Red Bull dnes v Austrálii potvrdil uzavření smlouvy s britskou automobilkou Aston Martin. V rámci nového inovačního partnerství společně vytvoří příští generaci hypervozu.
Aston Martin se díky tomu vrací po 50 letech do Formule 1, jeho logo bude patrné na špičce nosu Red Bullu i na krytu motoru. Loni vyjednávali s Force Indií, ale ke konečné dohodě niky nedošlo.
Rozhovory vedli i s Red Bullem, který usiloval o motory Mercedes, s tím, že by je podle potenciálního partnera přejmenovávali, jenže německá automobilka nakonec svému velkému soupeři pohonné jednotky poskytnout odmítla.
Aston Martin usiloval o návrat do F1, aby mohl lépe soupeřit se svými rivaly na poli sportovních vozů i mimo závodní dráhy - s Ferrari a McLarenem. Výkonný ředitel Andy Palmer pomohl přitáhnout v roce 2011 k Red Bullu sponzora Infiniti, jenž je součástí aliance Nissan.
"Jde o velmi vzrušující projekt pro všechny v Red Bullu. Díky tomuto inovačnímu partnerství se ikonické logo Aston Martinu vrací do světa velkých cen poprvé od roku 1960," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
New whip @DanielRicciardo? #F1 pic.twitter.com/H7G6rB53Q2
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 17, 2016Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey bude s Aston Martinem nyní spolupracovat na vytvoření "hypervozu" AM-RB 001, který má být "fúzí umění a technologie."
"Jde o neuvěřitelný projekt a rovněž o splnění snu a vize, kterou měl už dlouho Adrian - zkonstruovat silniční auto. Velmi se těšíme na to, co podle mě bude určitě úspěšným partnerstvím," dodává Horner.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.