Sebastian Vettel včera prozradil, jak pojmenoval své nové Ferrari. Při vtipkování na čtvrteční tiskové konferenci uvedl, že "Margherita" s pizzou nesouvisí.
Na tiskové konferenci dnes Sebastian ke jménu svého nového vozu s úsměvem řekl: "Zaprvé, jde o jméno Margherita. Myslím, že první věc, kterou při hledání najdete, je jméno, ne pizza. Zkrátka se nám líbí to jméno. Každý rok dáváme vozu jméno - loni to byla Eva, letos to je Margherita."
Pokud jde o pokrok, který udělalo Ferrari při stahování náskoku Mercedesu, říká: "Pracovali jsme velmi tvrdě. Projekt letošního auta začal velmi brzy, takže jde rozhodně o velké vylepšení a celkově velký pokrok. Zvenčí je snadné si povšimnout hlavních rozdílů, ale zevnitř jsme odvedli velmi dobrou práci, která nám hlavně pomohla být od počátku rychlejší a mít větší šanci se během roku zlepšit."
"To je dobrou zprávou - ale jestli to bude dobrou zprávou hned na začátku, to ještě nevím. Doufáme v to. Víme, že před sebou máme obrovskou výzvu. Víme, že Mercedes za poslední dva roky postavil silnou a solidní platformu. Nejde jen o motor, ale i o auto," chválí Vettel svého největšího soupeře.
"Myslím, že to je celkem těžké začít další sezónu s horším autem než o rok dříve. Víme ale, že laťka je vysoko, takže se dále snažíme," popisuje pilot Ferrari před zítřejšími prvními tréninky v Austrálii. Více toho o formě jednotlivých týmů podle něj napoví ale až sobotní kvalifikace.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.