Výrobci pohonných jednotek - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - stále nemají ve vývoji zcela volné ruce. K dispozici mají letos 32 žetonů, s nimiž musí hospodařit. Kolik jich vyčerpali před prvním závodem sezóny v Austrálii?
Letos byl počet žetonů pro vývoj motorů navýšen z původně zamýšlených 25 na 32 ve snaze pomoci ostatním výrobcům pomoci stáhnout náskok dominantního Mercedesu, který ovládl obě sezóny po zavedení hybridních pohonných jednotek.
Ferrari, které se dle prvotních odhadů dokázalo Stříbrným šípům opět přiblížit, jich před Melbourne spotřebovalo nejvíce: 23. Pro zbytek sezóny stáji z Maranella tedy zůstává 9 žetonů.
Honda, od níž se čekají velké pokroky, jich spotřebovala 18 (zbývá 14) a Renault 7 - zbývá mu tedy solidních 25 žetonů, které hodlá využít během roku. Během zimy ve Viry stáhli z náskoku Mercedesu údajně už půl sekundy a další podobný posun hodlají ještě učinit - první velká vylepšení mají přijít na řadu v Kanadě.
A jak je na tom mistrovský Mercedes, který si koncept pro letošní sezónu zkoušel již loni od Monzy? Vyčerpal druhý nejvyšší počet, tj. 19 žetonů. Pro zbytek ročníku mu jich v zásobě zůstává 13.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.