Pro Nica Rosberga nezačal závodní víkend v Austrálii zrovna nejlépe. Po nárazu do zdi promeškal téměř celý druhý trénink. Trať však byla po celou dobu mokrá a pilotovi Mercedesu se tak ulevilo.
Nico Rosberg v úvodu druhého pátečního tréninku na závod v Melbourne ztratil kontrolu nad svým vozem a v zatáčce č. 7 narazil do zdi.
Nicméně trať byla mokrá a piloti kroužili na přechodných pneumatikách až do konce tréninku. Rosberg se tak jako jeden z mála lidí v paddocku raduje, protože ztracený čas díky tomu není tak důležitý.
"Ulevilo se mi. Je pro mě dobré, že trať neoschla, protože teď to není takový problém," uvedl. "Nicméně není dobré, že je auto poškozené, to má daleko do ideálu," dodal k tomu.
Potvrdil, že nehoda byla jeho vinou. "Podmínky byly OK, na hraně, ale v pořádku. Šlápl jsem plyn moc a pokazil to," přiznal Němec.
Už se v duchu připravuje na sobotní kvalifikaci, která proběhne podle nových pravidel. "Zítra to bude velký den. Musíme ráno vyzkoušet simulaci závodu i kvalifikace. A odpoledne potom už kvalifikace. První jízda na super-měkké sadě pneumatik bude vzrušující, hodně přilnavosti a nová pravidla. Bude se toho dít hodně," těší se.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.