskutované odklony kol, Willams tak ale neučinil před kvalifikací, jak nařizují pravidla.
Po loňských problémech jsou týmy F1 mnohem více kontrolovány, jak pracují s pneumatikami, jaké mají teploty, tlak či odklon kol. Pirelli vydává směrnice, podle kterých se týmy musí řídit a které jsou bedlivě kontrolovány. Právě kvůli kontrole musí týmy odevzdat papír s nastavením důležitých parametrů zavěšení.
Zřejmě se tak mělo stát před samotnou kvalifikací. Ostatní týmy tento papír odevzdaly, ale Williams nikoliv. Tuto informaci před chvíli přinesl kanál Sky Sports. Williams tímto jasně porušil pravidla.
Nicméně se zatím neví, jaké důsledky by mělo, pokud by byl tým vyšetřován a z porušení pravidel shledán vinným.
Aktualizace:
Williams před letošním ročníkem výše zmíněné papíry s parametry zavěšení modifikoval a zapomněl na jeden parametr, který FIA vyžaduje. To se ale dozvěděli 11 minut před startem kvalifikace, přičemž do jejího začátku museli papíry předělat, aktualizovat a zaslat FIA.
Ve Sportovních pravidlech se totiž píše, že každý tým musí poskytnou technickému delegátovi FIA informace o nastavení zavěšení před tím, než jeho vozy poprvé vyjedou z boxové uličky v kvalifikaci.
Do kvalifikace potom tým stihl FIA zaslat dokumenty jen k vozu Massy. V ohrožení je tak jen auto Bottase. Pat Symonds to komentuje slovy: "Může to vyústit ve vyloučení [Bottase] z kvalifikace. Doufám ale, že k tomu nedojde." V takovém případě se předpokládá, že by Bottas do závodu startoval z boxové uličky.
O vývoji kauzy vás budeme i nadále informovat.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.