MELBOURNE - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku sezóny 2016 byl nejrychlejší Lewis Hamilton s Mercedesem. Na měkkých pneumatikách předvedl kolo za 1:29,725 min, za ním se seřadili oba jezdci Red Bullu.
V Melbourne se po dešti začínalo na mokré trati. Ve 2:30 hod našeho času jako první vyrazila obě Ferrari na pneumatikách do deště, postupně se přidávali ostatní piloti. Někteří z nich volili přechodné pneumatiky - např. Verstappen, Kvjat či Massa.
První měřené kolo předvedl po 6 min Rosberg - 1:44,037 min, Hamilton byl ale hned o 3,2 sekundy rychlejší, po 22 min se před něj dostal Räikkönen (1:40,754).
V dobrém světle se po půl hodině ukázal Ricciardo, jenž zajel rychlá kola - 1:4,007 a 1:32,394 min. Alonso byl v tu chvíli s McLarenem o 4,6 s pomalejší.
Trénink se obešel bez větších dramat, 20 min před koncem se o trochu vzrušení díky smyku postaral v zatáčce č. 6/7 Verstappen. Podmínky se zlepšovaly s tím, jak dráha osychala, ale v závěru jsme se dočkali další prudké přeháňky, která některým pilotů zabránila v dokončení svých nejrychlejších kol.
.@hondapu14 and @hondapu22 fired up and out on track #AusGP #FP1 pic.twitter.com/PUumtQIlh8
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) March 18, 2016V něm dosáhl nejrychlejšího kola Hamilton (1:29,725 min) na měkkých pneumatikách, za ním se seřadily oba Red Bully - Ricciardo ale trénink kvůli dešti zakončil smykem v zatáčce č. 13, čtvrtá příčka patří Verstappenovi.
Od Vettela jsme se měřeného kola nedočkali, Sainz zvládl jen jedno kolo kvůli technickým problémům. Časy ale kvůli proměnlivým podmínkám ale moc velkou informační hodnotu nemají.
Nejvyšší rychlosti (3. sektor): 1. Massa 306; 2. Hamilton 306; 3. Pérez 304; 4. Hülkenberg 303; 5. Wehrlein 302; 6. Rosberg 302 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.