Výrobci pohonných jednotek - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - stále nemají ve vývoji zcela volné ruce. K dispozici mají letos 32 žetonů, s nimiž musí hospodařit. Kolik jich vyčerpali před prvním závodem sezóny v Austrálii?
Letos byl počet žetonů pro vývoj motorů navýšen z původně zamýšlených 25 na 32 ve snaze pomoci ostatním výrobcům pomoci stáhnout náskok dominantního Mercedesu, který ovládl obě sezóny po zavedení hybridních pohonných jednotek.
Ferrari, které se dle prvotních odhadů dokázalo Stříbrným šípům opět přiblížit, jich před Melbourne spotřebovalo nejvíce: 23. Pro zbytek sezóny stáji z Maranella tedy zůstává 9 žetonů.
Honda, od níž se čekají velké pokroky, jich spotřebovala 18 (zbývá 14) a Renault 7 - zbývá mu tedy solidních 25 žetonů, které hodlá využít během roku. Během zimy ve Viry stáhli z náskoku Mercedesu údajně už půl sekundy a další podobný posun hodlají ještě učinit - první velká vylepšení mají přijít na řadu v Kanadě.
A jak je na tom mistrovský Mercedes, který si koncept pro letošní sezónu zkoušel již loni od Monzy? Vyčerpal druhý nejvyšší počet, tj. 19 žetonů. Pro zbytek ročníku mu jich v zásobě zůstává 13.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.