Pro Nica Rosberga nezačal závodní víkend v Austrálii zrovna nejlépe. Po nárazu do zdi promeškal téměř celý druhý trénink. Trať však byla po celou dobu mokrá a pilotovi Mercedesu se tak ulevilo.
Nico Rosberg v úvodu druhého pátečního tréninku na závod v Melbourne ztratil kontrolu nad svým vozem a v zatáčce č. 7 narazil do zdi.
Nicméně trať byla mokrá a piloti kroužili na přechodných pneumatikách až do konce tréninku. Rosberg se tak jako jeden z mála lidí v paddocku raduje, protože ztracený čas díky tomu není tak důležitý.
"Ulevilo se mi. Je pro mě dobré, že trať neoschla, protože teď to není takový problém," uvedl. "Nicméně není dobré, že je auto poškozené, to má daleko do ideálu," dodal k tomu.
Potvrdil, že nehoda byla jeho vinou. "Podmínky byly OK, na hraně, ale v pořádku. Šlápl jsem plyn moc a pokazil to," přiznal Němec.
Už se v duchu připravuje na sobotní kvalifikaci, která proběhne podle nových pravidel. "Zítra to bude velký den. Musíme ráno vyzkoušet simulaci závodu i kvalifikace. A odpoledne potom už kvalifikace. První jízda na super-měkké sadě pneumatik bude vzrušující, hodně přilnavosti a nová pravidla. Bude se toho dít hodně," těší se.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.