Red Bull dnes v Austrálii potvrdil uzavření smlouvy s britskou automobilkou Aston Martin. V rámci nového inovačního partnerství společně vytvoří příští generaci hypervozu.
Aston Martin se díky tomu vrací po 50 letech do Formule 1, jeho logo bude patrné na špičce nosu Red Bullu i na krytu motoru. Loni vyjednávali s Force Indií, ale ke konečné dohodě niky nedošlo.
Rozhovory vedli i s Red Bullem, který usiloval o motory Mercedes, s tím, že by je podle potenciálního partnera přejmenovávali, jenže německá automobilka nakonec svému velkému soupeři pohonné jednotky poskytnout odmítla.
Aston Martin usiloval o návrat do F1, aby mohl lépe soupeřit se svými rivaly na poli sportovních vozů i mimo závodní dráhy - s Ferrari a McLarenem. Výkonný ředitel Andy Palmer pomohl přitáhnout v roce 2011 k Red Bullu sponzora Infiniti, jenž je součástí aliance Nissan.
"Jde o velmi vzrušující projekt pro všechny v Red Bullu. Díky tomuto inovačnímu partnerství se ikonické logo Aston Martinu vrací do světa velkých cen poprvé od roku 1960," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
New whip @DanielRicciardo? #F1 pic.twitter.com/H7G6rB53Q2
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 17, 2016Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey bude s Aston Martinem nyní spolupracovat na vytvoření "hypervozu" AM-RB 001, který má být "fúzí umění a technologie."
"Jde o neuvěřitelný projekt a rovněž o splnění snu a vize, kterou měl už dlouho Adrian - zkonstruovat silniční auto. Velmi se těšíme na to, co podle mě bude určitě úspěšným partnerstvím," dodává Horner.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.