Kvůli loňským problémům s pneumatikami musí týmy dodat komisařům a Pirelli informace o zavěšení. Mezi ně patří například diskutované odklony kol, Willams tak ale neučinil před kvalifikací, jak nařizují pravidla.
Po loňských problémech jsou týmy F1 mnohem více kontrolovány, jak pracují s pneumatikami, jaké mají teploty, tlak či odklon kol. Pirelli vydává směrnice, podle kterých se týmy musí řídit a které jsou bedlivě kontrolovány. Právě kvůli kontrole musí týmy odevzdat papír s nastavením důležitých parametrů zavěšení.
Zřejmě se tak mělo stát před samotnou kvalifikací. Ostatní týmy tento papír odevzdaly, ale Williams nikoliv. Tuto informaci před chvíli přinesl kanál Sky Sports. Williams tímto jasně porušil pravidla.
Nicméně se zatím neví, jaké důsledky by mělo, pokud by byl tým vyšetřován a z porušení pravidel shledán vinným.
Aktualizace:
Williams před letošním ročníkem výše zmíněné papíry s parametry zavěšení modifikoval a zapomněl na jeden parametr, který FIA vyžaduje. To se ale dozvěděli 11 minut před startem kvalifikace, přičemž do jejího začátku museli papíry předělat, aktualizovat a zaslat FIA.
Ve Sportovních pravidlech se totiž píše, že každý tým musí poskytnou technickému delegátovi FIA informace o nastavení zavěšení před tím, než jeho vozy poprvé vyjedou z boxové uličky v kvalifikaci.
Do kvalifikace potom tým stihl FIA zaslat dokumenty jen k vozu Massy. V ohrožení je tak jen auto Bottase. Pat Symonds to komentuje slovy: "Může to vyústit ve vyloučení [Bottase] z kvalifikace. Doufám ale, že k tomu nedojde." V takovém případě se předpokládá, že by Bottas do závodu startoval z boxové uličky.
O vývoji kauzy vás budeme i nadále informovat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.