Nový formát kvalifikace měl zajistit promíchání startovního pole a 90 s boje mezi těmi nejlepšími o pole position. Výsledek? První dvě místa Mercedes, za nimi Ferrari. Tedy žádná novinka. A poslední minuty již byla trať prázdná. Šachovnicová vlajka oznámila konec třetí části, ale v podstatě již zcela zbytečně. A strhla se velká debata.
"Nelíbí se mi, tohle není akceptovatelné a musí se to změnit," uvedl například komentátor F1 pro SkySports Martin Brundle. A ačkoliv řada fanoušků i expertů a novinářů hledala na nové kvalifikaci něco pozitivního, nakonec je celkový dojem zcela negativní. Johnny Herbert to označil za ostudu.
Podle Christiana Hornera, šéfa Red Bullu se musejí fanouškům kvůli tomu omluvit a žádá okamžité zrušení. Podobně rozladěn je i šéf Mercedesu Toto Wolff, který ji označil za nesmyslnou, přestože jsou oba piloti týmu v čele. S návratem zpět ke starému formátu souhlasí také nevýkonný šéf týmu Niki Lauda.
A jak to vnímají piloti? "Hned jsme říkali, že to není správná cena a nemůžeme to pomlouvat ještě než to zkusíme. Ale inženýři měli pravdu," komentuje situaci Lewis Hamilton. "Je dobré, že to zkoušíme, ale měli bychom se vrátit ke starému systému," domnívá se Nico Rosberg.
Sebastian Vettel navíc nechápe, proč jsou všichni překvapeni tím, že se z kvalifikace stala fraška. "Říkali jsme, že se tohle stane, není to nijak vzrušující," uvedl.
Fanoušci jsou rozladěni a negativních reakcí přibývá. Někteří novináři vtipkují, že takovouto náladu cítili naposledy v roce 2005 během závodu v Indianapolis.
A například na twitteru Bernie Ecclestone dostal jasný vzkaz: Pokud něco není rozbité, neopravujte to!
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.