MELBOURNE - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku sezóny 2016 byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesem. Na měkkých pneumatikách předvedl kolo za 1:29,725 min, za ním se seřadili oba jezdci Red Bullu.
V Melbourne se po dešti začínalo na mokré trati. Ve 2:30 hod našeho času jako první vyrazila obě Ferrari na pneumatikách do deště, postupně se přidávali ostatní piloti. Někteří z nich volili přechodné pneumatiky - např. Verstappen, Kvjat či Massa.
První měřené kolo předvedl po 6 min Rosberg - 1:44,037 min, Hamilton byl ale hned o 3,2 sekundy rychlejší, po 22 min se před něj dostal Räikkönen (1:40,754).
V dobrém světle se po půl hodině ukázal Ricciardo, jenž zajel rychlá kola - 1:4,007 a 1:32,394 min. Alonso byl v tu chvíli s McLarenem o 4,6 s pomalejší.
Trénink se obešel bez větších dramat, 20 min před koncem se o trochu vzrušení díky smyku postaral v zatáčce č. 6/7 Verstappen. Podmínky se zlepšovaly s tím, jak dráha osychala, ale v závěru jsme se dočkali další prudké přeháňky, která některým pilotů zabránila v dokončení svých nejrychlejších kol.
.@hondapu14 and @hondapu22 fired up and out on track #AusGP #FP1 pic.twitter.com/PUumtQIlh8
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 18, 2016V něm dosáhl nejrychlejšího kola Hamilton (1:29,725 min) na měkkých pneumatikách, za ním se seřadily oba Red Bully - Ricciardo ale trénink kvůli dešti zakončil smykem v zatáčce č. 13, čtvrtá příčka patří Verstappenovi.
Od Vettela jsme se měřeného kola nedočkali, Sainz zvládl jen jedno kolo kvůli technickým problémům. Časy ale kvůli proměnlivým podmínkám ale moc velkou informační hodnotu nemají.
Nejvyšší rychlosti (3. sektor): 1. Massa 306; 2. Hamilton 306; 3. Pérez 304; 4. Hülkenberg 303; 5. Wehrlein 302; 6. Rosberg 302 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.