Sebastian Vettel včera prozradil, jak pojmenoval své nové Ferrari. Při vtipkování na čtvrteční tiskové konferenci uvedl, že "Margherita" s pizzou nesouvisí.
Na tiskové konferenci dnes Sebastian ke jménu svého nového vozu s úsměvem řekl: "Zaprvé, jde o jméno Margherita. Myslím, že první věc, kterou při hledání najdete, je jméno, ne pizza. Zkrátka se nám líbí to jméno. Každý rok dáváme vozu jméno - loni to byla Eva, letos to je Margherita."
Pokud jde o pokrok, který udělalo Ferrari při stahování náskoku Mercedesu, říká: "Pracovali jsme velmi tvrdě. Projekt letošního auta začal velmi brzy, takže jde rozhodně o velké vylepšení a celkově velký pokrok. Zvenčí je snadné si povšimnout hlavních rozdílů, ale zevnitř jsme odvedli velmi dobrou práci, která nám hlavně pomohla být od počátku rychlejší a mít větší šanci se během roku zlepšit."
"To je dobrou zprávou - ale jestli to bude dobrou zprávou hned na začátku, to ještě nevím. Doufáme v to. Víme, že před sebou máme obrovskou výzvu. Víme, že Mercedes za poslední dva roky postavil silnou a solidní platformu. Nejde jen o motor, ale i o auto," chválí Vettel svého největšího soupeře.
"Myslím, že to je celkem těžké začít další sezónu s horším autem než o rok dříve. Víme ale, že laťka je vysoko, takže se dále snažíme," popisuje pilot Ferrari před zítřejšími prvními tréninky v Austrálii. Více toho o formě jednotlivých týmů podle něj napoví ale až sobotní kvalifikace.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.