Kvůli loňským problémům s pneumatikami musí týmy dodat komisařům a Pirelli informace o zavěšení. Mezi ně patří například diskutované odklony kol, Willams tak ale neučinil před kvalifikací, jak nařizují pravidla.
Po loňských problémech jsou týmy F1 mnohem více kontrolovány, jak pracují s pneumatikami, jaké mají teploty, tlak či odklon kol. Pirelli vydává směrnice, podle kterých se týmy musí řídit a které jsou bedlivě kontrolovány. Právě kvůli kontrole musí týmy odevzdat papír s nastavením důležitých parametrů zavěšení.
Zřejmě se tak mělo stát před samotnou kvalifikací. Ostatní týmy tento papír odevzdaly, ale Williams nikoliv. Tuto informaci před chvíli přinesl kanál Sky Sports. Williams tímto jasně porušil pravidla.
Nicméně se zatím neví, jaké důsledky by mělo, pokud by byl tým vyšetřován a z porušení pravidel shledán vinným.
Aktualizace:
Williams před letošním ročníkem výše zmíněné papíry s parametry zavěšení modifikoval a zapomněl na jeden parametr, který FIA vyžaduje. To se ale dozvěděli 11 minut před startem kvalifikace, přičemž do jejího začátku museli papíry předělat, aktualizovat a zaslat FIA.
Ve Sportovních pravidlech se totiž píše, že každý tým musí poskytnou technickému delegátovi FIA informace o nastavení zavěšení před tím, než jeho vozy poprvé vyjedou z boxové uličky v kvalifikaci.
Do kvalifikace potom tým stihl FIA zaslat dokumenty jen k vozu Massy. V ohrožení je tak jen auto Bottase. Pat Symonds to komentuje slovy: "Může to vyústit ve vyloučení [Bottase] z kvalifikace. Doufám ale, že k tomu nedojde." V takovém případě se předpokládá, že by Bottas do závodu startoval z boxové uličky.
O vývoji kauzy vás budeme i nadále informovat.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.