Nový formát kvalifikace měl zajistit promíchání startovního pole a 90 s boje mezi těmi nejlepšími o pole position. Výsledek? První dvě místa Mercedes, za nimi Ferrari. Tedy žádná novinka. A poslední minuty již byla trať prázdná. Šachovnicová vlajka oznámila konec třetí části, ale v podstatě již zcela zbytečně. A strhla se velká debata.
"Nelíbí se mi, tohle není akceptovatelné a musí se to změnit," uvedl například komentátor F1 pro SkySports Martin Brundle. A ačkoliv řada fanoušků i expertů a novinářů hledala na nové kvalifikaci něco pozitivního, nakonec je celkový dojem zcela negativní. Johnny Herbert to označil za ostudu.
Podle Christiana Hornera, šéfa Red Bullu se musejí fanouškům kvůli tomu omluvit a žádá okamžité zrušení. Podobně rozladěn je i šéf Mercedesu Toto Wolff, který ji označil za nesmyslnou, přestože jsou oba piloti týmu v čele. S návratem zpět ke starému formátu souhlasí také nevýkonný šéf týmu Niki Lauda.
A jak to vnímají piloti? "Hned jsme říkali, že to není správná cena a nemůžeme to pomlouvat ještě než to zkusíme. Ale inženýři měli pravdu," komentuje situaci Lewis Hamilton. "Je dobré, že to zkoušíme, ale měli bychom se vrátit ke starému systému," domnívá se Nico Rosberg.
Sebastian Vettel navíc nechápe, proč jsou všichni překvapeni tím, že se z kvalifikace stala fraška. "Říkali jsme, že se tohle stane, není to nijak vzrušující," uvedl.
Fanoušci jsou rozladěni a negativních reakcí přibývá. Někteří novináři vtipkují, že takovouto náladu cítili naposledy v roce 2005 během závodu v Indianapolis.
A například na twitteru Bernie Ecclestone dostal jasný vzkaz: Pokud něco není rozbité, neopravujte to!
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.