Kvůli loňským problémům s pneumatikami musí týmy dodat komisařům a Pirelli informace o zavěšení. Mezi ně patří například diskutované odklony kol, Willams tak ale neučinil před kvalifikací, jak nařizují pravidla.
Po loňských problémech jsou týmy F1 mnohem více kontrolovány, jak pracují s pneumatikami, jaké mají teploty, tlak či odklon kol. Pirelli vydává směrnice, podle kterých se týmy musí řídit a které jsou bedlivě kontrolovány. Právě kvůli kontrole musí týmy odevzdat papír s nastavením důležitých parametrů zavěšení.
Zřejmě se tak mělo stát před samotnou kvalifikací. Ostatní týmy tento papír odevzdaly, ale Williams nikoliv. Tuto informaci před chvíli přinesl kanál Sky Sports. Williams tímto jasně porušil pravidla.
Nicméně se zatím neví, jaké důsledky by mělo, pokud by byl tým vyšetřován a z porušení pravidel shledán vinným.
Aktualizace:
Williams před letošním ročníkem výše zmíněné papíry s parametry zavěšení modifikoval a zapomněl na jeden parametr, který FIA vyžaduje. To se ale dozvěděli 11 minut před startem kvalifikace, přičemž do jejího začátku museli papíry předělat, aktualizovat a zaslat FIA.
Ve Sportovních pravidlech se totiž píše, že každý tým musí poskytnou technickému delegátovi FIA informace o nastavení zavěšení před tím, než jeho vozy poprvé vyjedou z boxové uličky v kvalifikaci.
Do kvalifikace potom tým stihl FIA zaslat dokumenty jen k vozu Massy. V ohrožení je tak jen auto Bottase. Pat Symonds to komentuje slovy: "Může to vyústit ve vyloučení [Bottase] z kvalifikace. Doufám ale, že k tomu nedojde." V takovém případě se předpokládá, že by Bottas do závodu startoval z boxové uličky.
O vývoji kauzy vás budeme i nadále informovat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.